BEB663 - ÖĞRENİM YÖNETİM SİSTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖĞRENİM YÖNETİM SİSTEMLERİ BEB663 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Problem tabanlı öğrenme, araştırma tabanlı öğrenme, laboratuvar çalışması  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Arif Altun; Yrd.Doç. Dr. Alev Özkök 
Dersin amacıBu ders ile öğrenci; içerik yönetim sisteminin kurulumu, site yönetimi ve sistem yönetim işlemlerini yapabilecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenim yönetim sistemini kurmak
  2. Öğrenim yönetim sistemini yönetmek yeterlikleri kazandırılacaktır.
Dersin içeriği- Öğrenim Yönetim Sistemi (ÖYS) öğrenme içeriğini düzenleyen ve erişim sağlayan bir sistemdir.
- Bir ÖYS genellikle yöneticilere, ders oluşturma, erişim yetkisi, rapor oluşturma ve öğrenim (dersleri) izlemek yetkilerini kapsayan özellikler içerir.
- Bu özelliklere ek olarak, ÖYS'ler, ders sorumlusuna yönelik senkron uygulamalar, kişiselleştirilebilir uygulamalar, tartışma ortamları gibi iletişim uygulamalarını da kapsar.
- ÖYS'ler iki tür kurumsal gereksinimlere göre yapılandırılmışlardır. Bunlar, ticari kuruluşlar ve eğitim kurumlarıdır. Eğitim kurumları ÖYS'lerin en geniş kullanıcı profilini oluşturur.
- Kurumsal bir ortamda ÖYS kullanımının yararı, öğretmen ve öğrenciler arasında çevrimiçi öğrenme içeriğinin hızlı ve kolay bir şekilde erişimine imkân sağlama yeteneğine sahip olmasıdır. ÖYS'ler öğrenme sürecinin takip edilmesi, değerlendirilmesi gibi araçlar ve uygulamalar içermektedir.
 
KaynaklarKats, Y. (2011). Learning Management System Technologies and Software Solutions for Online Teaching. NY: HarperCollins. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖYS nedir?
2. HaftaÖYS türleri
3. HaftaKurumsal Gereksinimler (Ticari, Eğitsel)
4. HaftaÖYS gereklilikleri (Scorm and ADL)
5. HaftaÖYS gereklilikleri (Scorm and ADL)
6. HaftaAra sınav
7. HaftaÖYS modüllerinin yönetimi ve kullanımı
8. HaftaÖYS araçlarının ve içeriğin yönetimi ve kullanımı
9. HaftaÖYS'lerde iletişim ve etkileşim araçlarının yönetimi ve kullanımı.
10. HaftaÖYS'lerin kullanıcı ara yüzü
11. HaftaAra sınav
12. HaftaÖYS'lerinde ders akış navigasyonu
13. HaftaBlackboard, eFront, Desire-Learn, eCollege, Atutor
14. HaftaJoomla, Moodle, Sakai
15. HaftaAçık kaynak kodlu ÖYS'LER ile ticari ÖYS'lerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi.
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1010
Sunum25
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10440
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje11515
Ödevler10330
Ara sınavlara hazırlanma süresi11313
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3968180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi araştırmaları alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.  X  
2. Bilgi araştırmaları alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. X   
3. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.   X 
4. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. X   
5. Bilgi yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. X   
6. Bilgi araştırmaları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. X   
7. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.  X  
8. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir.  X  
9. Bilgi araştırmaları alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.   X  
10. Bilgi yönetimi alanındaki ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek