ECE602.02 - ERKEN ÇOCUKLUK POLİTİKALARI ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERKEN ÇOCUKLUK POLİTİKALARI ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ECE602.02 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Rol Oynama/Dramatize Etme
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; Türkiye?de ve dünyadaki erken çocukluk eğitim sistemlerinde yer alan başlıca politikaları tanımak ve bu politikaların uygulamalarını incelemektir. Ayrıca erken çocukluk eğitimi ve bakımı ile ilgili politikalarda sürdürülebilir gelişme için eğitim felsefesinin incelenmesi ve bu doğrultuda yapılması gerekenlerin belirlenmesi hedeflenmektedir. Erken çocukluk eğitimi politikaları ve sürdürülebilirlik bağlamında öğretmen adaylarının mesleki açıdan derin bir algı ve anlayış oluşturmaları ve Türkiye?de ve dünyada erken çocukluk eğitimi sistemlerinin ayrıntılı analiziyle öğrencilerin, mevcut politika uygulamaları ve bu uygulamaların çocuklar, aileler ve toplum üzerindeki sonuçlarını değerlendirmeleri amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler; Erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamındaki konuları genel bir anlayış ve farkındalık geliştirerek açıklar, Erken çocukluk eğitimi politikalarının sürdürülebilir gelişme için önemini anlar.
  2. Erken çocukluk eğitimi kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini sürdürülebilirlik ölçütleri doğrultusunda değerlendirir. Erken çocukluk eğitimi programlarının çocuk, aile ve toplum açısından mevcut ve olası sonuçlarını açıklar ve eleştirir,
  3. Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslar arası örnekleri kıyaslar ve yorumlar, günümüz dünyasında erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamında sorunsal konuları bilimsel açıdan değerlendirir, eşleştirir.
Dersin içeriğiErken çocukluk eğitiminin önemi ve etkileri, ulusal ve uluslar arası alanda erken çocukluk eğitim politikalarındaki eğilimler, erken çocukluk eğitim politikalarının kapsamı, Türkiye?de erken çocukluk eğitiminin durumu ve mevcut zorluklar, ülkemizde erken çocukluk eğitimi ve bakımında sürdürülebilirliğin mevcut durumu, erken çocukluk eğitimi kurumlarının sürdürülebilir gelişme açısından fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, çocuklara, ailelere ve eğitimcilere yönelik sürdürülebilir bilgi kaynakları ile eğitsel ve online kaynaklar ve bunların sahip olması gereken özellikler dersin içeriğini oluşturmaktadır. 
KaynaklarAssadourian, E. & Yunus, M. (2010). State of the World 2010: Transforming Cultures From Consumerism to Sustainability. London: W. W. Norton & Company.
Balas, D. F. & Buckland, H. (2008). Mutual learning for sustainability. International Journal of Sustainability in Higher Education, 9(4),450-468.
Bates, S. ve Tregenza,N. (2013). Education for sustainability in the early years a case study from Hallet cove Preschool. http://www.decd.sa.gov.au/efs/ files/pages/HallettCovePreschoolCaseSt.pdf adresinden Eylül 2013 tarihinde erişildi.
Batur Musaoğlu, E. & Haktanır, G. (2012). ?Investigation of MONE Preschool Program for 36-72 Months Old Children (2006) According To Child Rights?. Educational Sciences: Theory & Practice, 12 (4): 3285-3305.
Davis, J.& Elliott, S. (2003). Early Childhood Environmental Education: Making it Mainstream. Canberra: Early Childhood Australia.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers içeriğinin incelenmesi ve beklentilerin paylaşılması Genel bakış, Türkiye'de ve dünyada çocukların durumu
2. HaftaErken çocukluk eğitiminin tanımı, gelişimi, yapısı, kapsamı ve amacı Sürdürülebilirlik ve boyutları nedir? Sürdürülebilir yaşam, toplum ve gelişme kavramları nedir? Sürdürülebilir gelişme için eğitim nedir?
3. HaftaErken çocukluk eğitiminin yönetimi ve finansmanı
4. HaftaErken çocukluk eğitiminde eğitsel standartlar ve erken çocukluk eğitiminde izleme ve değerlendirme
5. Hafta MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında Sürdürülebilirlik. 2015 sonrası bin yıl hedeflerinde sürdürülebilirlik ve çocuk gelişimi.
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaErken çocukluk eğitimi politikalarının ve uygulamalarının sürdürülebilirlik açısından değerlendirilmesi.
8. HaftaErken çocukluk eğitimi politikaları ve sürdürülebilir gelişme için eğitim ile ilgili araştırmaların sunumu.
9. HaftaErken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir gelişme için eğitim politikaları ile ilgili araştırma projelerinin planlanması
10. HaftaErken çocukluk eğitiminde kalite. Erken çocukluk eğitimi ortam ve materyallerinin sürdürülebilirlik açısından değerlendirilmesi
11. HaftaAnaokullarında sürdürülebilirlik ölçütlerine göre gözlemlerde bulunma.
12. HaftaSivil Toplum Kuruluşlarının EÇE politikaları ve sürdürülebilirlik ile ilgili çalışmaları
13. HaftaAnaokulu gözlemlerinin sunulması ve değerlendirilmesi.
14. HaftaErken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir gelişme için eğitim politikaları ile ilgili araştırma projelerinin sunumu
15. HaftaErken çocukluk eğitiminde sürdürülebilir gelişme için eğitim politikaları ile ilgili araştırma projelerinin sunumu
16. HaftaDersin genel değerlendirmesi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması110
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler920
Sunum240
Projeler10
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama21020
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması2612
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje32060
Ödevler9436
Ara sınavlara hazırlanma süresi224
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4854240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.   X 
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.    X
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.    X
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.    X
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.    X
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.    X
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek