ECE615.02 - ÇOCUK HAKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK HAKLARI | ECE615.02 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; çocuk hakları konusunda evrensel uygulamalar ve Türkiye uygulamaları hakkında genel bilgi sahibi olmak, dünyada ve Türkiye?de çocuk haklarının gelişimini incelemek, erken çocukluk eğitiminde çocuk hakları uygulamalarını, eğitim yöntem ve ilkelerini tartışmak ve erken çocukluk dönemi çocuklarına yönelik çocuk hakları ile ilgili etkinlik örnekleri hazırlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dünyada ve Türkiye?de çocuk haklarının gelişimini incelemek, erken çocukluk eğitiminde çocuk hakları uygulamalarını, eğitim yöntem ve ilkelerini tartışmak ve erken çocukluk dönemi çocuklarına yönelik etkinlik örnekleri hazırlamaktır. | |||||
Kaynaklar | Kaynaklar Akyüz, E. Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2000. Akyüz, E. Çocuk Hakları Sözleşmesinin Temel İlkeleri Işığında Çocuğun Eğitim Hakkı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2001. Bell, M. Promoting Children?s Rights in Social Work and Social Care: A Guide to Participatory Practice. Jessica Kingsley Publishers, 2011. Covell, K. and Howe, R. B. Children, Families and Violence: Challenges for Children?s Rights. Jessica Kingsley Publishers, 2009. Daniels, D. and Jenkins, P. Therapy with Children: Children?s Rights, Confidentiality and the Law. SAGE Publications, 2000. Acar, H. ve Çoban, A. (Ed.). Türkiye?de Çocuk Hakları. SHUDER ve Maya Akademi Yayını, 2010. Fortin, J. Children?s Rights and the Developing Law. Cambridge University Press, 2009. Franklin, B. (Ed.) The New Handbook of Children?s Rights Comparative policy and practice. Routledge, 2002. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çocuk hakları temel kavramlar |
2. Hafta | İnsan hakları ve çocuk hakları arasındaki ilişki ve çocuk hakları kavramı |
3. Hafta | Çocuk haklarının gelişimi ve Çocuk Hakları Sözleşmesinin içeriği |
4. Hafta | Dünyada ve Türkiye'de çocuk haklarının uygulanması Yaşama ve Gelişme açısından çocuk hakları |
5. Hafta | Alan gezisi: Çocuk eğitim evleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Temel sağlık ve refah açısından çocuk hakları |
8. Hafta | Sivil haklar ve özgürlükler açısından çocuk hakları |
9. Hafta | Aile ortamı ve alternatif bakım açısından çocuk hakları |
10. Hafta | Eğitim ve kültürel aktiviteler açısından çocuk hakları Özel koruma önlemleri açısından çocuk hakları |
11. Hafta | Alan gezisi: Sokak çocukları merkezi |
12. Hafta | Engelli çocuklar ve hakları |
13. Hafta | Okul öncesi eğitim programlarının çocuk hakları açısından incelenmesi |
14. Hafta | Çocuk hakları eğitimine ilişkin etkinlik örnekleri |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 1 | 23 | 23 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 106 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek