MMÜ779 - PARÇACIKLI İKİ FAZLI AKIŞLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PARÇACIKLI İKİ FAZLI AKIŞLAR | MMÜ779 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | MMÜ 707 veya eşdeğeri. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Ev ödevleri. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Parçacıklı çok fazlı akışların dinamiğinin temellerini öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dağınık çok fazlı akışların özellikleri. Buyut dağılımı. Parçacık-akışkan ilişkisi. Parçacık-parçacık ilişkisi. Devamlı faz ortalama denklemleri. Çok fazlı akışlarda türbülans. Türbülans ayarlaması. Damlacık-parçacık bulut denklemleri. Sayısal yaklaşımlar. Uygulamalar Akışkan ve taşkın yataklar. Pnömatik taşıma sistemleri. | |||||
Kaynaklar | Crowe, C., Sommerfeld, M., Tsuji, Y., Multiphase Flows with Droplets and Particles, CRC Press, 1998. Ishii, M., Hibiki, T., Thermo-Dynamics of Two-Phase Flow, Springer, 2006. Fan, L.S., Zhu, C., Principles of Gas-Solid Flows, Cambridge University Press, 1998. Gidaspow, D., Multiphase Flow and Fluidization, Academic Press, 1994. Roco, M.C., Particulate Two-Phase Flow, Butterworth-Heinemann, 1993. Kolev, N.I., Multiphase Flow Dynamics : Fundamentals, Springer Verlag, 2002. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş. Endüstriyel çok fazlı akışlar. |
2. Hafta | Dağınık çok fazlı akışların özellikleri: Yoğunluk ve hacim kesri. Parçacık veya damlacık boşluğu. Karşılık zamanları. Stokes sayısı. Faz bağlaması. |
3. Hafta | Boyut dağılımı: Ayrık boyut dağılımları, devamlı boyut dağılımları, istatistiksel parametreler. |
4. Hafta | Parçacık-akışkan ilişkisi: Tekil parçacık denklemleri, kütle bağlaması. |
5. Hafta | Parçacık-akışkan ilişkisi: Doğrusal momentum bağlaması, enerji bağlaması. |
6. Hafta | Parçacık-parçacık ilişkisi, parçacık-duvar ilişkisi. |
7. Hafta | Devamlı faz denklemleri: Ortalama alma prodesürleri, hacim ortalaması. |
8. Hafta | Devamlı faz denklemleri: Hacim ortalaması alınmış devamlı faz korunum denklemleri. |
9. Hafta | Türbülans: Tek fazlı akıştaki türbülansın tekrarı. Parçacıklar tarafından türbülans ayarlaması. Türbülans ayarlama modellerinin tekrarı. |
10. Hafta | Türbülans: Hacim ortalamalı türbülans modelleri. Deneysel sonuçlara uygulama. |
11. Hafta | Damlacık-parçacık bulut denklemleri: Ayrık eleman yöntemi, ayrık parsel yöntemi, iki-akışkan modeli, PDF modelleri. |
12. Hafta | Damlacık-parçacık bulut denklemleri: İki-akışkan modeli, PDF modelleri. |
13. Hafta | Sayısal yöntemler: Eksiksiz sayısal benzeşim. DNS modelleri. LES modelleri. |
14. Hafta | Uygulamalar Akışkan ve taşkın yataklar. Pnömatik taşıma sistemleri. |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 18 | 144 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 34 | 64 | 301 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur. | |||||
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | |||||
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | |||||
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |||||
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır. | X | ||||
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | |||||
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | X | ||||
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir. | X | ||||
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir. | |||||
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek