IMU602 - İSTATİSTİKSEL ANALİZ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İSTATİSTİKSEL ANALİZ | IMU602 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Ön koşul bulunmamaktadır. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı istatistiksel analizin temellerini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Matematiksel modellemeye giriş. Doğrusal programlama. Şebeke akışlarının doğrusal programlama yöntemleri. Doğrusal olmayan programlama. Kritik yol yöntemi. Örnekleme dağılımları ve veri tanımları. Tahmin problemleri. Hipotez testleri. Doğrusal regresyon. Stokastik süreçler. Mühendislikte veri analizi uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | 1. Walpole, R.E., Myers, R.H., Myers, S.L., and Ye, K., ?Probability and Statistics for Engineers and Scientists?, 8thEd., Prentice Hall, 2007 2. Revelle, C.S., Whitlatch, E.E. and Right, J.R. (2004) Civil and Environmental Systems Engineering, Prentice Hall, New Jersey. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Matematiksel modellemeye giriş. |
2. Hafta | Doğrusal programlama. |
3. Hafta | Şebeke akışlarının doğrusal programlama yöntemleri. |
4. Hafta | Doğrusal olmayan programlama. |
5. Hafta | Kritik yol yöntemi. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Örnekleme dağılımları ve veri tanımları. |
8. Hafta | Tahmin problemleri. |
9. Hafta | Hipotez testleri. |
10. Hafta | Doğrusal regresyon. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Stokastik süreçler. |
13. Hafta | Stokastik süreçler. |
14. Hafta | Mühendislikte veri analizi uygulamaları |
15. Hafta | Mühendislikte veri analizi uygulamaları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 12 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 18 | 36 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 35 | 57 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. | X | ||||
3. Karmaşık bir sistemi veya ürünü gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4. Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel veya takım olarak etkin biçimde çalışır. | X | ||||
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10. Proje ve risk yönetimi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek