NFT717 - ÜMMİN SİSTEM HASTALIKLARI ve NÖROREHABİLİTASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÜMMİN SİSTEM HASTALIKLARI ve NÖROREHABİLİTASYON NFT717 3. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: Video analizleri  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin 
Dersin amacıÜmmin sistemi oluşturan komponentleri ve oto-ümmin hastalıklar hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma, bu hastalıklarda uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları ve bu yaklaşımların immün sisteme olan etkileri konusunda ileri teorik ve pratik yetkinlik kazandırmadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ümmin sistemin komponentleri, işleyişi ve patolojileri ile oto-ümmin hastalıklar hakkında ileri teorik bilgiye sahip olur. Oto-ümmin hastalıklar kapsamında yer alan hastalıkların etyoloji ve klinik özellikleri bilir ve oluşturduğu problemleri tanımlayıp analiz eder. Oto-ümmin hastalıklarda özel değerlendirme yöntemlerini belirleyip bu hastalıklarda fizyoterapi programlarını planlama, uygulamaya yönelik teorik ve klinik yetkinlik düzeyini geliştirir.
Dersin içeriğiÜmmin sistem ve komponentleri
Oto-ümmin hastalıklar ve klinik özellikleri
Oto-ümmin hastalıklarda değerlendirme yöntemlerinin seçimi
Oto-ümmin hastalıklarda kişiye özel ileri fizyoterapi-rehabilitasyon programlarının planlanması
Vaka çözümlemeleri 
KaynaklarAbbas, A. K., Lichtman, A. H. H., & Pillai, S. (2012). Basic Immunology: Functions and Disorders of the Immune System: Elsevier Health Sciences.
Klosterman, L. (2009). Immune System: Marshall Cavendish Benchmark.
Dale, R. C., & Vincent, A. (2010). Inflammatory and Autoimmune Disorders of the Nervous System in Children: Wiley.
Sirven, J. I., & Malamut, B. L. (2008). Clinical Neurology of the Older Adult: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
Umphred, D. A., Lazaro, R. T., Roller, M., & Burton, G. (2013). Neurological Rehabilitation: Elsevier Health Sciences. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÜmmin sistem ve komponentleri
2. HaftaÜmmin sistemin diğer sistemlerle ilişkileri
3. HaftaÜmmin sistem ve egzersiz
4. HaftaOto-ümmin hastalıklar: Demyelinizan hastalıklarda egzersiz temelli fizyoterapinin immün cevaplara etkisi
5. HaftaVaka tartışmaları ve klinik çözümlemeler: Multipl skleroz ve Nöromiyelitis optika
6. HaftaAra sınav
7. HaftaOto-ümmin hastalıklar: Nöro-romatizmal hastalıklarda egzersiz temelli fizyoterapinin immün cevaplara etkisi
8. HaftaVaka tartışmaları ve klinik çözümlemeler: Nörobehçet, Sistemik Lupus Eritomatozus, Sjögren Sendromu ve Vaskülit
9. HaftaOto-ümmin hastalıklar: Kas-sinir kavşağı hastalıklarında egzersiz temelli fizyoterapinin immün cevaplara etkisi
10. HaftaVaka tartışmaları ve klinik çözümlemeler: Myastenia Gravis ve Lambort Eaton Myastenik Sendrom
11. HaftaOto-ümmin hastalıklar: Periferik sinir tutulumlarında egzersiz temelli fizyoterapinin immün cevaplara etkisi
12. HaftaVaka tartışmaları ve klinik çözümlemeler: Polinöropatiler, Konik İnflamatuar Demiyelinizan Polinöropatiler ve Gullian Barre Sendromu
13. HaftaVideo kayıtlarından vaka tartışmaları ve çözümlemeler
14. HaftaGenel tekrar
15. HaftaSınav hazırlığı
16. HaftaYılsonu Sınavı : Ölçek veya anketin geçerlilik ve güvenirliliği ile ilgili pilot çalışmanın özet veya makale olarak sunulması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1320
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 10 140
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama5315
Proje000
Ödevler5315
Ara sınavlara hazırlanma süresi166
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü4042300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alır, doktora tezini tamamlamadan önce en az bir makale yayınlar ve uluslararası bir toplantıda sunum yapar, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, nörolojik hastalıklardan korunma ve tedavi konsunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.     X
5. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek