OFR608 - OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR V-YUMUŞAK DOKU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR V-YUMUŞAK DOKU | OFR608 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI | |||||
Dersin amacı | Ortopedik rehabilitasyonda sık karşılaşılan yumuşak doku yaralanmalarında dokunun temel anatomik prensiplerini öğretmek, yaralanma mekanizmasını tanıtmak, patolojiye ve uygulanan cerrahiye özel olarak kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve çeşitli fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenme ve tartışma yeteneğini geliştirmek, en uygun fizik tedavi rehabilitasyon planını oluşturma ve uygulama becerisini geliştirmek, ilgili güncel literatürü takip ederek bunların analizini yapabilmeyi sağlamak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yumuşak doku anatomik ve fizyolojik prensipleri, yumuşak doku lezyonlarında uygun değerlendirme ve fizyoterapi uygulamalarıyla ilgili teorik ve pratik bilgilerin yanı sıra, ilgili güncel literatür tarama çalışmaları, araştırma planlama ve rehabilitasyondaki yeni güncel yaklaşımlar incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | 1. Braddom RL. Physical Medicine & Rehabilitation. WB Saunders Company. Philadelphia, 1996. 2. Tidswell ME. Cashs Textbook of Orthopaedics and Rheumatology for Physiotherapists. Mosby Yearbook Europe Ltd. London, 1992. 3. Klaiman MD, Fink K. Upper Extremity Soft Tissues Injuries in Bruce M Gans (ed) Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practice. 4th ed.Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia 2005 4. Dishan Singh, Richard Carrington, Common Soft Tissues Injuries and Disorders, Surgery (Oxford), 2004, 22(2): 37-39 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yumuşak doku anatomi ve fizyolojisinin incelenmesi |
2. Hafta | Yumuşak doku patomekani ve biyomekaniğinin incelenmesi |
3. Hafta | Yumuşak konnektif dokuda mekanik yüklenme ve etki mekanizması |
4. Hafta | Yumuşak doku yaralanmalarında genel değerlendirme yöntemleri |
5. Hafta | Alt ekstremite yumuşak doku yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri |
6. Hafta | Üst ekstremite yumuşak doku yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri |
7. Hafta | Servikal omurga instabiliteleri, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları |
8. Hafta | Torakal omurga instabiliteleri, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları |
9. Hafta | Lumbar omurga instabiliteleri, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları |
10. Hafta | Sacro-iliak eklem disfonksiyonu, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları |
11. Hafta | Yumuşak doku mobilizasyonları |
12. Hafta | Kas-enerji teknikleri |
13. Hafta | Vaka tartışmaları |
14. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 9 | 40 |
Sunum | 8 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 31 | 90 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 10 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 9 | 7 | 63 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 46 | 45 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi ve beceriyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarının geliştirilmesine, ortopedik probleme sahip kişilerin ve ortopedik özürlülerin sağlığını geliştirmeye katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek