BEB663 - ÖĞRENİM YÖNETİM SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENİM YÖNETİM SİSTEMLERİ | BEB663 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Problem tabanlı öğrenme, araştırma tabanlı öğrenme, laboratuvar çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Arif Altun; Yrd.Doç. Dr. Alev Özkök | |||||
Dersin amacı | Bu ders ile öğrenci; içerik yönetim sisteminin kurulumu, site yönetimi ve sistem yönetim işlemlerini yapabilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Öğrenim Yönetim Sistemi (ÖYS) öğrenme içeriğini düzenleyen ve erişim sağlayan bir sistemdir. - Bir ÖYS genellikle yöneticilere, ders oluşturma, erişim yetkisi, rapor oluşturma ve öğrenim (dersleri) izlemek yetkilerini kapsayan özellikler içerir. - Bu özelliklere ek olarak, ÖYS'ler, ders sorumlusuna yönelik senkron uygulamalar, kişiselleştirilebilir uygulamalar, tartışma ortamları gibi iletişim uygulamalarını da kapsar. - ÖYS'ler iki tür kurumsal gereksinimlere göre yapılandırılmışlardır. Bunlar, ticari kuruluşlar ve eğitim kurumlarıdır. Eğitim kurumları ÖYS'lerin en geniş kullanıcı profilini oluşturur. - Kurumsal bir ortamda ÖYS kullanımının yararı, öğretmen ve öğrenciler arasında çevrimiçi öğrenme içeriğinin hızlı ve kolay bir şekilde erişimine imkân sağlama yeteneğine sahip olmasıdır. ÖYS'ler öğrenme sürecinin takip edilmesi, değerlendirilmesi gibi araçlar ve uygulamalar içermektedir. | |||||
Kaynaklar | Kats, Y. (2011). Learning Management System Technologies and Software Solutions for Online Teaching. NY: HarperCollins. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | ÖYS nedir? |
2. Hafta | ÖYS türleri |
3. Hafta | Kurumsal Gereksinimler (Ticari, Eğitsel) |
4. Hafta | ÖYS gereklilikleri (Scorm and ADL) |
5. Hafta | ÖYS gereklilikleri (Scorm and ADL) |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | ÖYS modüllerinin yönetimi ve kullanımı |
8. Hafta | ÖYS araçlarının ve içeriğin yönetimi ve kullanımı |
9. Hafta | ÖYS'lerde iletişim ve etkileşim araçlarının yönetimi ve kullanımı. |
10. Hafta | ÖYS'lerin kullanıcı ara yüzü |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | ÖYS'lerinde ders akış navigasyonu |
13. Hafta | Blackboard, eFront, Desire-Learn, eCollege, Atutor |
14. Hafta | Joomla, Moodle, Sakai |
15. Hafta | Açık kaynak kodlu ÖYS'LER ile ticari ÖYS'lerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi. |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 2 | 5 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 14 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 4 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 13 | 13 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 39 | 68 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi araştırmaları alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. | X | ||||
2. Bilgi araştırmaları alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. | X | ||||
3. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bilgi araştırmaları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
8. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
9. Bilgi araştırmaları alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
10. Bilgi yönetimi alanındaki ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek