NFT717 - ÜMMİN SİSTEM HASTALIKLARI ve NÖROREHABİLİTASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÜMMİN SİSTEM HASTALIKLARI ve NÖROREHABİLİTASYON | NFT717 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Video analizleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin | |||||
Dersin amacı | Ümmin sistemi oluşturan komponentleri ve oto-ümmin hastalıklar hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma, bu hastalıklarda uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları ve bu yaklaşımların immün sisteme olan etkileri konusunda ileri teorik ve pratik yetkinlik kazandırmadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ümmin sistem ve komponentleri Oto-ümmin hastalıklar ve klinik özellikleri Oto-ümmin hastalıklarda değerlendirme yöntemlerinin seçimi Oto-ümmin hastalıklarda kişiye özel ileri fizyoterapi-rehabilitasyon programlarının planlanması Vaka çözümlemeleri | |||||
Kaynaklar | Abbas, A. K., Lichtman, A. H. H., & Pillai, S. (2012). Basic Immunology: Functions and Disorders of the Immune System: Elsevier Health Sciences. Klosterman, L. (2009). Immune System: Marshall Cavendish Benchmark. Dale, R. C., & Vincent, A. (2010). Inflammatory and Autoimmune Disorders of the Nervous System in Children: Wiley. Sirven, J. I., & Malamut, B. L. (2008). Clinical Neurology of the Older Adult: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins. Umphred, D. A., Lazaro, R. T., Roller, M., & Burton, G. (2013). Neurological Rehabilitation: Elsevier Health Sciences. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ümmin sistem ve komponentleri |
2. Hafta | Ümmin sistemin diğer sistemlerle ilişkileri |
3. Hafta | Ümmin sistem ve egzersiz |
4. Hafta | Oto-ümmin hastalıklar: Demyelinizan hastalıklarda egzersiz temelli fizyoterapinin immün cevaplara etkisi |
5. Hafta | Vaka tartışmaları ve klinik çözümlemeler: Multipl skleroz ve Nöromiyelitis optika |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Oto-ümmin hastalıklar: Nöro-romatizmal hastalıklarda egzersiz temelli fizyoterapinin immün cevaplara etkisi |
8. Hafta | Vaka tartışmaları ve klinik çözümlemeler: Nörobehçet, Sistemik Lupus Eritomatozus, Sjögren Sendromu ve Vaskülit |
9. Hafta | Oto-ümmin hastalıklar: Kas-sinir kavşağı hastalıklarında egzersiz temelli fizyoterapinin immün cevaplara etkisi |
10. Hafta | Vaka tartışmaları ve klinik çözümlemeler: Myastenia Gravis ve Lambort Eaton Myastenik Sendrom |
11. Hafta | Oto-ümmin hastalıklar: Periferik sinir tutulumlarında egzersiz temelli fizyoterapinin immün cevaplara etkisi |
12. Hafta | Vaka tartışmaları ve klinik çözümlemeler: Polinöropatiler, Konik İnflamatuar Demiyelinizan Polinöropatiler ve Gullian Barre Sendromu |
13. Hafta | Video kayıtlarından vaka tartışmaları ve çözümlemeler |
14. Hafta | Genel tekrar |
15. Hafta | Sınav hazırlığı |
16. Hafta | Yılsonu Sınavı : Ölçek veya anketin geçerlilik ve güvenirliliği ile ilgili pilot çalışmanın özet veya makale olarak sunulması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 13 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 10 | 140 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 40 | 42 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alır, doktora tezini tamamlamadan önce en az bir makale yayınlar ve uluslararası bir toplantıda sunum yapar, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, nörolojik hastalıklardan korunma ve tedavi konsunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek