ECE628 - YAKIN İLİŞKİLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAKIN İLİŞKİLER ECE628 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıDersin temel amacı; Yakın ilişkiler farklı yönleriyle psikoloji bilimi içinde önemli yer tutar. Gelişim, kişilik, kültür, cinsiyet, yaş, ilişki türü gibi sayısız değişken yakın ilişkilere yön verir. Bu dersin temel amacı farklı türdeki yakın ilişkilerin doğasını ve dinamiklerini bilimsel bir bakış açısıyla ele almaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Yakın ilişkileri ele alan temel kavram ve kuramlar hakkında bilgi sahibi olma 2. Yakın ilişkilerin dinamikleri ve bunlara etki eden değişkenler hakkında bilgiye sahip olma 3. Yakın ilişkilerin psikolojinin birçok alanından bilgi sahibi olmayı gerektiren çok geniş bir çalışma ve uygulama alanı olduğunu anlama 4. Yakın ilişkilerin kendine özgü kuramları ve uygulamaları olan, mesleki olarak mutlaka sahip olunması gereken bir alan olduğunu bilme
Dersin içeriğiİlişkiler, Arkadaşlık ve Toplumsal Destek, Romantik Aşk, İlişkisel Cinsellik, İletişim ve İlişkiyi Sürdürme, Çatışma ve Kötüye Kullanma, İlişkinin Sona Ermesi, Farklı İlişkiler, Toplumsal Cinsiyet 
KaynaklarDönmez, A. (2009). Yakın ilişkiler psikolojisi. Ankara: Nobel. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma ve derse genel bir bakış
2. Haftaİlişkilerin Önemi (Bölüm 1)
3. HaftaÇekicilik ve İlişki Gelişimi (Bölüm 2)
4. HaftaArkadaşlık ve Toplumsal Destek (Bölüm 3)
5. HaftaRomantik Aşk (Bölüm 4)
6. Haftaİlişkisel Cinsellik (Bölüm 5)
7. Haftaİlişkisel Cinsellik (Bölüm 5)
8. HaftaAra sınav
9. Haftaİletişim ve İlişkiyi Sürdürme (Bölüm 6)
10. HaftaÇatışma ve Kötüye Kullanma (Bölüm 7)
11. Hafta İlişkinin Sona Ermesi (Bölüm 8)
12. HaftaFarklı İlişkiler (Bölüm 9)
13. HaftaToplumsal Cinsiyet I (Bölüm 10)
14. HaftaDöneme Genel Bakış
15. HaftaGenel Değerlendirme
16. HaftaGenel Değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum220
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı6100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje12020
Ödevler22550
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3681210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  X  
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.  X  
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.     X
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.    X
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.   X  
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.  X  
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.    X 
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.   X 
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek