PDR715 - AİLE DANIŞMASI KURAMLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AİLE DANIŞMASI KURAMLARI PDR715 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. İbrahim YILDIRIM 
Dersin amacıAile psikolojik danışması kuramları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak; Aile psikolojik danışması kuramlarını karşılaştırabilmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Aile psikolojik danışması kuramları hakkında bilgi edinirler. ? Aile psikolojik danışması sürecini kavrarlar. ? Aile psikolojik danışmanının rollerini, fonksiyonlarını kavrarlar ? Aile psikolojik danışmasının ilke ve tekniklerini kavrarlar. ? Aile psikolojik danışması kuramlarını karşılaştırabilirler.
Dersin içeriği? Aile psikolojik danışması kuramları
? Aile psikolojik danışmasının temel kavramları,
? Aile psikolojik danışması süreci,
? Aile psikolojik danışmasının amaçları,
? Aile psikolojik danışmanının rol ve fonksiyonları,
? Aile psikolojik danışmasının ilke ve teknikleri.
 
Kaynaklara. Gladding, S. T. (2012). Aile terapisi: Tarihi, kuram ve uygulamaları (Edit: İ. Keklik ve İ. Yıldırım). Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayınları.
b. Davidson, J. K; N. B. Moore. (1992). Marriage and Family. Wm. C. Brown Puplishers. Washington.
c. Özuğurlu, Kurban. (1990). Evlilik Raporu. Altın Kitapları Yayınevi, üçüncü baskı, İstanbul.
d. Özgüven, İ. E. (2000).Evlilik ve Aile Terapisi. PDREM Yayınları, Ankara.
e. Lynn, S. J; John P. Garske. (1985). (Edit.) Contemporary Psychohterapies (Models and Methods) , A Bell &Howell Company, Ohio.
f. Bitter, James Robert. (2009). Theory and Practice of Family Therapy and Counseling. Brooks/Cole, USA.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin Tanıtımı ve Yapılandırılması
2. HaftaAile Psikolojik Danışmasının Genel Tanıtımı ve İlişkili Temel Kavramlar
3. HaftaYapısal Aile Danışması
4. HaftaStratejik Aile Danışması
5. HaftaÇözüm Odaklı Aile Danışması
6. HaftaI. Ara Sınav
7. HaftaBilişsel-Davranışçı Aile Danışması
8. HaftaFeminist Aile Danışması
9. HaftaBowen?ın Çok Kuşaklı Aile Danışması
10. HaftaAdlerian Aile Danışması
11. HaftaII. Ara Sınav
12. HaftaSatir?in Aile Danışması Yaklaşımı
13. HaftaWhitaker?in Sembolik-Yaşantısal Aile Danışması
14. HaftaPsikoanalitik Aile Danışması
15. HaftaKuramlara İlişkin Genel Değerlendirme
16. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi24080
Genel sınava hazırlanma süresi19292
Toplam İş Yükü32169300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir.    X
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir.   X 
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir.    X
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir.     
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir.     
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular     
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir.     
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir.     
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir.     X
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur.     
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir.   X 
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar.     
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur.   X 
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar.  X  
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek