TFR790 - LAB HAYVANLARI ve DENEYSEL GİRİŞİM İLKELERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
LAB HAYVANLARI ve DENEYSEL GİRİŞİM İLKELERİ | TFR790 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Güray Soydan | |||||
Dersin amacı | Laboratuvar hayvanları ile çalışma disiplini kazanılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sunum, seminer ve laboratuvar uygulamaları | |||||
Kaynaklar | Dersler esnasında verilen çeşitli web siteleri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hayvan deneyleri ve etik; hayvan deneyleri mevzuatı; deney hayvanları laboratuvarı; laboratuvar işletmesi |
2. Hafta | Deney planlama ve etik kurul başvuruları; veri toplama ve iyi laboratuvar uygulamaları; etik kurul başvuru dosyası hazırlama |
3. Hafta | Tutuş ve madde verme teknikleri; deney hayvanlarının üretimi ve beslenmeleri; deney hayvanları anatomisi ve fizyolojisi; deney hayvanlarının refahı ve davranış özellikleri, deney hayvanları biyokimyası |
4. Hafta | Deney hayvanlarında anestezi ve ötanazi; hayvan hastalıkları, zoonozlar ve iş güvenliği, iş sağlığını artırıcı yöntemler |
5. Hafta | Laboratuvar güvenliği ve temizliği; deney hayvanlarına alternatif yöntemler; iş sağlığı |
6. Hafta | Tutuş teknikleri (pratik); madde verme (pratik) |
7. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 3 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 6 | 2 | 12 |
Laboratuvar | 6 | 2 | 12 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 14 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 20 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 58 | 58 |
Toplam İş Yükü | 26 | 96 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Farmakoloji alanında güncel bilimsel gelişmeleri takip edebilir, özgün bir bilimsel projeyi tasarlayabilir, yürütebilir ve sonuçlandırabilir. | X | ||||
2. Farmakoloji ile ilgili eğitim, uygulama ve araştırma konularında yeni bilgi, bilişimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve kullanabilir. | X | ||||
3. İlaç etkileşmeleri, ilaçların yan tesirleri ve ilaçların toksik etkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | X | ||||
4. Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik yenilenmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. | X | ||||
5. Günlük klinik uygulamada ilaçların güvenliği ile ilgili klinik verileri toplayabilir, ilaç uygulamasında karşılaşılan sorunları takip edebilir, sorumlu nedenleri saptayarak gerekli önlemlerin alınmasını sağlayabilir. | X | ||||
6. Bilimsel bir araştırma projesinin etik açıdan uygunluğunu değerlendirebilir, etik kurullarda görev alarak dosya incelemesi yapabilir, rapor yazabilir. | X | ||||
7. Biyolojik kaynaklı ilaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilir, danışmanlık ve denetim yapabilir. | X | ||||
8. Farmakoloji ile ilgili bir konuda bilimsel rapor ve sunu hazırlayabilir. | X | ||||
9. Bir molekülün ilaç haline gelene kadar geçen süreçteki bilimsel, ekonomik ve hukuksal basamakları değerlendirebilir. | X | ||||
10. Bir laboratuvar ortamında deneysel bir düzeneği tasarlayabilir, uygulayabilir ve elde edilen verlerin analizini yapabilir. | X | ||||
11. Bilime katkı yapan, yenilik getiren ve yeni bir bilimsel yöntem geliştiren sonuçlanmış özgün bir araştırmayı yorumlayıp yazarak, ulusal ve/veya uluslararası hakemli saygın bilimsel dergilerde yayımlayabilir. | X | ||||
12. Deney hayvanlarında temel manipülasyonu ve uygulamaları yapabilecek teknik beceriye sahiptir. | X | ||||
13. Uluslararası düzeyde bilimsel bilgi paylaşımı yapabilir, kişisel ve mesleki olarak eleştirel düşünme becerisini kullanır. | X | ||||
14. Toplum sağlığı alanında uygulanan ilaç tedavilerinin sonuçlarını değerlendirerek karşılaştırabilir ve bu karşılaşmadan kamu yararına adil ve akılcı sonuçlar çıkarabilir. Sağlık ile ilgili bilimsel alan ve kamudaki sorunlar üzerine bilgi birikimini kullanıp yeni yaklaşımlar ve alternatif çözümler getirebilir. | X | ||||
15. Mesleki faaliyet alanındaki bilgi akışını ve etkinlikleri doğru, anlaşılır ve güvenli olarak kayıt altına alır. Ulusal veya uluslararası görev aldığı kurumlarda ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde mesleki sorumluluklarını yerine getirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek