DKT641 - NÖROJENİK MOTOR KONUŞMA BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARŞ.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NÖROJENİK MOTOR KONUŞMA BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARŞ. DKT641 1. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Teorik ve pratik ders  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Fatma ESEN AYDINLI 
Dersin amacıYetişkin ve pediatrik motor konuşma bozukluklarında güncel araştırma ve uygulamaları incelemek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yetişkin ve pediatrik motor konuşma bozukluklarında Türkiye?de ve dünyada uygulanan son teknikleri öğrenir
  2. Motor konuşma bozukluklarında araştırma planı yapar
Dersin içeriğiNörojenik motor konuşma bozukluklarında en son uygulamaların incelenmesi ve araştırma planlanması.  
Kaynaklar1. Motor Speech Disorders: Substrates, Differential Diagnosis, and Management, Joseph R. Duffy, Mosby, 3. Baskı (Ekim 24, 2012)
2. Pubmed, İlgili araştırmalar ve makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMotor konuşma bozukluklarında etyoloji ve sınıflandırma
2. HaftaMotor konuşma bozukluklarında güncel değerlendirme yaklaşımları
3. HaftaMotor konuşma bozukluklarının davranışsal değerlendirmesi
4. HaftaMotor konuşma bozukluklarında akustik analiz, güncel gelişmeler
5. HaftaAra Sınav
6. HaftaMotor konuşma bozukluklarında güncel terapi yaklaşımları
7. HaftaPediatrik dizartriler
8. HaftaPediatrik dizartrilerde değerlendirme, güncel yaklaşımlar
9. HaftaPediatrik dizartrilerde müdahale , güncel yaklaşımlar
10. HaftaÇocukluk çağı apraksisinde güncel değerlendirme ve terapi yöntemleri
11. HaftaAraştırma planlama
12. HaftaAraştırma planlama
13. HaftaAraştırma planlama
14. HaftaAraştırma planlama
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum310
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama32060
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4960240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.   X 
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.  X  
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.   X  
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir.   X 
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.   X 
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek