PDR715 - AİLE DANIŞMASI KURAMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AİLE DANIŞMASI KURAMLARI | PDR715 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. İbrahim YILDIRIM | |||||
Dersin amacı | Aile psikolojik danışması kuramları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak; Aile psikolojik danışması kuramlarını karşılaştırabilmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Aile psikolojik danışması kuramları ? Aile psikolojik danışmasının temel kavramları, ? Aile psikolojik danışması süreci, ? Aile psikolojik danışmasının amaçları, ? Aile psikolojik danışmanının rol ve fonksiyonları, ? Aile psikolojik danışmasının ilke ve teknikleri. | |||||
Kaynaklar | a. Gladding, S. T. (2012). Aile terapisi: Tarihi, kuram ve uygulamaları (Edit: İ. Keklik ve İ. Yıldırım). Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yayınları. b. Davidson, J. K; N. B. Moore. (1992). Marriage and Family. Wm. C. Brown Puplishers. Washington. c. Özuğurlu, Kurban. (1990). Evlilik Raporu. Altın Kitapları Yayınevi, üçüncü baskı, İstanbul. d. Özgüven, İ. E. (2000).Evlilik ve Aile Terapisi. PDREM Yayınları, Ankara. e. Lynn, S. J; John P. Garske. (1985). (Edit.) Contemporary Psychohterapies (Models and Methods) , A Bell &Howell Company, Ohio. f. Bitter, James Robert. (2009). Theory and Practice of Family Therapy and Counseling. Brooks/Cole, USA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı ve Yapılandırılması |
2. Hafta | Aile Psikolojik Danışmasının Genel Tanıtımı ve İlişkili Temel Kavramlar |
3. Hafta | Yapısal Aile Danışması |
4. Hafta | Stratejik Aile Danışması |
5. Hafta | Çözüm Odaklı Aile Danışması |
6. Hafta | I. Ara Sınav |
7. Hafta | Bilişsel-Davranışçı Aile Danışması |
8. Hafta | Feminist Aile Danışması |
9. Hafta | Bowen?ın Çok Kuşaklı Aile Danışması |
10. Hafta | Adlerian Aile Danışması |
11. Hafta | II. Ara Sınav |
12. Hafta | Satir?in Aile Danışması Yaklaşımı |
13. Hafta | Whitaker?in Sembolik-Yaşantısal Aile Danışması |
14. Hafta | Psikoanalitik Aile Danışması |
15. Hafta | Kuramlara İlişkin Genel Değerlendirme |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 40 | 80 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 92 | 92 |
Toplam İş Yükü | 32 | 169 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir. | X | ||||
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir. | X | ||||
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir. | X | ||||
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir. | |||||
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir. | |||||
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular | |||||
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir. | |||||
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir. | |||||
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir. | X | ||||
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur. | |||||
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir. | X | ||||
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar. | |||||
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur. | X | ||||
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar. | X | ||||
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek