NFT616 - NÖROLOJİK YOĞUN BAKIMDA FİZYOTERAPİ ARAŞTIRMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİK YOĞUN BAKIMDA FİZYOTERAPİ ARAŞTIRMALARI | NFT616 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Diğer: interaktif eğitime dayalı yaklaşımlar, kllinik araştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin | |||||
Dersin amacı | Nöroloji yoğun bakımında yatan hastaların klinik özellikleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma, hastalıkların prognozlarını göz önünde bulundurarak yoğun bakım fizyoterapi-rehabilitasyon uygulamaları için karar verme, güncel yöntemleri takip etme-yorumlama becerisini geliştirilmesi Kanıt değeri yüksek araştırma planlanmasını, yürütülmesini ve sonuçları yorumlanması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nöroloji yoğun bakımda takip gerektiren hastalıkların etyolojisi ve prognozu hakkında genel bilgi sahibi olma, klinik özelliklere uygun değerlendirme yöntemlerini seçme, kişiye özel erken dönem fizyoterapi-rehabilitasyon programlarının planlanma, kullanılan ölçme değerlendirme yöntemlerini ve tedavi yaklaşımlarının klinik kullanımını konu alan araştırma ve raporlama | |||||
Kaynaklar | 1. Stucky, K.J. and J.S. Jutte, Critical Care Psychology and Rehabilitation: Principles and Practice. 2021: Oxford University Press. 2. Denny, M.C., et al., Acute Stroke Care. 2019: Cambridge University Press. 3. Lipovsek, M., et al., Functional Rehabilitation in Neurosurgery and Neurotraumatology. 2002: Springer Vienna. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yoğun bakımda takibi gereken hastalıkların patofizyolojilerinin ve klinik özelliklerinin incelenmesi |
2. Hafta | Yoğun bakımda takibi gereken hastalıkların patofizyolojilerinin ve klinik özelliklerinin incelenmesi |
3. Hafta | Yoğun bakımda takibi gereken hastalıklara özel ölçme ve değerlendirme yöntemleri |
4. Hafta | Yoğun bakımda takibi gereken hastalıklarda nörofizyolojik özellikli tedavi yöntemlerinin gözden geçirilmesi |
5. Hafta | Yoğun bakımda takibi gereken hastalıkların erken rehabilitasyon ile ilgili güncel literatür bilgilerinin sunumu ve tartışma |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Araştırma planlanması |
8. Hafta | Araştırma planlanması |
9. Hafta | Araştırmanın yürütülmesi |
10. Hafta | Araştırmanın yürütülmesi |
11. Hafta | Araştırmanın yürütülmesi |
12. Hafta | Araştırmanın yürütülmesi |
13. Hafta | İstatistiksel analiz |
14. Hafta | Raporlama |
15. Hafta | Raporlama |
16. Hafta | Yılsonu Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 6 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 21 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 17 | 17 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 36 | 59 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nöroloji Fizyoterapistliği alanına özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, sahip olduğu derin ve sistematik bilgiyi alandaki çalışmalarında kullanır. Alanı ile ilgili değerlendirme ve tedavilerde teknolojik araç ve gereçleri kullanır. | X | ||||
2. Nöroloji Fizyoterapistliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili diğer disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Nöroloji Fizyoterapistliği alanında kanıt değeri yüksek düzeyde araştırma veya projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde görev alır. Uygun istatistiksel yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, rapor haline getirir ve yayınlanmasında görev alır. Araştırmaların planlanması, uygulanması ve yazılması sırasında etik prensiplere uyar. | X | ||||
4. Mesleki bilgi ve becerlerini, sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır, interdisipliner ve multidisipliner çalışma prensiplerini benimser. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve alan ile ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Nörolojik hastalıklarla ilgili toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili araştırmalar yapar ve güncel gelişmeleri takip eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek