ECE602.02 - ERKEN ÇOCUKLUK POLİTİKALARI ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUK POLİTİKALARI ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | ECE602.02 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Rol Oynama/Dramatize Etme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Türkiye?de ve dünyadaki erken çocukluk eğitim sistemlerinde yer alan başlıca politikaları tanımak ve bu politikaların uygulamalarını incelemektir. Ayrıca erken çocukluk eğitimi ve bakımı ile ilgili politikalarda sürdürülebilir gelişme için eğitim felsefesinin incelenmesi ve bu doğrultuda yapılması gerekenlerin belirlenmesi hedeflenmektedir. Erken çocukluk eğitimi politikaları ve sürdürülebilirlik bağlamında öğretmen adaylarının mesleki açıdan derin bir algı ve anlayış oluşturmaları ve Türkiye?de ve dünyada erken çocukluk eğitimi sistemlerinin ayrıntılı analiziyle öğrencilerin, mevcut politika uygulamaları ve bu uygulamaların çocuklar, aileler ve toplum üzerindeki sonuçlarını değerlendirmeleri amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Erken çocukluk eğitiminin önemi ve etkileri, ulusal ve uluslar arası alanda erken çocukluk eğitim politikalarındaki eğilimler, erken çocukluk eğitim politikalarının kapsamı, Türkiye?de erken çocukluk eğitiminin durumu ve mevcut zorluklar, ülkemizde erken çocukluk eğitimi ve bakımında sürdürülebilirliğin mevcut durumu, erken çocukluk eğitimi kurumlarının sürdürülebilir gelişme açısından fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, çocuklara, ailelere ve eğitimcilere yönelik sürdürülebilir bilgi kaynakları ile eğitsel ve online kaynaklar ve bunların sahip olması gereken özellikler dersin içeriğini oluşturmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Assadourian, E. & Yunus, M. (2010). State of the World 2010: Transforming Cultures From Consumerism to Sustainability. London: W. W. Norton & Company. Balas, D. F. & Buckland, H. (2008). Mutual learning for sustainability. International Journal of Sustainability in Higher Education, 9(4),450-468. Bates, S. ve Tregenza,N. (2013). Education for sustainability in the early years a case study from Hallet cove Preschool. http://www.decd.sa.gov.au/efs/ files/pages/HallettCovePreschoolCaseSt.pdf adresinden Eylül 2013 tarihinde erişildi. Batur Musaoğlu, E. & Haktanır, G. (2012). ?Investigation of MONE Preschool Program for 36-72 Months Old Children (2006) According To Child Rights?. Educational Sciences: Theory & Practice, 12 (4): 3285-3305. Davis, J.& Elliott, S. (2003). Early Childhood Environmental Education: Making it Mainstream. Canberra: Early Childhood Australia. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders içeriğinin incelenmesi ve beklentilerin paylaşılması Genel bakış, Türkiye'de ve dünyada çocukların durumu |
2. Hafta | Erken çocukluk eğitiminin tanımı, gelişimi, yapısı, kapsamı ve amacı Sürdürülebilirlik ve boyutları nedir? Sürdürülebilir yaşam, toplum ve gelişme kavramları nedir? Sürdürülebilir gelişme için eğitim nedir? |
3. Hafta | Erken çocukluk eğitiminin yönetimi ve finansmanı |
4. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde eğitsel standartlar ve erken çocukluk eğitiminde izleme ve değerlendirme |
5. Hafta | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında Sürdürülebilirlik. 2015 sonrası bin yıl hedeflerinde sürdürülebilirlik ve çocuk gelişimi. |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Erken çocukluk eğitimi politikalarının ve uygulamalarının sürdürülebilirlik açısından değerlendirilmesi. |
8. Hafta | Erken çocukluk eğitimi politikaları ve sürdürülebilir gelişme için eğitim ile ilgili araştırmaların sunumu. |
9. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir gelişme için eğitim politikaları ile ilgili araştırma projelerinin planlanması |
10. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde kalite. Erken çocukluk eğitimi ortam ve materyallerinin sürdürülebilirlik açısından değerlendirilmesi |
11. Hafta | Anaokullarında sürdürülebilirlik ölçütlerine göre gözlemlerde bulunma. |
12. Hafta | Sivil Toplum Kuruluşlarının EÇE politikaları ve sürdürülebilirlik ile ilgili çalışmaları |
13. Hafta | Anaokulu gözlemlerinin sunulması ve değerlendirilmesi. |
14. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir gelişme için eğitim politikaları ile ilgili araştırma projelerinin sunumu |
15. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir gelişme için eğitim politikaları ile ilgili araştırma projelerinin sunumu |
16. Hafta | Dersin genel değerlendirmesi. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 9 | 20 |
Sunum | 2 | 40 |
Projeler | 1 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 9 | 4 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 48 | 54 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek