BBY632 - KULLANICI ARAYÜZ TASARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KULLANICI ARAYÜZ TASARIMI | BBY632 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ders Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersi amacı, öğrencilerin kullanıcı arayüz tasarımı kavramını ve bu kavramla ilişkili diğer temel kavramları bilmelerini, arayüz tasarımı yapabilmelerini ve arayüz tasarımını değerlendirebilmeleri sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kullanıcı Arayüz (UI) Tasarımı, Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı, Kullanıcı Arayüz Tasarımı Genel İlkeleri, Tasarım Süreci, Tasarım Araçları, Kullanıcı Merkezli Tasarım, Hedef Kitle Analizi, Tasarımın değerlendirilmesi | |||||
Kaynaklar | * Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-computer Interaction Ben Shneiderman * Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices Dan Saffer * İnsan, bilgisayar etkileşimi ve kullanılabilirlik mühendisliği: Teoriden pratiğe Kürşat Çağıltay * Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability Steve Krug |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kullanıcı Arayüz Tasarımı Nedir? ? Temel kavramlar |
2. Hafta | Kullanıcı Arayüz Tasarımı Genel İlkeleri |
3. Hafta | Kütüphaneler ve Bilgi Merkezleri için Kullanıcı Arayüz Tasarımı ve Örnekleri |
4. Hafta | Tasarım Süreci - Tasarım Araçları |
5. Hafta | Kullanıcı Merkezli Tasarım - Tasarımda Kullanıcının Yeri |
6. Hafta | Hedef Kitle Analizi |
7. Hafta | PROJE - Kütüphaneler ve Bilgi Merkezleri için Kullanıcı Arayüz Tasarımı |
8. Hafta | Proje Fikri - Amaç - Hedef Kitle |
9. Hafta | PROJE - Ön Değerlendirme |
10. Hafta | PROJE - Kütüphaneler ve Bilgi Merkezleri için Kullanıcı Arayüz Tasarımı |
11. Hafta | Kağıt Prototip ve Elektronik Prototip Üretimi |
12. Hafta | Tasarımın Değerlendirilmesi ? Uzman Değerlendirme - Kullanıcı Testleri |
13. Hafta | PROJE ? Geliştirilen Arayüzün Değerlendirmesi |
14. Hafta | PROJE teslim-sunum |
15. Hafta | FİNAL ? Dönem Raporu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 20 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 80 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 4 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 151 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. | X | ||||
2. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
5. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. | X | ||||
8. Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
9. Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. | X | ||||
10. Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek