IMU614 - KIYI HİDRODİNAMİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KIYI HİDRODİNAMİĞİ | IMU614 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Ön koşul bulunmamaktadır. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı kıyı hidrodinamiğinin temel kavramlarını öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doğrusal dalga kuramı. Doğrusal olmayan dalga kuramı. Cnoidal ve akış fonksiyonu dalga kuramları. Surf zonu hidrodinamiği modellemesi. Dalga dönüşümleri. Dalga oluşumu ve kırılımı. Rüzgar, dalga ve gel-git kaynaklı kıyı akımları. | |||||
Kaynaklar | 1. Swendsen, A. and Jonnson, I.G., Hydrodynamics of Coastal Regions Technical University of Denmark, 1976. 2. Coastal Engineering Manual (CEM), 2004 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Doğrusal dalga kuramı. |
2. Hafta | Doğrusal dalga kuramı. |
3. Hafta | Doğrusal olmayan dalga kuramı. |
4. Hafta | Doğrusal olmayan dalga kuramı. |
5. Hafta | Cnoidal ve akış fonksiyonu dalga kuramları. |
6. Hafta | Cnoidal ve akış fonksiyonu dalga kuramları. |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Surf zonu hidrodinamiği modellemesi. |
9. Hafta | Surf zonu hidrodinamiği modellemesi. |
10. Hafta | Dalga dönüşümleri. |
11. Hafta | Dalga dönüşümleri. |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Dalga oluşumu ve kırılımı. |
14. Hafta | Rüzgar, dalga ve gel-git kaynaklı kıyı akımları |
15. Hafta | Rüzgar, dalga ve gel-git kaynaklı kıyı akımları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 12 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 18 | 36 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 35 | 57 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. | X | ||||
3. Karmaşık bir sistemi veya ürünü gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4. Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel veya takım olarak etkin biçimde çalışır. | X | ||||
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10. Proje ve risk yönetimi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek