BTÖ618 - ÖĞRETME ve ÖĞRENME İÇİN DİJİTAL HİKÂYE ANLATIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETME ve ÖĞRENME İÇİN DİJİTAL HİKÂYE ANLATIMI | BTÖ618 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yasemin Koçak Usluel | |||||
Dersin amacı | Çeşitli eğitim kademelerine yönelik öğretme ve öğrenme için öğrencilerin dijital hikâye anlatımı sürecini öğrenmesi ve 21. yy becerilerini kazanması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Dijital hikâye anlatımının tanımları ? Dijital hikâye anlatımının kullanım amaçları ? Dijital hikâye anlatımının bileşenleri ? Dijital hikâye anlatımının türleri ? Dijital hikâye oluşturma süreci ? Dijital hikâye anlatımı sürecinde yararlanılan araçlar ? Öğretme ve öğrenme için dijital hikâye anlatımı ? Dijital hikâye anlatımının eğitimde kullanımına yönelik ortamlar, uygulamalar ve örnekler. | |||||
Kaynaklar | Alexander, B. (2011). The new digital storytelling: Creating narratives with new media. England: Praeger. Hartley, J., & McWilliam, K. (2009). Story circle: Digital storytelling around the world. United Kingdom: Wiley-Blacwell. Frazel, M. (2010). Digital storytelling guide for educators. Washington, DC. International Society for Technology in Education (ISTE). Lambert, J. (2013). Digital Storytelling: capturing lives, creating community (4th ed.). New York: Routledge. Miller, C. H. (2004). Digital storytelling: A creator's guide to interactive entertainment. United States of America: Taylor & Francis. Ohler, J. (2013). Digital storytelling in the classroom. New media pathways to literacy, learning, and creativity (2nd ed.) Thousand Oaks, CA: Sage Publications. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dijital hikâye anlatımı tanımları, disiplinler arası çalışmalar, kullanım amaçları, bileşenleri, türleri ve eğitimdeki örnekleri |
2. Hafta | Dijital hikâye anlatımının oluşturma aşamalarının ve oluşturmada yararlanılan araçların, uygulamaların, yazılımların anlatılması ve örneklerin incelenmesi |
3. Hafta | Dünyadaki ve Türkiye?deki yapılmış çalışmalar |
4. Hafta | Eğitimdeki uygulamaların tartışılması |
5. Hafta | Bir konu ve amaç seçimi |
6. Hafta | Senaryo yazımı |
7. Hafta | Senaryoların hikâye çemberinde değerlendirilmesi |
8. Hafta | Etik kuralların ve kullanıma açık kaynaklara erişim stratejilerinin anlatılması |
9. Hafta | Storyboard oluşturma |
10. Hafta | Storyboardların tamamlanması, değerlendirilmesi. |
11. Hafta | Görsellerin toplanması |
12. Hafta | Ses kayıtlarının yapılması |
13. Hafta | İçeriklerin birleştirilmesi |
14. Hafta | Dijital hikâyelerin tamamlanması ve değerlendirilmesi |
15. Hafta | Dijital hikâyelerin sunumu, paylaşılması ve yayınlanması |
16. Hafta | Rapor teslim edilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 41 | 122 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma | X | ||||
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma | X | ||||
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme | X | ||||
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme | X | ||||
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma | X | ||||
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. | X | ||||
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama | X | ||||
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma | X | ||||
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme | X | ||||
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme | X | ||||
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | ||||
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek