SAY752 - NİTEL ARAŞTIRMADA ODAK GRUP
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NİTEL ARAŞTIRMADA ODAK GRUP | SAY752 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | None | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İlknur Yüksel-Kaptanoğlu | |||||
Dersin amacı | Odak grup görüşmelerinin temel kavramları öğrenilir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar Varsayımlar, işleyiş ve odak grupların uygulanışı Odak grup yönetimi ile ilgili temel iletişim beceriler Odak grupların yönergeleri Odak grup tartışmalarının özellikleri | |||||
Kaynaklar | Morgan D, Krueger R.A. (1998), The Focus Group Kit, Sage Publication. Morgan D.L, Krueger R.A, (1993), "When to Use Focus Groups and Why", in Succesful Focus Groups: Advancing the state of art?, Sage Publication, California. Mason J, (1996), Qualitative Researching, Sage Publication. Albrecht T.L, Johnson G.M, Walther J.B., Understanding Communication Processes in Focus Groups, in Design and Analysis of Focus Group Studies |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Niteliksel araştırma yöntemine giriş |
2. Hafta | Methodoloji ve yöntem |
3. Hafta | Odak grup görüşmelerine giriş ve araştırma etiği |
4. Hafta | Odak grup moderatörünün temel özellikleri |
5. Hafta | Odak grup katılımcılarının seçimi |
6. Hafta | Odak grup görüşmesi için yönerge hazırlama |
7. Hafta | Odak grup görüşmelerini yönetmek |
8. Hafta | Odak grup görüşmelerini yönetmek |
9. Hafta | Odak grup uygulaması |
10. Hafta | Odak grup uygulaması |
11. Hafta | Odak grup görüşmelerine ait verinin analiz edilmesi |
12. Hafta | Odak grup görüşmelerine ait verinin analiz edilmesi |
13. Hafta | Raporlama |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 16 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 42 | 42 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 37 | 154 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Araştırma yöntemleri konusunda genel teorik bilgi edinir, nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve örnekleme teknikleri konusunda bilgi edinir, nicel veri analizinde kullanılan modeller ve teknikleri öğrenme, uygulama ve geliştirme bilgisine sahip olur ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, uygulaması ve analizine dönüştürme ve geliştirme bilgisi kazanır. | X | ||||
2. Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, örnekleme, nitel veri oluşturma, analize dönüştürme ve geliştirme bilgisi ile araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve kullanım alanları hakkında bilgi edinir, uzmanlar ve kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir, odak grup ve derinlemesine görüşme teknikleri konusunda bilgi ve uygulama becerisi edinir. | X | ||||
3. Nitel ve nicel araştırmaların niteliğini değerlendirme, sonuçlarını yorumlama, geliştirme ve uzman ve kurumsal kişilerle işbirliği içinde değerlendirme becerisi kazanır, araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı sunumlara dönüştürerek, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunma becerisi kazanır. | X | ||||
4. Genellenebilir, güvenilir araştırma tasarımı yeteneği kazanır, veri analizi sonuçlarını yorumlayarak, akademik ve etik kurallara uygun yayına dönüştürme ve geliştirme becerisi edinir, ulusal ve uluslararası araştırma projelerini hazırlayabilecek bilgi, yetenek ve bilinç ile uzmanlar ve kuruluşlarla değerlendirme becerisine sahip olur. | X | ||||
5. Araştırma yöntemlerini kullanarak ve özgün bir tez çalışması yaparak yöntemlerin geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
6. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki uluslararası yayınları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek