REH733 - BİLİŞSEL EGZERSİZ TERAPİ YAKLAŞIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİŞSEL EGZERSİZ TERAPİ YAKLAŞIMI REH733 Güz 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Edibe ÜNAL  
Dersin amacıFizyoterapi alanında biyopsikososyal yaklaşıma uygun inovatif bir teknik olan Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı (BETY) nin farklı kronik hastalıklarda uygulama özelliklerinin incelenmesi.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Öğrenci, BETY temel kavramları ve bu kavram üzerinden bilişsel süreçleri tanır. 2. Öğrenci, BETY uygulama alanında 6 aşama şeklinde ilerleyen adımları tanır.
  2. 3. Öğrenci, kronik hastalıkların kökenini oluşturan inflamasyon ile BETY temelli biyopsikososyal model arasındaki ilişkiyi kavrar. 4. Öğrenci, farklı kronik hastalıklarda BETY temelli problem çözme becerisini kazanır.
Dersin içeriğiBETY?nin oluşumuna katkıda bulunan bilişsel süreçler, BETY adımları, kronik hastalıklarda biyopsikososyal modellerin gerekliliği, farklı kronik hastalıklarda BETY temelli yaklaşım prensipleri.  
Kaynaklar1. Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikososyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı, Edibe Ünal, Pelikan Kitabevi
2. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Edibe Ünal, Pelikan Kitabevi
3. Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, Edibe Ünal, Pelikan Kitabevi. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKronik Hastalıklarda Biyopsikososyal Yaklaşımın Yeri
2. HaftaBilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı(BETY)?nın tarihçesi
3. HaftaBETY?de bilişsel süreçler
4. HaftaBETY?de uygulama adımları
5. HaftaBETY?de hastalık tedavisinde hedef koyma
6. HaftaOrtopedik vakalarda BETY
7. HaftaNörolojik hastalıklarda BETY
8. HaftaAra sınav
9. HaftaKanserde BETY
10. HaftaPediatrik hastalıklarda BETY
11. HaftaGebelikte BETY
12. HaftaKardiyopulmoner hastalıklarda BETY
13. HaftaRomatizmal hastalıklarda BETY
14. HaftaSomatoform bozukluklarda BETY
15. HaftaSağlıklı kişilerde BETY
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama10220
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)129108
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü41124300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.X    
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.     X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.X    
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.  X  
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurarX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek