ECE628 - YAKIN İLİŞKİLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAKIN İLİŞKİLER | ECE628 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı; Yakın ilişkiler farklı yönleriyle psikoloji bilimi içinde önemli yer tutar. Gelişim, kişilik, kültür, cinsiyet, yaş, ilişki türü gibi sayısız değişken yakın ilişkilere yön verir. Bu dersin temel amacı farklı türdeki yakın ilişkilerin doğasını ve dinamiklerini bilimsel bir bakış açısıyla ele almaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İlişkiler, Arkadaşlık ve Toplumsal Destek, Romantik Aşk, İlişkisel Cinsellik, İletişim ve İlişkiyi Sürdürme, Çatışma ve Kötüye Kullanma, İlişkinin Sona Ermesi, Farklı İlişkiler, Toplumsal Cinsiyet | |||||
Kaynaklar | Dönmez, A. (2009). Yakın ilişkiler psikolojisi. Ankara: Nobel. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma ve derse genel bir bakış |
2. Hafta | İlişkilerin Önemi (Bölüm 1) |
3. Hafta | Çekicilik ve İlişki Gelişimi (Bölüm 2) |
4. Hafta | Arkadaşlık ve Toplumsal Destek (Bölüm 3) |
5. Hafta | Romantik Aşk (Bölüm 4) |
6. Hafta | İlişkisel Cinsellik (Bölüm 5) |
7. Hafta | İlişkisel Cinsellik (Bölüm 5) |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | İletişim ve İlişkiyi Sürdürme (Bölüm 6) |
10. Hafta | Çatışma ve Kötüye Kullanma (Bölüm 7) |
11. Hafta | İlişkinin Sona Ermesi (Bölüm 8) |
12. Hafta | Farklı İlişkiler (Bölüm 9) |
13. Hafta | Toplumsal Cinsiyet I (Bölüm 10) |
14. Hafta | Döneme Genel Bakış |
15. Hafta | Genel Değerlendirme |
16. Hafta | Genel Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 36 | 81 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek