TEB658 - TIP EĞİTİMİNDE ÖLÇMENİN TEMELLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TIP EĞİTİMİNDE ÖLÇMENİN TEMELLERİ TEB658 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Gülşen Taşdelen Teker, Doç. Dr. Barış Sezer 
Dersin amacıTıp eğitiminde kullanılan temel ölçme kavramlarını açıklayabilme ve uygulayabilme  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili terimleri kavrayabilme
  2. 2 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme
  3. 3 Elde edilen ölçme sonuçlarına uygun istatistiksel yöntemleri seçebilme
  4. 4 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikleri değerlendirebilme
Dersin içeriğiTıp eğitiminde ölçmedeki temel kavramlar ve başlıca istatistiksel uygulamalar 
Kaynaklar1. Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1985). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (2nd ed.). St. Paul: West Publishing Company.
2. Sümbüllüoğlu, K. & Sümbüllüoğlu, V. (1998). Biyoistatistik, ANKARA: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti.
3. Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık
4. Atılgan, H., Doğan, N. & Kan, A. (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Ed. Hakan Atılgan). Ankara: Anı Yayıncılık.
5. Güler, N. (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. PegemA Yayıncılık, Ankara.
6. Crocker, L. & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. New York: Holt, Rinehart, and Winston. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖlçme ve değerlendirmede temel kavramlar 1
2. HaftaÖlçme ve değerlendirmede temel kavramlar 2
3. HaftaÖlçmede hata ve güvenirlik
4. HaftaGeçerlik ve kullanışlılık
5. HaftaKlasik test kuramı, Madde tepki kuramı ve Genellenebilirlik kuramı
6. HaftaStandart belirleme
7. HaftaTest geliştirme / uyarlama
8. HaftaAra sınav
9. HaftaTıp eğitiminde ölçme uygulamalarında kullanılan istatistiksel yöntemler 1
10. HaftaTıp eğitiminde ölçme uygulamalarında kullanılan istatistiksel yöntemler 2
11. HaftaÖlçme sonuçlarının merkezi yığılma ve değişkenlik ölçüleri
12. HaftaTıp eğitimi araştırmalarında very dosyası hazırlama
13. HaftaTıp eğitimi ölçme sonuçlarının ortalamalarının karşılaştırılması 1
14. HaftaTıp eğitimi ölçme sonuçlarının ortalamalarının karşılaştırılması 2
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler240
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı370
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12626
Toplam İş Yükü3152150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgi sahibi olma   X 
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olmaX    
3. Tıp eğitiminde eğitim programları modelleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olma     
4. Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma    X
5. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma     
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme X    
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik temel ölçme araçlarını geliştirebilme    X
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda araştırma yapabilme   X 
9. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim teknolojilerini kullanabilme X   
10. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirebilme    X 
11. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme X    
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilmeX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek