SAY752 - NİTEL ARAŞTIRMADA ODAK GRUP

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NİTEL ARAŞTIRMADA ODAK GRUP SAY752 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseNone
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. İlknur Yüksel-Kaptanoğlu 
Dersin amacıOdak grup görüşmelerinin temel kavramları öğrenilir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu derste; Nitel araştırmaların temel kavramlarını öğrenir.
  2. Odak grup görüşmelerinin varsayımlarını, işleyişini ve uygulanmasını öğrenir.
  3. Odak grup görüşmeleri için temel iletişim becerilerini öğrenir.
  4. Odak gruplar için yönerge hazırlamayı öğrenir.
  5. Odak grup görüşmelerinin nasıl yapılacağını ve bu görüşmeleri nasıl yöneteceklerini öğrenir.
  6. Odak grup görüşmelerinde nasıl moderatör olacaklarını öğrenir.
  7. Odak grup görüşmelerini analiz etmeyi öğrenir.
Dersin içeriğiNitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar
Varsayımlar, işleyiş ve odak grupların uygulanışı
Odak grup yönetimi ile ilgili temel iletişim beceriler
Odak grupların yönergeleri
Odak grup tartışmalarının özellikleri 
KaynaklarMorgan D, Krueger R.A. (1998), The Focus Group Kit, Sage Publication.
Morgan D.L, Krueger R.A, (1993), "When to Use Focus Groups and Why", in Succesful Focus Groups: Advancing the state of art?, Sage Publication, California.
Mason J, (1996), Qualitative Researching, Sage Publication.
Albrecht T.L, Johnson G.M, Walther J.B., Understanding Communication Processes in Focus Groups, in Design and Analysis of Focus Group Studies 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNiteliksel araştırma yöntemine giriş
2. HaftaMethodoloji ve yöntem
3. HaftaOdak grup görüşmelerine giriş ve araştırma etiği
4. HaftaOdak grup moderatörünün temel özellikleri
5. HaftaOdak grup katılımcılarının seçimi
6. HaftaOdak grup görüşmesi için yönerge hazırlama
7. HaftaOdak grup görüşmelerini yönetmek
8. HaftaOdak grup görüşmelerini yönetmek
9. HaftaOdak grup uygulaması
10. HaftaOdak grup uygulaması
11. HaftaOdak grup görüşmelerine ait verinin analiz edilmesi
12. HaftaOdak grup görüşmelerine ait verinin analiz edilmesi
13. HaftaRaporlama
14. HaftaSunumlar
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler520
Sunum110
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar150
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 2 32
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler51680
Ara sınavlara hazırlanma süresi14242
Genel sınava hazırlanma süresi19090
Toplam İş Yükü37154300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Araştırma yöntemleri konusunda genel teorik bilgi edinir, nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve örnekleme teknikleri konusunda bilgi edinir, nicel veri analizinde kullanılan modeller ve teknikleri öğrenme, uygulama ve geliştirme bilgisine sahip olur ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, uygulaması ve analizine dönüştürme ve geliştirme bilgisi kazanır.    X
2. Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, örnekleme, nitel veri oluşturma, analize dönüştürme ve geliştirme bilgisi ile araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve kullanım alanları hakkında bilgi edinir, uzmanlar ve kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir, odak grup ve derinlemesine görüşme teknikleri konusunda bilgi ve uygulama becerisi edinir.X    
3. Nitel ve nicel araştırmaların niteliğini değerlendirme, sonuçlarını yorumlama, geliştirme ve uzman ve kurumsal kişilerle işbirliği içinde değerlendirme becerisi kazanır, araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı sunumlara dönüştürerek, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunma becerisi kazanır.X    
4. Genellenebilir, güvenilir araştırma tasarımı yeteneği kazanır, veri analizi sonuçlarını yorumlayarak, akademik ve etik kurallara uygun yayına dönüştürme ve geliştirme becerisi edinir, ulusal ve uluslararası araştırma projelerini hazırlayabilecek bilgi, yetenek ve bilinç ile uzmanlar ve kuruluşlarla değerlendirme becerisine sahip olur.X    
5. Araştırma yöntemlerini kullanarak ve özgün bir tez çalışması yaparak yöntemlerin geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
6. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki uluslararası yayınları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek