ECE601.02 - KARŞILAŞTIRMALI ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KARŞILAŞTIRMALI ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ ECE601.02 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; dünyada uygulanan farklı erken çocukluk eğitim yaklaşımlarının incelenmesi ve Türkiye koşulları ile karşılaştırılarak ülkemiz için uygulanabilir yaklaşımların tartışılması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda başarılı öğrenciler; 1- Tüm dünyada erken çocukluk eğitimin yerini ve durumunu anlar 2- Türkiye uygulanan erken çocukluk eğitim uygulama modellerini anlar 3- Dünyada uygulanan farklı okulöncesi model ve uygulamalarının farkına varır 4- Erken çocukluk eğitiminde uygulanan güncel ve son modelleri analiz eder Türkiye ve diğer ülkelerdeki yaklaşım, uygulamam ve modelleri karşılaştırır.
Dersin içeriğiTürkiye?de ve dünyada okulöncesi eğitimin durumu, çocuk yetiştirme ve çocuk eğitiminde kültürel etkilenmeler, okulöncesi eğitim modelleri (Montessori, High Scope, Proje Yaklaşımı, Regio Emilia, Çoklu Zekâ, Project Zero vb.) 
Kaynaklar? Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi, Ed. Durmuş Aslan (2022). Pegem Akademi.
? Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim, Ed. Z. Fulya Temel (2023). Pegem Akademi.
? Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Ed. Yasemin Aydoğan (2022). Nobel ? Ülkemizde ve dünyada erken çocukluk eğitimine dair farklı modellere ve uygulamalara ait araştırmalar ve makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme ve ?Neden okul öncesi eğitim?? konusunun tartışılması
2. HaftaTürkiye?de erken çocukluk eğitiminin yeri ve durumu (ekonomik, hukuksal, sağlık, vs.)
3. HaftaDiğer ülkelerde erken çocukluk eğitiminin yeri ve durumu
4. HaftaMontessori, High Scope yaklaşımı, Proje Programı
5. HaftaRegio Emilia ve Project Zero
6. HaftaHead start and Primary Years Programme
7. HaftaSunum
8. HaftaÖdev
9. HaftaABD'de erken çocukluk eğitimi
10. HaftaAvrupa ülkelerinde erken çocukluk eğitimi
11. HaftaAsya ülkelerinde erken çocukluk eğitimi
12. HaftaErken çocukluk eğitiminde güncel ve yeni uygulamalar
13. HaftaTürkiye ve dünyada uygulanan erken çocukluk eğitim modellerinin karşılaştırılması
14. HaftaSunum
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum240
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje14040
Ödevler12424
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3283210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.   X 
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.   X 
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. X   
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.    X
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.    X
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.  X  
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. X   
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.X    
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek