IMU652 - SONLU ELEMANLAR METODU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SONLU ELEMANLAR METODU | IMU652 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 3 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Ön koşul bulunmamaktadır. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Bu ders mühendislik problemlerinin sayısal çözümlemeleri üzerinde yoğunlaşmaktadır. Sonlu elemanlar methodunun detayları ve temel formülasyon teknikleri üzerinde durulması amaçlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sonlu Elemanlar Metoduna Giriş. Tek Boyutlu Elemanlar ve Hesaplama Prosedürleri. Temel Elemanlar. Varyasyonel Yaklaşım Yöntemleri. Rijitlik Matrisleri ve Eleman Denklemlerinin Oluşturulması. Sonlu Elemanlar Metodunun Doğrusal, Doğrusal Olmayan ve Süreksiz Problemler üzerinde Uygulanması. Statik ve Dinamik Problemlerin Çözümü. Genel Amaçlı Sonlu Elemanlar Yazılımlarının Kullanımı. | |||||
Kaynaklar | 1. Finite Element Procedures. K.J. Bathe. PrenticeHall. 1996. 2. Conceptsand Applications of Finite Element Analysis. R.D. Cook, D.S. Malkus, M.E. Plesha, and R.J. Witt. John Wiley&Sons. 2002. 3. TheFinite Element Method: Linear, StaticandDynamicFinite Element Analysis. T.J.R. Hughes. PrenticeHall. 1987. 4. Diğer yardımcı materyaller |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, Birimler, Genel İlkeler |
2. Hafta | Sonlu Elemanlar Metoduna Giriş |
3. Hafta | Tek Boyutlu Elemanlar ve Hesaplama Prosedürleri |
4. Hafta | Temel Elemanlar |
5. Hafta | Temel Elemanlar |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Varyasyonel Yaklaşım Yöntemleri |
8. Hafta | Varyasyonel Yaklaşım Yöntemleri |
9. Hafta | Rijitlik Matrisleri ve Eleman Denklemlerinin Oluşturulması |
10. Hafta | Rijitlik Matrisleri ve Eleman Denklemlerinin Oluşturulması |
11. Hafta | Sonlu Elemanlar Metodunun Doğrusal, Doğrusal Olmayan ve Süreksiz Problemler üzerinde Uygulanması |
12. Hafta | Ara Sınav II |
13. Hafta | Statik ve Dinamik Problemlerin Çözümü |
14. Hafta | Statik ve Dinamik Problemlerin Çözümü |
15. Hafta | Genel Amaçlı Sonlu Elemanlar Yazılımlarının Kullanımı |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 114 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. | X | ||||
3. Karmaşık bir sistemi veya ürünü gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4. Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel veya takım olarak etkin biçimde çalışır. | X | ||||
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10. Proje ve risk yönetimi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek