IMU652 - SONLU ELEMANLAR METODU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SONLU ELEMANLAR METODU IMU652 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 3 3 8
Önkoşul(lar)-var iseÖn koşul bulunmamaktadır.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm tarafından belirlenecektir.  
Dersin amacıBu ders mühendislik problemlerinin sayısal çözümlemeleri üzerinde yoğunlaşmaktadır. Sonlu elemanlar methodunun detayları ve temel formülasyon teknikleri üzerinde durulması amaçlanmıştır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sonlu elemanlar metodunun detayları hk. bilgi sahibidir.
  2. Temel formülasyon teknikleri hk. bilgi sahibidir.
Dersin içeriğiSonlu Elemanlar Metoduna Giriş. Tek Boyutlu Elemanlar ve Hesaplama Prosedürleri. Temel Elemanlar. Varyasyonel Yaklaşım Yöntemleri. Rijitlik Matrisleri ve Eleman Denklemlerinin Oluşturulması. Sonlu Elemanlar Metodunun Doğrusal, Doğrusal Olmayan ve Süreksiz Problemler üzerinde Uygulanması. Statik ve Dinamik Problemlerin Çözümü. Genel Amaçlı Sonlu Elemanlar Yazılımlarının Kullanımı. 
Kaynaklar1. Finite Element Procedures. K.J. Bathe. PrenticeHall. 1996.
2. Conceptsand Applications of Finite Element Analysis. R.D. Cook, D.S. Malkus, M.E. Plesha, and R.J. Witt. John Wiley&Sons. 2002.
3. TheFinite Element Method: Linear, StaticandDynamicFinite Element Analysis. T.J.R. Hughes. PrenticeHall. 1987.
4. Diğer yardımcı materyaller 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, Birimler, Genel İlkeler
2. HaftaSonlu Elemanlar Metoduna Giriş
3. HaftaTek Boyutlu Elemanlar ve Hesaplama Prosedürleri
4. HaftaTemel Elemanlar
5. HaftaTemel Elemanlar
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaVaryasyonel Yaklaşım Yöntemleri
8. HaftaVaryasyonel Yaklaşım Yöntemleri
9. HaftaRijitlik Matrisleri ve Eleman Denklemlerinin Oluşturulması
10. HaftaRijitlik Matrisleri ve Eleman Denklemlerinin Oluşturulması
11. HaftaSonlu Elemanlar Metodunun Doğrusal, Doğrusal Olmayan ve Süreksiz Problemler üzerinde Uygulanması
12. HaftaAra Sınav II
13. HaftaStatik ve Dinamik Problemlerin Çözümü
14. HaftaStatik ve Dinamik Problemlerin Çözümü
15. HaftaGenel Amaçlı Sonlu Elemanlar Yazılımlarının Kullanımı
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum00
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje15050
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi12828
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü34114240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.    X
2. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer.   X 
3. Karmaşık bir sistemi veya ürünü gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.    X
4. Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.    X
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. X   
6. Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel veya takım olarak etkin biçimde çalışır.   X 
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.  X  
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.   X 
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve standartlar hakkında bilgi sahibidir.  X  
10. Proje ve risk yönetimi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.  X  
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek