DKT636 - PROFESYONEL SES BOZUKLUKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PROFESYONEL SES BOZUKLUKLARI | DKT636 | 2. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Vaka inceleme, kanıta dayalı uygulama | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Fatma Esen Aydınlı | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin, profosyonel ses kullanıcılarına ait temel terimleri, sesi kullanım farklılıklarını öğrenmesi, profosyonel ses kullanıcılarında klasik ses değerlendirmesinden ve ses terapisinden farklı yönleri öğrenmeleri hedeflenir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Profosyonel ses kullanıcılarına ait sesle ilgili temel terimleri, değerlendirmede klasik yöntemlerden farklılıkları öğrenme, ses terapisinde spesifik yöntemleri öğrenme | |||||
Kaynaklar | 1. Sataloff R., Professional Voice: The Science and Art of Clinical Care. Plural Pub., 2005 2. Sataloff R. Treatment of voice disorders. Plural Pub., 2005 3. Behrman A., Voice Therapy Exercises, Plural Pub, 2005 4. Merati A., Bielamowicz S. Textbook of Laryngology,Plural Pub,2007 5. Pubmed, ilgili güncel makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Larinksin Klinik Anatomi ve Fizyolojisi, Profosyonel ses kullanıcısı tanımı |
2. Hafta | Ses fiziği ve akustiği, Ses ve müzikle ilgili yaygın kullanılan terimler; register, singers formant vb. |
3. Hafta | Ses fiziği ve akustiği, Ses ve müzikle ilgili yaygın kullanılan terimler; register, singers formant vb. |
4. Hafta | Sesin yaşla değişimi |
5. Hafta | İyi bir ses performansçısının özellikleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Profesyonel ses kullanıcının değerlendirilmesi; algısal yöntemler |
8. Hafta | Profesyonel ses kullanıcının değerlendirilmesi; enstrümental yöntemler, kbb muayenesi |
9. Hafta | Ses terapisinde uygulanan yöntemler |
10. Hafta | Ses terapisinde uygulanan yöntemler |
11. Hafta | Cerrahiler sonrası profesyonel ses |
12. Hafta | Cerrahiler sonrası profesyonel ses |
13. Hafta | Profesyonel sesin korunması |
14. Hafta | Anksiyete, artistik, mizaç ve ses |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 7 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 7 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 8 |
Sunum | 2 | 8 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 49 | 85 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır. | X | ||||
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır. | X | ||||
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. | X | ||||
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek