DKT621 - NÖROJENİK BİLİŞSEL BOZUKLUKLAR ve REHABİLİTASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NÖROJENİK BİLİŞSEL BOZUKLUKLAR ve REHABİLİTASYON DKT621 1. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Teorik ve Pratik Ders  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Esen Saka Topçuoğlu, Doç. Dr. Fatma Esen Aydınlı 
Dersin amacıKognitif nöropsikoloji, ilişkili bozuklukları ve özelliklerini öğrenip, dil ve konuşma bozukluklarında rehabilitasyon yaklaşımlarını uygulamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Nörolojik bilişsel gelişimi öğrenir.
  2. 2. Temel nörolojik bilişsel bozuklukları öğrenir.
  3. 3. Dil ve konuşma terapisinde ihtiyaç duyulan kognitif nöropsikoloji bilgileriyle bozukluklarda uygulanan rehabilitasyon yaklaşımlarını bilir.
Dersin içeriğiKognitif nöropsikoloji, ilişkili bozukluklar ile dil ve konuşma bozukluklarının ilişkili tedavi yaklaşımı. 
Kaynaklar1.Cognitive neuropsychology and cognitive rehabilitation. Riddoch, M. Jane, ed. Humphreys, Glyn W. 1994.
2.Pubmed ilgili güncel makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNörojenik gelişim ve terminoloji
2. HaftaTemel Nörolojik bilişsel bozukluklar I
3. HaftaTemel Nörolojik bilişsel bozukluklar II
4. HaftaParkinson hastalığı önlemleri
5. HaftaParkinson hastalığında dil ve konuşma bozuklukları
6. HaftaKognitif nöroloji ile dil ve konuşma bozukluklarının tedavi yaklaşımları
7. HaftaDislekside nörolojik süreçler
8. HaftaAra sınav
9. HaftaOkuma stratejileri ve fonolojik beceriler
10. HaftaYazı dili: okuma, yazma ve rehabilitasyon
11. HaftaLeksikal süreçler ve leksikal bozukluk teorileri
12. HaftaYazma bozuklukları ve bilişsel yaklaşımlar
13. HaftaLeksikal olmayan hafıza problemleri
14. HaftaHafıza bozukluklarında tedavi yaklaşımları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler35
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler32060
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4960240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.   X 
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.   X 
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.    X 
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir.   X 
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.   X 
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek