BTÖ612 - ÖĞRETİM TASARIMI, GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖĞRETİM TASARIMI, GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME BTÖ612 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Buket Akkoyunlu 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğretim tasarım modellerini analiz ederek metin tabanlı, web tabanlı ya da çoklu ortam tabanlı bir öğretimi tasarlama, geliştirme ve değerlendirmedir (Sürece ve Ürüne dönük değerlendirme).  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler bu dersin sonunda 1. Öğretim tasarım sürecini tanımlayabilecek, 2. Öğretim tasarım modellerini benzer ve farklılıklarına göre karşılaştırabilecek, 3. Öğretim analiz sürecini öğrenme içeriği, öğrenme görevleri ve öğrenene dayalı olarak uygulayabilecek
  2. 4. Uygun öğrenme koşulları ve öğretim etkinliklerine dayalı olarak öğretim stratejileri geliştirebilecek, 5. Öğrenme koşullarına dayalı olarak verilen stratejiye uygun materyal seçebilecek, 6. Uygun değerlendirme tekniklerini kullanarak, öğretimi değerlendirebilecek.
Dersin içeriği? Öğretim Tasarımına Giriş
? İhtiyaç Analizi
? Öğretim Hedeflerini Belirleme
? Öğrenen ve Çevresi
? Ön Koşul Becerilerin Analizi
? Öğretim Hedefleri Yazma
? Öğretim Stratejileri
? Değerlendirme Yaklaşımları
? Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme
? Öğretim Tasarımının Geleceği
 
KaynaklarAkkoyunlu, B., Altun, A. ve Yılmaz - Soylu, M. (2008). Öğretim tasarımı. Ankara: Maya Yayıncılık
Bean, C. (2014). The Accidental Instructional Designer: Learning Design for the Digital Age. ASTD.
Bron, A. & Green, T. D. (2010). The essentials of instructional design: Connecting fundamental principles with process and practice. Pearson.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğretim Tasarımına Giriş
2. Haftaİhtiyaç Analizi
3. Haftaİhtiyaç Analizi
4. HaftaÖğretim Hedeflerini Belirleme
5. HaftaÖğrenen ve Çevresi
6. HaftaÖn Koşul Becerilerin Analizi
7. HaftaÖğretim Hedefleri Yazma
8. HaftaARA SINAV
9. HaftaÖğretim Stratejileri
10. HaftaÖğretim Stratejileri
11. HaftaDeğerlendirme Yaklaşımları
12. HaftaDeğerlendirme Yaklaşımları
13. HaftaÜrüne ve Sürece Dönük Değerlendirme
14. HaftaÜrüne ve Sürece Dönük Değerlendirme
15. HaftaÖğretim Tasarımının Geleceği
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)105
Laboratuar315
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 515
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar15
Genel sınav145
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı065
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı045
Toplam110

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 10 2 20
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama10440
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)5315
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje13030
Ödevler10660
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3990210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma    X
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma    X
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme    X
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme     X
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma    X
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. X   
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama    X
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma   X 
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme   X 
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme    X
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme   X 
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek