OFR602 - KLİNİK ÇALIŞMA II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KLİNİK ÇALIŞMA II OFR602 Herhangi Yarıyıl/Yıl 0 6 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI  
Dersin amacıOrtopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında çalışan fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda, grup çalışması yöntemiyle, problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını grup içinde tartışmasını sağlayarak klinik problem çözme becerilerini geliştirmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır
  2. Klinik yaklaşımlar, problem çözme ve karar verme sürecini uygular.
  3. Bir ekip elemanı olarak multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır.
  4. Araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve ulusal ve/veya uluslar arası bilimsel toplantılarda sunar.
Dersin içeriğiVakayla ilgili öğrencilerin hazırlığı, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, tedavi yaklaşımlarının kanıta dayalı verilere dayanarak belirlenmesi ve derste tartışılması, araştırma planlanması ve araştırmanın yapılarak bilimsel bir toplantıda sunulacak şekilde hazırlanması. 
KaynaklarVakalarla ilişkili güncel literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği hakkında bilgi-vakaların dağıtılması
2. HaftaKlinik problem çözmenin kavramsal boyutu ve Kanıta dayalı uygulama
3. HaftaVakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması
4. HaftaVakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması
5. HaftaAraştırma projesi
6. HaftaVakalarla ilgili oluşturulan klinik soruların belirlenmesi ve tartışılması
7. HaftaKısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması
8. HaftaAraştırma projesinin uygulanması
9. HaftaAraştırma projesinin uygulanması
10. HaftaLiteratür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar
11. HaftaLiteratür örneklerinin sunumu
12. HaftaAraştırma projesi sonuçlarının sunulması
13. HaftaTartışma ve sınava hazırlık
14. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum510
Projeler00
Seminer1410
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14684
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)5420
Sunum / Seminer Hazırlama51260
Proje000
Ödevler51260
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11616
Toplam İş Yükü3050240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi ve beceriyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.   X 
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.   X 
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.X    
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarının geliştirilmesine, ortopedik probleme sahip kişilerin ve ortopedik özürlülerin sağlığını geliştirmeye katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.     X
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek