BTÖ612 - ÖĞRETİM TASARIMI, GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM TASARIMI, GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME | BTÖ612 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Buket Akkoyunlu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğretim tasarım modellerini analiz ederek metin tabanlı, web tabanlı ya da çoklu ortam tabanlı bir öğretimi tasarlama, geliştirme ve değerlendirmedir (Sürece ve Ürüne dönük değerlendirme). | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Öğretim Tasarımına Giriş ? İhtiyaç Analizi ? Öğretim Hedeflerini Belirleme ? Öğrenen ve Çevresi ? Ön Koşul Becerilerin Analizi ? Öğretim Hedefleri Yazma ? Öğretim Stratejileri ? Değerlendirme Yaklaşımları ? Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme ? Öğretim Tasarımının Geleceği | |||||
Kaynaklar | Akkoyunlu, B., Altun, A. ve Yılmaz - Soylu, M. (2008). Öğretim tasarımı. Ankara: Maya Yayıncılık Bean, C. (2014). The Accidental Instructional Designer: Learning Design for the Digital Age. ASTD. Bron, A. & Green, T. D. (2010). The essentials of instructional design: Connecting fundamental principles with process and practice. Pearson. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Öğretim Tasarımına Giriş |
2. Hafta | İhtiyaç Analizi |
3. Hafta | İhtiyaç Analizi |
4. Hafta | Öğretim Hedeflerini Belirleme |
5. Hafta | Öğrenen ve Çevresi |
6. Hafta | Ön Koşul Becerilerin Analizi |
7. Hafta | Öğretim Hedefleri Yazma |
8. Hafta | ARA SINAV |
9. Hafta | Öğretim Stratejileri |
10. Hafta | Öğretim Stratejileri |
11. Hafta | Değerlendirme Yaklaşımları |
12. Hafta | Değerlendirme Yaklaşımları |
13. Hafta | Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme |
14. Hafta | Ürüne ve Sürece Dönük Değerlendirme |
15. Hafta | Öğretim Tasarımının Geleceği |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 5 |
Laboratuar | 3 | 15 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 5 | 15 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Genel sınav | 1 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 65 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 45 |
Toplam | 110 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 10 | 6 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 39 | 90 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma | X | ||||
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma | X | ||||
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme | X | ||||
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme | X | ||||
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma | X | ||||
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. | X | ||||
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama | X | ||||
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma | X | ||||
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme | X | ||||
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme | X | ||||
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | ||||
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek