DKT636 - PROFESYONEL SES BOZUKLUKLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PROFESYONEL SES BOZUKLUKLARI DKT636 2. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Vaka inceleme, kanıta dayalı uygulama  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Fatma Esen Aydınlı 
Dersin amacıÖğrencilerin, profosyonel ses kullanıcılarına ait temel terimleri, sesi kullanım farklılıklarını öğrenmesi, profosyonel ses kullanıcılarında klasik ses değerlendirmesinden ve ses terapisinden farklı yönleri öğrenmeleri hedeflenir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Registerlar, ses sınıfları ve şarkıcı formantını bilir.
  2. Profosyonel ses kullanıcılarında sıklıkla görülebilecek ses bozukluklarını öğrenir.
  3. Profosyonel ses kullanıcılarının değerlendirmede kullanılan algısal değerlendirme araçlarını uygular.
  4. Profosyonel ses kullanıcılarının değerlendirmesinde kullanılan enstrümental değerlendirme araçlarını uygular.
  5. Laringeal cerrahi sonrası profosyonel ses kullanıma geçişle ilgili sürecin özelliklerini öğrenir
  6. Farklı müzik türleri, tiyatro gibi alanlarda kullanılan ses terapisiyöntemlerini öğrenir.
Dersin içeriğiProfosyonel ses kullanıcılarına ait sesle ilgili temel terimleri, değerlendirmede klasik yöntemlerden farklılıkları öğrenme, ses terapisinde spesifik yöntemleri öğrenme 
Kaynaklar1. Sataloff R., Professional Voice: The Science and Art of Clinical Care. Plural Pub., 2005
2. Sataloff R. Treatment of voice disorders. Plural Pub., 2005
3. Behrman A., Voice Therapy Exercises, Plural Pub, 2005
4. Merati A., Bielamowicz S. Textbook of Laryngology,Plural Pub,2007
5. Pubmed, ilgili güncel makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaLarinksin Klinik Anatomi ve Fizyolojisi, Profosyonel ses kullanıcısı tanımı
2. HaftaSes fiziği ve akustiği, Ses ve müzikle ilgili yaygın kullanılan terimler; register, singers formant vb.
3. HaftaSes fiziği ve akustiği, Ses ve müzikle ilgili yaygın kullanılan terimler; register, singers formant vb.
4. HaftaSesin yaşla değişimi
5. Haftaİyi bir ses performansçısının özellikleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaProfesyonel ses kullanıcının değerlendirilmesi; algısal yöntemler
8. HaftaProfesyonel ses kullanıcının değerlendirilmesi; enstrümental yöntemler, kbb muayenesi
9. HaftaSes terapisinde uygulanan yöntemler
10. HaftaSes terapisinde uygulanan yöntemler
11. HaftaCerrahiler sonrası profesyonel ses
12. HaftaCerrahiler sonrası profesyonel ses
13. HaftaProfesyonel sesin korunması
14. HaftaAnksiyete, artistik, mizaç ve ses
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)147
Laboratuar00
Uygulama147
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler28
Sunum28
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav00
Toplam50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje12020
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4985240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.   X 
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.   X 
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.  X  
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.  X   
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir.   X 
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.  X  
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek