REH733 - BİLİŞSEL EGZERSİZ TERAPİ YAKLAŞIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİŞSEL EGZERSİZ TERAPİ YAKLAŞIMI | REH733 | Güz | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Edibe ÜNAL | |||||
Dersin amacı | Fizyoterapi alanında biyopsikososyal yaklaşıma uygun inovatif bir teknik olan Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı (BETY) nin farklı kronik hastalıklarda uygulama özelliklerinin incelenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | BETY?nin oluşumuna katkıda bulunan bilişsel süreçler, BETY adımları, kronik hastalıklarda biyopsikososyal modellerin gerekliliği, farklı kronik hastalıklarda BETY temelli yaklaşım prensipleri. | |||||
Kaynaklar | 1. Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikososyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı, Edibe Ünal, Pelikan Kitabevi 2. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Edibe Ünal, Pelikan Kitabevi 3. Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, Edibe Ünal, Pelikan Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kronik Hastalıklarda Biyopsikososyal Yaklaşımın Yeri |
2. Hafta | Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı(BETY)?nın tarihçesi |
3. Hafta | BETY?de bilişsel süreçler |
4. Hafta | BETY?de uygulama adımları |
5. Hafta | BETY?de hastalık tedavisinde hedef koyma |
6. Hafta | Ortopedik vakalarda BETY |
7. Hafta | Nörolojik hastalıklarda BETY |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Kanserde BETY |
10. Hafta | Pediatrik hastalıklarda BETY |
11. Hafta | Gebelikte BETY |
12. Hafta | Kardiyopulmoner hastalıklarda BETY |
13. Hafta | Romatizmal hastalıklarda BETY |
14. Hafta | Somatoform bozukluklarda BETY |
15. Hafta | Sağlıklı kişilerde BETY |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 9 | 108 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 41 | 124 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek