BTÖ618 - ÖĞRETME ve ÖĞRENME İÇİN DİJİTAL HİKÂYE ANLATIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖĞRETME ve ÖĞRENME İÇİN DİJİTAL HİKÂYE ANLATIMI BTÖ618 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yasemin Koçak Usluel 
Dersin amacıÇeşitli eğitim kademelerine yönelik öğretme ve öğrenme için öğrencilerin dijital hikâye anlatımı sürecini öğrenmesi ve 21. yy becerilerini kazanması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Dijital hikâye anlatımını tanımlayabilme, ? Dijital hikâye anlatımının bileşenlerini, türlerini, oluşturma sürecini, kullanılan araçlarını kavrayabilme ve tartışabilme, ? Eğitsel bir dijital hikâye oluşturabilme.
Dersin içeriği? Dijital hikâye anlatımının tanımları
? Dijital hikâye anlatımının kullanım amaçları
? Dijital hikâye anlatımının bileşenleri
? Dijital hikâye anlatımının türleri
? Dijital hikâye oluşturma süreci
? Dijital hikâye anlatımı sürecinde yararlanılan araçlar
? Öğretme ve öğrenme için dijital hikâye anlatımı
? Dijital hikâye anlatımının eğitimde kullanımına yönelik ortamlar, uygulamalar ve örnekler.
 
KaynaklarAlexander, B. (2011). The new digital storytelling: Creating narratives with new media. England: Praeger.
Hartley, J., & McWilliam, K. (2009). Story circle: Digital storytelling around the world. United Kingdom: Wiley-Blacwell.
Frazel, M. (2010). Digital storytelling guide for educators. Washington, DC. International Society for Technology in Education (ISTE).
Lambert, J. (2013). Digital Storytelling: capturing lives, creating community (4th ed.). New York: Routledge.
Miller, C. H. (2004). Digital storytelling: A creator's guide to interactive entertainment. United States of America: Taylor & Francis.
Ohler, J. (2013). Digital storytelling in the classroom. New media pathways to literacy, learning, and creativity (2nd ed.) Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDijital hikâye anlatımı tanımları, disiplinler arası çalışmalar, kullanım amaçları, bileşenleri, türleri ve eğitimdeki örnekleri
2. HaftaDijital hikâye anlatımının oluşturma aşamalarının ve oluşturmada yararlanılan araçların, uygulamaların, yazılımların anlatılması ve örneklerin incelenmesi
3. HaftaDünyadaki ve Türkiye?deki yapılmış çalışmalar
4. HaftaEğitimdeki uygulamaların tartışılması
5. HaftaBir konu ve amaç seçimi
6. HaftaSenaryo yazımı
7. HaftaSenaryoların hikâye çemberinde değerlendirilmesi
8. HaftaEtik kuralların ve kullanıma açık kaynaklara erişim stratejilerinin anlatılması
9. HaftaStoryboard oluşturma
10. HaftaStoryboardların tamamlanması, değerlendirilmesi.
11. HaftaGörsellerin toplanması
12. HaftaSes kayıtlarının yapılması
13. Haftaİçeriklerin birleştirilmesi
14. HaftaDijital hikâyelerin tamamlanması ve değerlendirilmesi
15. HaftaDijital hikâyelerin sunumu, paylaşılması ve yayınlanması
16. HaftaRapor teslim edilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1010
Sunum115
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama11212
Proje16060
Ödevler10330
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü41122240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma    X
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma    X
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme    X
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme     X
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma    X
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme.   X 
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama    X
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma    X
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme    X
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme    X
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme    X
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek