TRO602 - TÜRKÇE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II: ANLATMA EĞİTİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRKÇE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II: ANLATMA EĞİTİMİ TRO602 Bahar 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıAnlatma becerilerinin eğitiminde kullanılacak güncel yöntem ve teknikleri tanıtmak ve uygulama becerisi kazandırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Dil becerilerini sınıflandırabilir. 2. Anlatma becerileri ve özelliklerini sınıflandırabilir. 3. Anlatma becerilerinin geliştirilmesinde kullanılacak yöntem ve teknikleri kavrar. 4. Anlatma becerilerinin ölçme ve değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular. 5. Konuşma türlerini açıklar. 6. Yazma türlerini açıklar.
Dersin içeriğiAnlatma becerileri arasındaki ilişkiler, sınıflama özellikleri, anlatmanın beyindeki organizasyonu, anlatma becerilerinin zihinsel ve fiziksel özellikleri. Konuma becerisi ile ilgili temel kavramlar, konuşma yöntem ve teknikleri, konuşma türleri konuşma becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi. Yazma becerisi ile ilgili temel kavramlar, yazma yöntem ve teknikleri, yama türleri ve yazma türünün seçimi, yaratıcı yazmanın geliştirilmesi, yazma alışkanlığının kazandırılması, yazma becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi. 
KaynaklarÖzbay M. (2007). Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap.
Özbay, M.(Edit.) (2012). Yazma Eğitimi. Ankara: PegemA Yayınları.
Kurudayıoğlu, M. (2011). Konuşma Eğitimi. İstanbul: Kriter Yayınları.
Taşer, S. (1987). Konuşma Eğitimi. Ankara: Dost Yay.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDil becerilerinin sınıflanması, anlatma becerileri ile ilgili temel kavramların açıklanması, kaynakların tanıtımı.
2. HaftaAnlatma kavramının değerlendirilmesi, anlatmanın beyindeki organizasyonu, anlama ve anlatmanın karşılaştırılması.
3. HaftaAnlatma kavramının değerlendirilmesi, anlatmanın beyindeki organizasyonu, anlama ve anlatmanın karşılaştırılması
4. HaftaKonuşmanın fiziksel ve zihinsel özellikleri.
5. HaftaKonuşma yöntem ve teknikleri.
6. HaftaKonuşma türleri.
7. HaftaKonuşma becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi.
8. HaftaKonuşma eğitimine yönelik etkinliklerin hazırlanması.
9. HaftaAra sınav.
10. HaftaYazmanın fiziksel ve zihinsel unsurlar.
11. HaftaYazma yöntem ve teknikleri.
12. HaftaYazma türleri.
13. HaftaYazma becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi.
14. HaftaYazma eğitimine yönelik etkinliklerin hazırlanması.
15. HaftaGenel değerlendirme.
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü20187240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Türkçe eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Türkçe eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
4. Türkçe eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirirX    
6. Türkçe eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.  X  
7. Türkçe eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek