NFT707 - KLİNİK PROBLEM ÇÖZME 2-ALT MOTOR NÖRON LEZYONLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PROBLEM ÇÖZME 2-ALT MOTOR NÖRON LEZYONLARI | NFT707 | 2. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin | |||||
Dersin amacı | Alt motor nöron hastalığı bulunan çeşitli vakalarda, uluslararası ve güncel sınıflandırma sistemleri kullanılarak klinik problemlerin bozukluk, fonksiyon ve katılım düzeyinde tanımlanabilmesi, nörolojik rehabilitasyon alanında eriştiği derin ve sistematik bilgiyi kullanarak uygun müdahale planı için hipotez geliştirme, problem çözme ve klinik karar verme becerisini artırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Alt motor nöron hastalıklarının rehabilitasyonunda klinik problem çözme, akıl yürütme, karar verme ve raporlama sürecinin uygulanması | |||||
Kaynaklar | 1-https://www.icf-research-branch.org 2-Lazaro, R. T., Reina-Guerra, S. G., & Quiben, M. (Eds.). (2019). Umphred's Neurological Rehabilitation-E-Book. Elsevier Health Sciences. 3-International Classification of Functioning, Disability and Health: ICF. World Health Organization. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Alt motor nöron lezyonlarının rehabilitasyonda klinik problem çözme, akıl yürütme ve karar verme süreçleri |
2. Hafta | Sağlığın ve Fonksiyonelliğin Uluslarası sınıflandırıması (ICF) |
3. Hafta | Sağlığın ve Fonksiyonelliğin Uluslarası sınıflandırıması (ICF) |
4. Hafta | Vaka çalışması ve problemlerin analizi |
5. Hafta | Vaka çalışması ve problemlerin analizi |
6. Hafta | Ara sınav/uygulamalı çalışmalar) |
7. Hafta | Problem listesinin ICF altında sınıflandırılması |
8. Hafta | Problem listesinin ICF altında sınıflandırılması |
9. Hafta | Uygun müdahale planı için hipotez geliştirme süreci |
10. Hafta | Hipotezin test edilmesi |
11. Hafta | ödev |
12. Hafta | Müdahale planı |
13. Hafta | Rapor yazma |
14. Hafta | Yazılı ve sözlü Sunum |
15. Hafta | Sınav hazırlığı |
16. Hafta | Yıl sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 43 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 20 | 5 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 64 | 49 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alır, doktora tezini tamamlamadan önce en az bir makale yayınlar ve uluslararası bir toplantıda sunum yapar, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, nörolojik hastalıklardan korunma ve tedavi konsunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek