TRO602 - TÜRKÇE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II: ANLATMA EĞİTİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKÇE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II: ANLATMA EĞİTİMİ | TRO602 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Anlatma becerilerinin eğitiminde kullanılacak güncel yöntem ve teknikleri tanıtmak ve uygulama becerisi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Anlatma becerileri arasındaki ilişkiler, sınıflama özellikleri, anlatmanın beyindeki organizasyonu, anlatma becerilerinin zihinsel ve fiziksel özellikleri. Konuma becerisi ile ilgili temel kavramlar, konuşma yöntem ve teknikleri, konuşma türleri konuşma becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi. Yazma becerisi ile ilgili temel kavramlar, yazma yöntem ve teknikleri, yama türleri ve yazma türünün seçimi, yaratıcı yazmanın geliştirilmesi, yazma alışkanlığının kazandırılması, yazma becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi. | |||||
Kaynaklar | Özbay M. (2007). Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap. Özbay, M.(Edit.) (2012). Yazma Eğitimi. Ankara: PegemA Yayınları. Kurudayıoğlu, M. (2011). Konuşma Eğitimi. İstanbul: Kriter Yayınları. Taşer, S. (1987). Konuşma Eğitimi. Ankara: Dost Yay. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dil becerilerinin sınıflanması, anlatma becerileri ile ilgili temel kavramların açıklanması, kaynakların tanıtımı. |
2. Hafta | Anlatma kavramının değerlendirilmesi, anlatmanın beyindeki organizasyonu, anlama ve anlatmanın karşılaştırılması. |
3. Hafta | Anlatma kavramının değerlendirilmesi, anlatmanın beyindeki organizasyonu, anlama ve anlatmanın karşılaştırılması |
4. Hafta | Konuşmanın fiziksel ve zihinsel özellikleri. |
5. Hafta | Konuşma yöntem ve teknikleri. |
6. Hafta | Konuşma türleri. |
7. Hafta | Konuşma becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi. |
8. Hafta | Konuşma eğitimine yönelik etkinliklerin hazırlanması. |
9. Hafta | Ara sınav. |
10. Hafta | Yazmanın fiziksel ve zihinsel unsurlar. |
11. Hafta | Yazma yöntem ve teknikleri. |
12. Hafta | Yazma türleri. |
13. Hafta | Yazma becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi. |
14. Hafta | Yazma eğitimine yönelik etkinliklerin hazırlanması. |
15. Hafta | Genel değerlendirme. |
16. Hafta | Yarıyıl sonu sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 20 | 187 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Türkçe eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
3. Türkçe eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Türkçe eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir | X | ||||
6. Türkçe eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Türkçe eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek