BAR604 - YENİLİK YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YENİLİK YÖNETİMİ | BAR604 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. İnci Önal | |||||
Dersin amacı | Bu ders ile amaçlanan öğrencilere yenilik yönetimi kavramları, bilgi ekonomisi, patent veri tabanları kullanımı, yaratıcı bilgiyi keşfetme, patent yönetim sistemleri arasında karşılaştırmalar yapma, AR-GE yönetimi konularında ve uygulamalarında temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yenilik; bilgi ekonomisi ve yenilik; yenilik ve AR-GE yönetimi; şirketlerde yenilik ve ürün geliştirme süreçleri; yenilik süreçlerinin yönetimi; patent bilgi kaynakları ve veri tabanları; patent arama; yenilikçi bilgi keşfi ve çevre tarama teknikleri; fikri mülkiyet hakları; patent hukuku; hukuk veri tabanları; patent yönetimi, koruma ve lisanslandırma; hak yönetimi; patent yönetim yazılımları; şirketlerde yenilik ve teknoloji yönetimi; yenilik yönetimi araştırmaları ile ilgili konular üzerine çalışmalar yapılmaktadır. | |||||
Kaynaklar | -Afuah, A. (2003). Innovation management: strategies, implementation and profits. Oxford: Oxford University Press. -Betz, F. (2010). Teknolojik yenilikler yönetimi: Değişimle gelen rekabet avantajı. Ankara: Tübitak. -Bullinger, A. (2008). Innovation and ontologies: Structuring the early stages of innovation management. Wiesbaden: Gabler. -Dankbaar, B. (2003). Innovation management in the knowledge economy. London: Imperial College Press. -Goffin, K. ve Mitchell, R. (2009). Innovation management: Strategy and implementation using the pentathlon framework. Basingstoke: Palgrave Macmillan. -Önal, H.İ. (2015). Yaratıcı Kütüphanelerde Yenilikçi Bilgi Hizmetleri. Prof. Dr. İrfan Çakın`a Armağan içinde (s. 162-174).Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. -Trott, P. (2008). Innovation management and new product development. Prentice Hall. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, yenilik hakkında kuramsal tanımlar |
2. Hafta | Bilgi ekonomisi ve yenilik |
3. Hafta | Yenilik ve AR-GE yönetimi |
4. Hafta | Bilgi merkezlerine, kurumlara, şirketlere yönelik yenilik yönetimi ve ürün geliştirme süreçleri |
5. Hafta | Yenilik süreçlerinin yönetimi |
6. Hafta | Patent bilgi kaynakları ve veri tabanları; patent arama yöntemleri |
7. Hafta | Yenilikçi bilgi keşfi ve çevre tarama teknikleri |
8. Hafta | Fikri mülkiyet hakları |
9. Hafta | Patent hukuku; hukuk veri tabanları; patent yönetimi |
10. Hafta | Koruma ve lisanslandırma; hak yönetimi |
11. Hafta | Patent yönetim yazılımları |
12. Hafta | Yenilik yönetimi konulu eğitim programları geliştirme ve uygulama |
13. Hafta | Kurumlarla birlikte şirketlerde yenilik ve teknoloji yönetimi |
14. Hafta | Yenilik uygulamalarında liderlik |
15. Hafta | Rapor/Yenilik yönetimi konusundaki araştırma projeleri |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 5 | 11 | 55 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 34 | 74 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi araştırmaları alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. | X | ||||
2. Bilgi araştırmaları alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. | X | ||||
3. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bilgi araştırmaları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
8. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
9. Bilgi araştırmaları alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
10. Bilgi yönetimi alanındaki ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek