MMÜ701 - UYGULAMALI SAYISAL ÇÖZÜMLEME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI SAYISAL ÇÖZÜMLEME | MMÜ701 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | MMÜ202 Sayısal Çözümleme veya eşdeğeri. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme Diğer: Ev Ödevleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, mühendislik problemlerini çözmede kullanılabilecek lisansüstü seviyesinde sayısal yöntemleri öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yaklaşık değerler ve hata tanımları. Denklem kökleri. Optimizasyon. Eğri uydurma. Sayısal integral. Adi diferansiyel denklemler. Kısmi türevli diferansiyel denklemler ve sonlu farklar yöntemi. | |||||
Kaynaklar | - Chapra, S.C., Canale, R.P., Numerical Methods for Engineers, 6th edition, McGraw-Hill, 2010. - Chapra, S.C., Applied Numerical Methods with Matlab, 3rd Edition, McGraw-Hill, 2012. - Fausett, L.V., Applied Numerical Analysis Using Matlab, 2nd Edition, Pearson Prentice Hall, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yaklaşık değerler ve hata tanımları, çok değişkenli Taylor serisi |
2. Hafta | Taylor serisi uygulamaları, tekil denklemlerin kökleri |
3. Hafta | Doğrusal olmayan denklem takımları, polinom kökleri, polinom deflasyonu |
4. Hafta | Aradeğerleme, ters aradeğerleme, Chebyshev polinomları |
5. Hafta | Hermite interpolasyonu, parçalı interpolasyon, çift yönlü doğrusal interpolasyon |
6. Hafta | Şerit (spline) aradeğerleme, çok boyutlu aradeğerleme |
7. Hafta | Doğrusal en küçük kareler yöntemi, dikey polinomlar |
8. Hafta | Doğrusal olmayan regresyon, Fourier yaklaştırması, Ara Sınav |
9. Hafta | Fourier yaklaştırması, katlı integraller |
10. Hafta | Sınırları sonsuz olan integraller, adi diferansiyel denklemler |
11. Hafta | Katı adi diferansiyel denklemler, değişken adımlı yöntemler |
12. Hafta | Değişken adımlı yöntemler, çok adımlı yöntemler |
13. Hafta | Kısmi türevli diferansiyel denklemler, sonlu farklar yöntemi, eliptik denklemler |
14. Hafta | Sonlu farklar yöntemi, parabolik denklemler |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 14 | 112 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 38 | 73 | 314 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | X | ||||
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır. | X | ||||
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | X | ||||
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir. | X | ||||
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir. | X | ||||
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek