DKT600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR DKT600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek lisans derslerini bitirmiş olmak.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme, 2. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme 3. Araştırma verilerini toplayabilme 4. Verileri analiz edebilme, 5. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme 6. Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme 7. Araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusunun belirlenmesi
4. HaftaTez konusunun belirlenmesi
5. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
8. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
9. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
10. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
11. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
12. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
13. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
14. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaRapor sunulması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.   X 
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.   X 
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.     X
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir.   X 
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek