ECE607.02 - YARATICILIK EĞİTİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YARATICILIK EĞİTİMİ ECE607.02 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; bireyi yaratıcılıkla ilgili kavramlar ve süreçler hakkında bilgilendirmek, yaratıcı düşünce gelişimine ve yaratıcı birey yetiştirmenin önemine dikkati çekmek ve erken çocukluk döneminde çocuk-yaratıcılık ilişkisi ve yaratıcılığı geliştirmeye yönelik çalışmalar dersin oluşturmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda başarılı öğrenciler; Erken çocukluk döneminde yaratıcı öğrenme ortamlarının nasıl olması gerektiğini açıklar ve uygular.
  2. Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik etkili eğitimsel programları ve materyalleri oluşturur ve uygular.
  3. Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ile ilgili yapılmış güncel çalışmaları yorumlar ve bu çalışmalardan anlam çıkarır.
  4. Erken çocukluk döneminde yaratıcılık kavramı ile ilgili bilimsel çalışmaları oluşturur.
Dersin içeriğiYaratıcılık tanımları ve kavramları, yaratıcılığı etkileyen faktörler ve yaratıcılığın boyutları, erken çocukluk eğitiminde yaratıcı müfredat geliştirmenin ilke ve yöntemleri, yaratıcı düşünmenin gelişmesi, yaratıcı çocuk ve yaratıcı öğretmen eğitimi. 
KaynaklarArgun, Y. (2011). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Anı Yayıncılık, 2. Baskı.
Bano, D. E. & Zimbalist, E. (1996). Lateral Thinking Creativity Step- By Step.
Craft, A. (2002). Creativity and Early Years Education: A Lifewide Foundation
London: Continuum.
Dodge, T. D., Colker, L. J., Heroman, C. (2004). The Creative Curriculum for Preschool. 4.th. Teaching Strategies Pub, USA.
Epstein, R. (1995). Creativity Games For Trainers A Handbook Of Group Activities For Jumpstarting Workplace Creativity. Mcgraw Hill Training Series Textbooks.
Gönen, M., Şahin, S., Tanju, E. ve Yükselen, A. İ. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Epsilon Yayıncılık.
Ruggiero, R. Vincent. (2000). The Art Of Thinking A Guide To Critical And Creative Thought. 6th Edition. Mcgraw Hill Training Series Textbooks.
Sawyer, R. K. (2003). Creativity and Development. Oxford: Oxford University Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma, yaratıcılığın tanımları ve yaratıcılıkla ilgili kavramlar
2. HaftaYaratıcı düşünme kuramları
3. HaftaErken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi
4. HaftaYaratıcılığı destekleyen ve engelleyen etmenler
5. HaftaYaratıcı çocuk, yaratıcı öğretmen eğitimi
6. HaftaTürkiye'de ve dünyada erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik güncel bilimsel çalışmaların tartışılması ve yorumlanması
7. HaftaYaratıcılığı destekleyen öğrenme ortamlarının ve materyallerinin tartışılması
8. HaftaFarklı erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarında yaratıcılığın programdaki yeri ve yaratıcılığın geliştirilmesi
9. HaftaYaratıcı etkinlik örnekleri
10. HaftaErken çocukluk eğitiminde yaratıcı müfredat geliştirme ilke ve yöntemleri
11. HaftaTartışma
12. HaftaProje Çalışmalarının Sunumları
13. HaftaProje Çalışmalarının Sunumları
14. HaftaProje Çalışmalarının Sunumları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje15656
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi15656
Toplam İş Yükü45149240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.    X
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.    X
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.    X
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.  X  
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.    X
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.X    
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek