REH663 - PALYATİF BAKIMDA FİZYOTERAPİ ve REHABİLİTASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PALYATİF BAKIMDA FİZYOTERAPİ ve REHABİLİTASYON | REH663 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Diğer: interaktif öğrenme, saha çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Tülin Düger, Prof. Dr. Songül ATASAVUN UYSAL, Doç. Dr. Vesile Yıldız Kabak | |||||
Dersin amacı | Palyatif bakım sırasında hastanın fizyoterapi rehabilitasyon ihtiyaçları ve uygun yaklaşımlara yönelik bilgiyi seçme, sentezleme ve kullanma bilgisini kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Palyatif bakım, onkoloji ve hospis Palyatif bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyaçlarını belirleme Palyatif bakımda değerlendirmeler Palyatif bakımda fizyoterapi yöntemlerine karar verme (terapatik egzersizler, elektroterapi modaliteleri, manual terapi, yardımcı cihazlar, mobilizayon, transfer aktviter vb.) Uygulama örnekleri | |||||
Kaynaklar | 1. Kumar SP, Jim A. Physical Therapy in Palliative Care: From Symptom Control to Quality of Life: A Critical Review. Indian Journal of Palliative Care. 2010;16(3):138-146. doi:10.4103/0973-1075.73670. 2. Barraclough J. Enhancing Cancer Care: Complementary therapy and support. Oxford Scholarship Online: November 2011. 3. Düger T, Atasavun UysaL S, Demircioğlu A. Geriatrik Onkolojide Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, in Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Ed: Erbahçeci F, Yıldırım Ün N. Hipokrat Yayıncılık, Ankara, 2021, Bölüm 30, syf. 621-640 4. Düger T, Atasavun Uysal S, Demircioğlu A, Yıldız Kabak V. Onkolojide Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. In: Erbahçeci F, editor. Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon. 1 ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık; 2019. p. 261-79. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Palyatif bakım, onkoloji ve hospis oluşumları ve farkları |
2. Hafta | Palyatif bakımda interdisipliner ekip ve fizyoterapistin rolü |
3. Hafta | Palyatif bakımda sık rastlanılan semptomlar: ağrı, yorgunluk, pulmoner problemler |
4. Hafta | Palyatif bakımda sık rastlanılan semptomlar: ödem, anksiyete ve demans |
5. Hafta | Palyatif bakımda kullanılacak fizyoterapi değerlendirmeleri |
6. Hafta | Palyatif bakımda terapatik egzersizler, manual terapi, elektroterapi modaliteleri |
7. Hafta | Palyatif bakımda yardımcı cihazlar, mobilite, transfer aktiviteleri |
8. Hafta | Palyatif bakımda psikososyal ve mesleki rehabilitasyon |
9. Hafta | Palyatif bakımda etik konular |
10. Hafta | Uygulamalı vaka örnekleri ve tartışma |
11. Hafta | Literatür tarama, araştırma planlama |
12. Hafta | Literatür tarama, araştırma planlama |
13. Hafta | Uygulamalı vaka örnekleri ve tartışma |
14. Hafta | Proje Sunumu |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 5 |
Sunum | 0 | 5 |
Projeler | 0 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 6 | 7 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 11 | 22 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 53 | 64 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek