AMİ603 - ALLERJİK HASTALIKLARIN TANISINDA ve ARAŞTIRMALARDA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALLERJİK HASTALIKLARIN TANISINDA ve ARAŞTIRMALARDA | AMİ603 | 2. Yarıyıl | 1 | 2 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Gösteri Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Esra BİRBEN, Rıza Köksal Özgül, Güneş Esendağlı, Çağatay Karaaslan | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilere; Allerjik hastalıkların tanı ve araştırmalarında kullanılan yöntemler hakkında bilgi ve beceri edinmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Allerjik hastalıklarda rol alan hücrelerin periferik kandan izolasyonu Periferik kan mononükleer hücrelerinin kültürü ve uyarılması Primer bronş epitelyum hücre kültürü Akım sitometrisi ile hücrelerin tanımlanması Allerjik hastalıkların tanısında bazofil aktivasyon testi ve değerlendirilmesi DNA dizi analizi ile gen değişkenliklerinin belirlenmesi | |||||
Kaynaklar | Middleton?s Allergy Principlesand Practice, Eight Editions, Editors: Adkinson NF, Bochner BS, Burks W Busse WW, Holgate ST et al, 2014 Elsevier Inc., ISBN 978-0-323-08593-9 Cellular and Molecular Immunology, Abbas AK, Lichtman AHH, Pillai S. 2014 Elsevier Inc., ISBN 978-0-323-222754 Konularla bağlantılı olarak öğrencilere bildirilecek ilgili literatürler, |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Periferik kan mononükleer hücre izolasyonu (Esra BİRBEN) |
2. Hafta | Periferik kan polimorfonükleer hücre izolasyonu (Esra BİRBEN) |
3. Hafta | Hücre kültürünün temel ilkeleri (Esra BİRBEN) |
4. Hafta | Periferik kan mononükleer hücre kültürü (Esra BİRBEN) |
5. Hafta | Primer bronş epitelyum hücre kültürü-ALI yöntemi (Esra BİRBEN) |
6. Hafta | Hücre pasajlama ve dondurma teknikleri (Esra BİRBEN) |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Akım sitometri yönteminin temel prensipleri (Güneş Esendağlı) |
9. Hafta | Akım sitometri için hücre boyama yöntemleri (Güneş Esendağlı) |
10. Hafta | Bazofil aktivasyon testi (Esra BİRBEN) |
11. Hafta | DNA dizi analizi (Çağatay Karaaslan) |
12. Hafta | İleri Dizileme Yöntemleri (Rıza Köksal Özgül) |
13. Hafta | Microarray yöntemi (Rıza Köksal Özgül) |
14. Hafta | Moleküler tanı yöntemlerinin allerji araştırmalarında kullanımı (Esra BİRBEN) |
15. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 130 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 29 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 44 | 38 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Allerjik hastalıkların genel özellikleri, gelişim süreci ve patogenezi ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Allerjik inflamasyonda doğal immünite ve adaptif immünite arasındaki etkileşimleri kavrar ve hastalık patofizyolojisine olan katkılarını değerlendirir. | X | ||||
3. Allerjik hastalıklarda yer alan hücre tipleri ve temel özellikleri konusunda bilgi sahibi olur ve hastalık gelişimindeki rollerini değerlendirir. | X | ||||
4. Allerjik hastalıkların genetik temelleri ve gen- çevre ilişkisi hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
5. Klinik araştırmalara yönelik yasal düzenlemeler ve etik yaklaşımların hakkında bilgi sahibi olur, bunların birey ve toplum için önemini bilerek etik ilkelere riayet eder. | X | ||||
6. Allerjik hastalıkların immünolojisi ile ilgili güncel gelişme ve teknolojileri takip eder, alana özgü cihaz ve aletleri bilir ve temel moleküler biyoloji ve hücre biyolojisi tekniklerini kullanır. | X | ||||
7. Mesleki gelişimi sağlamak üzere bilişim teknolojilerini yaşamında etkili olarak kullanır. | X | ||||
8. Allerjik hastalıklarla ile ilgili konuları ulusal ve uluslararası düzeyde tartışacak, problem çözecek bilgi, beceri ve yabancı dile sahiptir ve bu bilgileri yaşam boyu öğrenme ilkelerini edinir. | X | ||||
9. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini bağımsız ve/veya ekip olarak sunar, uzman kişiler ile sistemli olarak tartışır, savunur ve normları sorgular, sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
10. Allerjik hastalıklarla ile yaptığı araştırma çıktılarını istatiksel yöntemlerle analiz eder, kanıta dayalı olarak raporlar veya ulusal/uluslararası bilimsel alanlarda sunar. | X | ||||
11. Allerjik hastalıklarla ile ilgili laboratuvar çalışma standartlarını bilir, verilerin toplanması ve kayıtlanmasında bilimsel, etik ve biyogüvenlik kurallarını uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek