ECE607.02 - YARATICILIK EĞİTİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YARATICILIK EĞİTİMİ | ECE607.02 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; bireyi yaratıcılıkla ilgili kavramlar ve süreçler hakkında bilgilendirmek, yaratıcı düşünce gelişimine ve yaratıcı birey yetiştirmenin önemine dikkati çekmek ve erken çocukluk döneminde çocuk-yaratıcılık ilişkisi ve yaratıcılığı geliştirmeye yönelik çalışmalar dersin oluşturmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yaratıcılık tanımları ve kavramları, yaratıcılığı etkileyen faktörler ve yaratıcılığın boyutları, erken çocukluk eğitiminde yaratıcı müfredat geliştirmenin ilke ve yöntemleri, yaratıcı düşünmenin gelişmesi, yaratıcı çocuk ve yaratıcı öğretmen eğitimi. | |||||
Kaynaklar | Argun, Y. (2011). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Anı Yayıncılık, 2. Baskı. Bano, D. E. & Zimbalist, E. (1996). Lateral Thinking Creativity Step- By Step. Craft, A. (2002). Creativity and Early Years Education: A Lifewide Foundation London: Continuum. Dodge, T. D., Colker, L. J., Heroman, C. (2004). The Creative Curriculum for Preschool. 4.th. Teaching Strategies Pub, USA. Epstein, R. (1995). Creativity Games For Trainers A Handbook Of Group Activities For Jumpstarting Workplace Creativity. Mcgraw Hill Training Series Textbooks. Gönen, M., Şahin, S., Tanju, E. ve Yükselen, A. İ. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Epsilon Yayıncılık. Ruggiero, R. Vincent. (2000). The Art Of Thinking A Guide To Critical And Creative Thought. 6th Edition. Mcgraw Hill Training Series Textbooks. Sawyer, R. K. (2003). Creativity and Development. Oxford: Oxford University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, yaratıcılığın tanımları ve yaratıcılıkla ilgili kavramlar |
2. Hafta | Yaratıcı düşünme kuramları |
3. Hafta | Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi |
4. Hafta | Yaratıcılığı destekleyen ve engelleyen etmenler |
5. Hafta | Yaratıcı çocuk, yaratıcı öğretmen eğitimi |
6. Hafta | Türkiye'de ve dünyada erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik güncel bilimsel çalışmaların tartışılması ve yorumlanması |
7. Hafta | Yaratıcılığı destekleyen öğrenme ortamlarının ve materyallerinin tartışılması |
8. Hafta | Farklı erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarında yaratıcılığın programdaki yeri ve yaratıcılığın geliştirilmesi |
9. Hafta | Yaratıcı etkinlik örnekleri |
10. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde yaratıcı müfredat geliştirme ilke ve yöntemleri |
11. Hafta | Tartışma |
12. Hafta | Proje Çalışmalarının Sunumları |
13. Hafta | Proje Çalışmalarının Sunumları |
14. Hafta | Proje Çalışmalarının Sunumları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 1 | 56 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 56 | 56 |
Toplam İş Yükü | 45 | 149 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek