TEB658 - TIP EĞİTİMİNDE ÖLÇMENİN TEMELLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TIP EĞİTİMİNDE ÖLÇMENİN TEMELLERİ | TEB658 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Gülşen Taşdelen Teker, Doç. Dr. Barış Sezer | |||||
Dersin amacı | Tıp eğitiminde kullanılan temel ölçme kavramlarını açıklayabilme ve uygulayabilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tıp eğitiminde ölçmedeki temel kavramlar ve başlıca istatistiksel uygulamalar | |||||
Kaynaklar | 1. Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1985). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (2nd ed.). St. Paul: West Publishing Company. 2. Sümbüllüoğlu, K. & Sümbüllüoğlu, V. (1998). Biyoistatistik, ANKARA: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti. 3. Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık 4. Atılgan, H., Doğan, N. & Kan, A. (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Ed. Hakan Atılgan). Ankara: Anı Yayıncılık. 5. Güler, N. (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. PegemA Yayıncılık, Ankara. 6. Crocker, L. & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. New York: Holt, Rinehart, and Winston. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar 1 |
2. Hafta | Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar 2 |
3. Hafta | Ölçmede hata ve güvenirlik |
4. Hafta | Geçerlik ve kullanışlılık |
5. Hafta | Klasik test kuramı, Madde tepki kuramı ve Genellenebilirlik kuramı |
6. Hafta | Standart belirleme |
7. Hafta | Test geliştirme / uyarlama |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Tıp eğitiminde ölçme uygulamalarında kullanılan istatistiksel yöntemler 1 |
10. Hafta | Tıp eğitiminde ölçme uygulamalarında kullanılan istatistiksel yöntemler 2 |
11. Hafta | Ölçme sonuçlarının merkezi yığılma ve değişkenlik ölçüleri |
12. Hafta | Tıp eğitimi araştırmalarında very dosyası hazırlama |
13. Hafta | Tıp eğitimi ölçme sonuçlarının ortalamalarının karşılaştırılması 1 |
14. Hafta | Tıp eğitimi ölçme sonuçlarının ortalamalarının karşılaştırılması 2 |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 31 | 52 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgi sahibi olma | X | ||||
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olma | X | ||||
3. Tıp eğitiminde eğitim programları modelleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olma | |||||
4. Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma | X | ||||
5. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma | |||||
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme | X | ||||
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik temel ölçme araçlarını geliştirebilme | X | ||||
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda araştırma yapabilme | X | ||||
9. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim teknolojilerini kullanabilme | X | ||||
10. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirebilme | X | ||||
11. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme | X | ||||
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek