BAR606 - BİLGİ ERİŞİM, DEĞERLENDİRME ve TASARIM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİ ERİŞİM, DEĞERLENDİRME ve TASARIM | BAR606 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İrem Soydal | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı bilgi erişim sorunu, kullanıcı merkezli tasarım ve bilgi hizmetlerinin değerlendirilmesi, hizmet kalitesi, bilgi sistemlerinde performans değerlendirmesi gibi konularda öğrencilerin bilgilenmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste bilgi erişim sistemleri; bilgi hizmetlerinin değerlendirilmesi; kullanıcı merkezli tasarım; kullanılabilirlik; kullanıcı memnuniyeti; hizmet kalitesi, verimlilik ve etkililik; performans ölçümü gibi konular ele alınmaktadır. | |||||
Kaynaklar | -Matthews, J. R. (2007). ?The evaluation and measurement of library services. Libraries Unlimited.? ISBN: 978-1-59158-532-9 -Jamil, G.L. (2014). Why quality? Why value? Is it information related to these aspects? In "Rethinking the Conceptual base for New Practical Applications in Information Value and Quality", Jamil, G.L., Malheiro, A. & Ribeiro, F. (Eds)., pp.1-18. -da Silva, A.M. & Ribeiro, F. (2014). Information evaluation: A scientific and comprehensive approach. In "Rethinking the Conceptual base for New Practical Applications in Information Value and Quality", Jamil, G.L., Malheiro, A. & Ribeiro, F. (Eds)., pp.19-42. -Schumann, Laura, & Stock, Wolfgang G. (2014). "The Information Service Evaluation (ISE) Model." Webology, 11(1), Article 115. (http://www.webology.org/2014/v11n1/a115.pdf) -Baeza-Yates, R. and Ribeiro-Neto, B. (1999). ?Modern Information Retrieval.? New York: ACM Press -Tonta, Y., Bitirim, Y. ve Sever, H. (2002). ?Türkçe Arama Motorlarında Performans |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilgi erişim sorunu |
2. Hafta | Bilgi erişim sistemleri: Giriş |
3. Hafta | Bilgi erişim sistemleri: Tasarım |
4. Hafta | Bilgi erişim sistemleri: Performans ölçümü |
5. Hafta | Bilgi hizmetleri: Giriş |
6. Hafta | Bilgi hizmetleri: Kullanıcı merkezli tasarım I |
7. Hafta | Bilgi hizmetleri: Kullanıcı merkezli tasarım II |
8. Hafta | Proje sunumları (Ara rapor) |
9. Hafta | Bilgi hizmetleri: Hizmet kalitesi I |
10. Hafta | Bilgi hizmetleri: Hizmet kalitesi II |
11. Hafta | Tartışma: Bilgi hizmetlerinde performans değerlendirme yöntemleri I |
12. Hafta | Tartışma: Bilgi hizmetlerinde performans değerlendirme yöntemleri II |
13. Hafta | Proje sunumları |
14. Hafta | Tartışma: Bilgi sistemlerinde performans değerlendirme yöntemleri I |
15. Hafta | - |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 8 | 8 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 5 | 11 | 55 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 34 | 74 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi araştırmaları alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. | X | ||||
2. Bilgi araştırmaları alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. | X | ||||
3. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bilgi araştırmaları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
8. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
9. Bilgi araştırmaları alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
10. Bilgi yönetimi alanındaki ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek