BTÖ622 - E-DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
E-DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR | BTÖ622 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Halil YURDUGÜL | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrenenlere teknoloji destekli eğitsel ölçme-değerlendirme ve e-öğrenme ortamlarında e-değerlendirme yöntemleri ve uygulamaları konusunda bir kavramsal bir çerçeve sunar. Ders aynı zamanda farklı eğitimsel paydaşlara yönelik hazırlanan e-değerlendirme uygulamalarının geliştirilmesi ve kullanımı konusunda da öğrenenlere bir perspektif oluşturmayı amaçlar. Bu ders öğrenenlere e-değerlendirme tasarımında bilgi ve beceriler kazandırmayı, kendi e-değerlendirme uygulama ve tasarımlarını gerçekleştirmeyi ve bununla birlikte biçimlendirici değerlendirme bağlamında dönütleri tasarlamasını sağlamayı hedefler. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitimsel ölçme ve değerlendirme, e-değerlendirmenin tarihi, değerlendirme ve dönüt türleri, planlı değerlendirme ve dinamik değerlendirmenin özellikleri ve ilkeleri, bağımsız e-değerlendirme ortamları, e-öğrenme ortamlarında e-değerlendirmenin kullanımları, bireyselleştirilmiş e-öğrenme ve e-değerlenirme, dönütlerin otomaktikleştirilmesi, değerlendirmeye teknolojik yaklaşımlar. | |||||
Kaynaklar | Bellotti, F., Kapralos, B., Lee, K., Moreno-Ger, P., & Berta, R. (2013). Assessment in and of serious games: an overview. Advances in Human-Computer Interaction, 2013, 1. Gikandi, J. W., Morrow, D., & Davis, N. E. (2011). Online formative assessment in higher education: A review of the literature. Computers & Education, 57(4), 2333-2351. Hwang, G. J., & Chang, H. F. (2011). A formative assessment-based mobile learning approach to improving the learning attitudes and achievements of students. Computers & Education, 56(4), 1023-1031. Irons, A. (2007). Enhancing learning through formative assessment and feedback. Routledge. Jordan, S., & Mitchell, T. (2009). e?Assessment for learning? The potential of short?answer free?text questions with tailored feedback. British Journal of Educational Technology, 40(2), 371-385. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitimde ölçme ve değerlendirme temel kavram ve uygulamaları |
2. Hafta | Eğitsel değerlendirme türleri ve amaçları |
3. Hafta | Öğrenme ve değerlendirme arasındaki bağıntı: öğretimsel dönütler |
4. Hafta | E-değerlendirmenin tarihi |
5. Hafta | Değerlendirme ve Teknoloji |
6. Hafta | E-değerlendirme uygulamaları |
7. Hafta | M(obil)-değerlendirme uygulamaları |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | E-öğrenme ortamlarında e-özdeğerlendirme |
10. Hafta | E-öğrenme ortamlarında e-özdeğerlendirme |
11. Hafta | E-Değerlendirme konusunda son gelişmeler |
12. Hafta | Değerlendirme nesneleri ve metadata yapıları |
13. Hafta | Değerlendirme nesnelerinin öğrenme yönetim sistemlerine entegrasyonu |
14. Hafta | E-değerlendirme ortam ve sisteminin tasarımı |
15. Hafta | E-değerlendirme ortam ve sisteminin yapılandırılması |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 10 |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 95 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 28 | 1 | 28 |
Laboratuvar | 28 | 1 | 28 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 28 | 1 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 93 | 124 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma | X | ||||
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma | X | ||||
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme | X | ||||
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme | X | ||||
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma | X | ||||
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. | X | ||||
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama | X | ||||
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma | X | ||||
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme | X | ||||
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme | X | ||||
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | ||||
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek