DKT640 - AFAZİ TANI ve TERAPİSİNDE İLERİ ARAŞTIRMA ve UYG.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AFAZİ TANI ve TERAPİSİNDE İLERİ ARAŞTIRMA ve UYG. DKT640 2. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Ayşen Köse 
Dersin amacıDil ve konuşma davranışının nörolojik temellerini incelemek, afazide etyoloji ve semptomatolojiyi araştırmak, değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğrenmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dil ve konuşma davranışının nörolojik temellerini incelemek, afazide etyoloji ve semptamaolojiyi araştırmak, değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğrenmek.
Dersin içeriğiNormal ve bozulmuş yetişkin dil ve bilişsel iletişimsel fonksiyonlar ile ilişkili merkezi sinir sistemindeki yapıları ve süreçleri incelemek, bozuklukların semptomlarını kategorize edebilmek.Serebral etkilenime bağlı oluşan yetişkin alıcı ve ifade edici dil bozukluklarını tanılamak, sınıflandırmak.Farklı afazi tipleri için ayırıcı tanıda kullanılabilecek uygun değerlendirme prensip ve metodlarını seçebilmek, verileri yorumlayabilmek, gerektiğinde uygun birimlere yönlendirme yapabilmek. Çeşitli terapatik prensip ve yaklaşımları, tedavi etkinliğini ve ilişkili etik konuları tartışabilmek.Tedavi hedefleri geliştirmek, spesifik afazi tipine yönelik uygun müdahale yaklaşımlarını belirlemek.Afazide iletişimin sosyal ve psikolojik yönlerini tanımlamak, hastanın kültürel ve linguistik özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını belirlemek.Hastayı, hasta yakınlarını ve diğer profesyonelleri bilgilendirmek ve danışmanlık vermek. 
Kaynaklar1. Language Intervention in Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders
Ed.: Roberta Chapey, LWW, 5. Baskı (Nisan 9, 2008)
2. İlgili araştırmalar ve makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAfazinin nöroanatomik bağlantıları
2. HaftaAfazide etyoloji ve semptamotoloji, afazinin sınıflandırılması
3. HaftaFonksiyonel dil, iletişim ve kognitif fonksiyonların, yaşam kalitesinin değerlendirilmesi
4. HaftaDeğerlendirme verilerin raporlanması
5. HaftaAra Sınav
6. HaftaAfazi müdahalesinde temel prensipler
7. HaftaMüdahalede psikososyal ve fonksiyonel yaklaşımlar
8. HaftaStimulasyon yaklaşımları
9. HaftaKognitif nöropsikolojik yaklaşımlar
10. HaftaKognitif nörolinguistik yaklaşımlar
11. HaftaAfazi hastaları için özelleştirilmiş müdahale yöntemleri
12. HaftaAfazi hastaları için özelleştirilmiş müdahale yöntemleri
13. HaftaHasta ve aile eğitimi, danışmanlık, afazi rehabilitasyonunda etik prensipler
14. HaftaHasta ve aile eğitimi, danışmanlık, afazi rehabilitasyonunda etik prensipler
15. HaftaGenel sınav hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum310
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama32060
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4960240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.   X 
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. X   
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.    X 
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir.  X  
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.  X  
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek