ECE601.02 - KARŞILAŞTIRMALI ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | ECE601.02 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; dünyada uygulanan farklı erken çocukluk eğitim yaklaşımlarının incelenmesi ve Türkiye koşulları ile karşılaştırılarak ülkemiz için uygulanabilir yaklaşımların tartışılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türkiye?de ve dünyada okulöncesi eğitimin durumu, çocuk yetiştirme ve çocuk eğitiminde kültürel etkilenmeler, okulöncesi eğitim modelleri (Montessori, High Scope, Proje Yaklaşımı, Regio Emilia, Çoklu Zekâ, Project Zero vb.) | |||||
Kaynaklar | ? Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi, Ed. Durmuş Aslan (2022). Pegem Akademi. ? Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim, Ed. Z. Fulya Temel (2023). Pegem Akademi. ? Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Ed. Yasemin Aydoğan (2022). Nobel ? Ülkemizde ve dünyada erken çocukluk eğitimine dair farklı modellere ve uygulamalara ait araştırmalar ve makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme ve ?Neden okul öncesi eğitim?? konusunun tartışılması |
2. Hafta | Türkiye?de erken çocukluk eğitiminin yeri ve durumu (ekonomik, hukuksal, sağlık, vs.) |
3. Hafta | Diğer ülkelerde erken çocukluk eğitiminin yeri ve durumu |
4. Hafta | Montessori, High Scope yaklaşımı, Proje Programı |
5. Hafta | Regio Emilia ve Project Zero |
6. Hafta | Head start and Primary Years Programme |
7. Hafta | Sunum |
8. Hafta | Ödev |
9. Hafta | ABD'de erken çocukluk eğitimi |
10. Hafta | Avrupa ülkelerinde erken çocukluk eğitimi |
11. Hafta | Asya ülkelerinde erken çocukluk eğitimi |
12. Hafta | Erken çocukluk eğitiminde güncel ve yeni uygulamalar |
13. Hafta | Türkiye ve dünyada uygulanan erken çocukluk eğitim modellerinin karşılaştırılması |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 2 | 40 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 32 | 83 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek