BTÖ622 - E-DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
E-DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR BTÖ622 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Halil YURDUGÜL 
Dersin amacıBu ders öğrenenlere teknoloji destekli eğitsel ölçme-değerlendirme ve e-öğrenme ortamlarında e-değerlendirme yöntemleri ve uygulamaları konusunda bir kavramsal bir çerçeve sunar. Ders aynı zamanda farklı eğitimsel paydaşlara yönelik hazırlanan e-değerlendirme uygulamalarının geliştirilmesi ve kullanımı konusunda da öğrenenlere bir perspektif oluşturmayı amaçlar. Bu ders öğrenenlere e-değerlendirme tasarımında bilgi ve beceriler kazandırmayı, kendi e-değerlendirme uygulama ve tasarımlarını gerçekleştirmeyi ve bununla birlikte biçimlendirici değerlendirme bağlamında dönütleri tasarlamasını sağlamayı hedefler. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1) Eğitimsel e-değerlendirme uygulamalarının kullanım ve geliştirilmesinin önemini ifade eder. 2) E-değerlendirme konusundaki gelişmeleri açıklar 3) Farklı uygulamalardaki e-değerlendirme kullanımını tartışır 4) Farklı e-değerlendirme ve dönüt türlerinin kullanışlılığını açıklar 5) E-değerlendirme konusundaki gelişmelerin ışığında e-değerlendirme ortamı tasarlar. 6) E-öğrenme sistemlerine biçimlendirmeye dayalı değerlendirme yöntemlerini uygular.
Dersin içeriğiEğitimsel ölçme ve değerlendirme, e-değerlendirmenin tarihi, değerlendirme ve dönüt türleri, planlı değerlendirme ve dinamik değerlendirmenin özellikleri ve ilkeleri, bağımsız e-değerlendirme ortamları, e-öğrenme ortamlarında e-değerlendirmenin kullanımları, bireyselleştirilmiş e-öğrenme ve e-değerlenirme, dönütlerin otomaktikleştirilmesi, değerlendirmeye teknolojik yaklaşımlar.
 
KaynaklarBellotti, F., Kapralos, B., Lee, K., Moreno-Ger, P., & Berta, R. (2013). Assessment in and of serious games: an overview. Advances in Human-Computer Interaction, 2013, 1.
Gikandi, J. W., Morrow, D., & Davis, N. E. (2011). Online formative assessment in higher education: A review of the literature. Computers & Education, 57(4), 2333-2351.
Hwang, G. J., & Chang, H. F. (2011). A formative assessment-based mobile learning approach to improving the learning attitudes and achievements of students. Computers & Education, 56(4), 1023-1031.
Irons, A. (2007). Enhancing learning through formative assessment and feedback. Routledge.
Jordan, S., & Mitchell, T. (2009). e?Assessment for learning? The potential of short?answer free?text questions with tailored feedback. British Journal of Educational Technology, 40(2), 371-385.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitimde ölçme ve değerlendirme temel kavram ve uygulamaları
2. HaftaEğitsel değerlendirme türleri ve amaçları
3. HaftaÖğrenme ve değerlendirme arasındaki bağıntı: öğretimsel dönütler
4. HaftaE-değerlendirmenin tarihi
5. HaftaDeğerlendirme ve Teknoloji
6. HaftaE-değerlendirme uygulamaları
7. HaftaM(obil)-değerlendirme uygulamaları
8. HaftaArasınav
9. HaftaE-öğrenme ortamlarında e-özdeğerlendirme
10. HaftaE-öğrenme ortamlarında e-özdeğerlendirme
11. HaftaE-Değerlendirme konusunda son gelişmeler
12. HaftaDeğerlendirme nesneleri ve metadata yapıları
13. HaftaDeğerlendirme nesnelerinin öğrenme yönetim sistemlerine entegrasyonu
14. HaftaE-değerlendirme ortam ve sisteminin tasarımı
15. HaftaE-değerlendirme ortam ve sisteminin yapılandırılması
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar510
Uygulama110
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler115
Seminer115
Ara Sınavlar115
Genel sınav130
Toplam95
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 28 1 28
Laboratuvar 28 1 28
Uygulama2510
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)28128
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje13030
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi12828
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü93124240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma   X 
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma   X 
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme    X
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme    X 
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma    X
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme.   X 
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama    X
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma    X
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme   X 
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme  X  
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme   X 
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek