MMÜ779 - PARÇACIKLI İKİ FAZLI AKIŞLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PARÇACIKLI İKİ FAZLI AKIŞLAR MMÜ779 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseMMÜ 707 veya eşdeğeri.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Ev ödevleri.  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıParçacıklı çok fazlı akışların dinamiğinin temellerini öğretmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders sonunda öğrenciler; ilgili literatürü değerlendirebilmek ve orijinal problemleri analiz edebilmek için gerekli araçları ve teorik altyapıyı edinir,
  2. Çok fazlı akış sistemlerini modellemek için gerekli sayısal yöntemlere yeterli derecede aşinalık kazanır.
Dersin içeriğiDağınık çok fazlı akışların özellikleri. Buyut dağılımı. Parçacık-akışkan ilişkisi. Parçacık-parçacık ilişkisi. Devamlı faz ortalama denklemleri. Çok fazlı akışlarda türbülans. Türbülans ayarlaması. Damlacık-parçacık bulut denklemleri. Sayısal yaklaşımlar. Uygulamalar Akışkan ve taşkın yataklar. Pnömatik taşıma sistemleri.  
KaynaklarCrowe, C., Sommerfeld, M., Tsuji, Y., Multiphase Flows with Droplets and Particles, CRC Press, 1998.
Ishii, M., Hibiki, T., Thermo-Dynamics of Two-Phase Flow, Springer, 2006.
Fan, L.S., Zhu, C., Principles of Gas-Solid Flows, Cambridge University Press, 1998.
Gidaspow, D., Multiphase Flow and Fluidization, Academic Press, 1994.
Roco, M.C., Particulate Two-Phase Flow, Butterworth-Heinemann, 1993.
Kolev, N.I., Multiphase Flow Dynamics : Fundamentals, Springer Verlag, 2002.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş. Endüstriyel çok fazlı akışlar.
2. HaftaDağınık çok fazlı akışların özellikleri: Yoğunluk ve hacim kesri. Parçacık veya damlacık boşluğu. Karşılık zamanları. Stokes sayısı. Faz bağlaması.
3. HaftaBoyut dağılımı: Ayrık boyut dağılımları, devamlı boyut dağılımları, istatistiksel parametreler.
4. HaftaParçacık-akışkan ilişkisi: Tekil parçacık denklemleri, kütle bağlaması.
5. HaftaParçacık-akışkan ilişkisi: Doğrusal momentum bağlaması, enerji bağlaması.
6. HaftaParçacık-parçacık ilişkisi, parçacık-duvar ilişkisi.
7. HaftaDevamlı faz denklemleri: Ortalama alma prodesürleri, hacim ortalaması.
8. HaftaDevamlı faz denklemleri: Hacim ortalaması alınmış devamlı faz korunum denklemleri.
9. HaftaTürbülans: Tek fazlı akıştaki türbülansın tekrarı. Parçacıklar tarafından türbülans ayarlaması. Türbülans ayarlama modellerinin tekrarı.
10. HaftaTürbülans: Hacim ortalamalı türbülans modelleri. Deneysel sonuçlara uygulama.
11. HaftaDamlacık-parçacık bulut denklemleri: Ayrık eleman yöntemi, ayrık parsel yöntemi, iki-akışkan modeli, PDF modelleri.
12. HaftaDamlacık-parçacık bulut denklemleri: İki-akışkan modeli, PDF modelleri.
13. HaftaSayısal yöntemler: Eksiksiz sayısal benzeşim. DNS modelleri. LES modelleri.
14. HaftaUygulamalar Akışkan ve taşkın yataklar. Pnömatik taşıma sistemleri.
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler830
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı960
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10880
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler818144
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3464301

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır.    X
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.      
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır.    X
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.      
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.      
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir.    X
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.     
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir.     
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır.   X 
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar.     
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır.     X
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir.    X
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir.     
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek