AMİ604 - ALLERJİK HASTALIKLARDA GENETİK ve EPİDEMİYOLOJİK Ç
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALLERJİK HASTALIKLARDA GENETİK ve EPİDEMİYOLOJİK Ç | AMİ604 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bülent ŞEKEREL, Özge U.SOYER, U. Murat ŞAHİNER, Esra BİRBEN, Çağatay KARAASLAN, Betül BÜYÜKTİRYAKİ | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilere; Allerjik hastalıkların epidemiyolojisi, gelişimi için risk faktörlerinin belirlenmesi ve genetik altyapının hastalık gelişimindeki rolü, gen çevre etkileşimi ve genetik çalışmaların dizaynı ve uygulaması hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Astım, allerjik rinit ve besin alerjisi epidemiyolojisi Allerjik hastalıklarda genetik kavramlar ve genetiğin rolü Allerjik hastalıklarda gerçekleştirilen genetik çalışmalar Genetik yaklaşımlar ve genetik çalışmaların dizaynı Gen çevre etkileşimleri Epigenetik kavramlar ve alerjik hastalıkların epigenetiği | |||||
Kaynaklar | Middleton?s Allergy Principlesand Practice, Eight Editions, Editors: Adkinson NF, Bochner BS, Burks W Busse WW, Holgate ST et al, 2014 Elsevier Inc., ISBN 978-0-323-08593-9 Konularla bağlantılı olarak öğrencilere bildirilecek ilgili literatürler, |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Astım epidemiyolojisi (Bülent ŞEKEREL) |
2. Hafta | Allerjik rinit epidemiyolojisi (Ümit ŞAHİNER) |
3. Hafta | Besin Allerjisi epidemiyolojisi (Betül BÜYÜKTİRYAKİ) |
4. Hafta | Allerjik Hastalıkların Genetiği (Esra BİRBEN) |
5. Hafta | Allerjik hastalıklarda aday gen yaklaşımı (Esra BİRBEN) |
6. Hafta | Allerjik hastalıklarda GWAS (Esra BİRBEN) |
7. Hafta | Allerjik hastalıklarda Metaanalizler (Esra BİRBEN) |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Allerjik hastalıklarda Gen -Cevre etkileşimi (Esra BİRBEN) |
10. Hafta | Epigenetik kavramlar (Çağatay KARAASLAN) |
11. Hafta | Epigenetik Çalışma yöntemleri I (Çağatay KARAASLAN) |
12. Hafta | Epigenetik Çalışma yöntemleri II (Çağatay KARAASLAN) |
13. Hafta | Allerjik hastalıklarda miRNAlar (Ümit ŞAHİNER) |
14. Hafta | Allerjik hastalıklarda mikrobiata (Özge SOYER) |
15. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 32 | 75 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Allerjik hastalıkların genel özellikleri, gelişim süreci ve patogenezi ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Allerjik inflamasyonda doğal immünite ve adaptif immünite arasındaki etkileşimleri kavrar ve hastalık patofizyolojisine olan katkılarını değerlendirir. | |||||
3. Allerjik hastalıklarda yer alan hücre tipleri ve temel özellikleri konusunda bilgi sahibi olur ve hastalık gelişimindeki rollerini değerlendirir. | |||||
4. Allerjik hastalıkların genetik temelleri ve gen- çevre ilişkisi hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
5. Klinik araştırmalara yönelik yasal düzenlemeler ve etik yaklaşımların hakkında bilgi sahibi olur, bunların birey ve toplum için önemini bilerek etik ilkelere riayet eder. | X | ||||
6. Allerjik hastalıkların immünolojisi ile ilgili güncel gelişme ve teknolojileri takip eder, alana özgü cihaz ve aletleri bilir ve temel moleküler biyoloji ve hücre biyolojisi tekniklerini kullanır. | X | ||||
7. Mesleki gelişimi sağlamak üzere bilişim teknolojilerini yaşamında etkili olarak kullanır. | X | ||||
8. Allerjik hastalıklarla ile ilgili konuları ulusal ve uluslararası düzeyde tartışacak, problem çözecek bilgi, beceri ve yabancı dile sahiptir ve bu bilgileri yaşam boyu öğrenme ilkelerini edinir. | X | ||||
9. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini bağımsız ve/veya ekip olarak sunar, uzman kişiler ile sistemli olarak tartışır, savunur ve normları sorgular, sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
10. Allerjik hastalıklarla ile yaptığı araştırma çıktılarını istatiksel yöntemlerle analiz eder, kanıta dayalı olarak raporlar veya ulusal/uluslararası bilimsel alanlarda sunar. | X | ||||
11. Allerjik hastalıklarla ile ilgili laboratuvar çalışma standartlarını bilir, verilerin toplanması ve kayıtlanmasında bilimsel, etik ve biyogüvenlik kurallarını uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek