HEP724 - PAKET PROGRAMLARLA İLERİ BİYOİSTATİSTİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PAKET PROGRAMLARLA İLERİ BİYOİSTATİSTİK | HEP724 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 2 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | HEP 723 dersini başarmış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Diğer: İstatitik paket programların kullanılması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Umut Ece ARSLAN | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere SPSS paket programını kullanarak; iki yönlü varyans analizini, ve çoklu karşılatılmaları tekrarlı ölçümlerde iki yönlü varyans analizini ve çoklu karşılaştırmaları çoklu doğrusal regresyon analizini ve varsayımları tabakalı analiz lojistik regresyon karıştırıcı, etki değiştirici değişkenlerin belirlenmesi tanı testlerinin performanslarının değerlendirilmesi lojistik regresyon ve ROC analizini yapmayı ve çıktıları yorumlamayı öğretmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ||||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Konuya uygun veri seti oluşturulması |
2. Hafta | Veri seti üzerinde iki yönlü varyans analizinin ve çoklu karşılaştırmaların SPSS?te yapılması, elde edilen çıktıların yorumlanması |
3. Hafta | Veri seti üzerinde tekrarlı ölçümlerde tek yönlü ve iki yönlü varyans analizinin ve çoklu karşılaştırmaların SPSS?te yapılması, elde edilen çıktıların yorumlanması |
4. Hafta | Veri seti üzerinde korelasyon analizi |
5. Hafta | Veri seti üzerinde basit doğrusal regresyon ve çoklu doğrusal regresyon analizi için varsayımların SPSS?te test edilmesi, basit çoklu doğrusal regresyon modelinin elde edilmesi ve çıktıların yorumlanması ve modelin performansının değerlendirilmesi |
6. Hafta | Uygulama I |
7. Hafta | Ödev I |
8. Hafta | Veri setinde bulunan değişkenlerin 2x2 ve 2xk, rxc çapraz tablolarının elde edilmesi, ki- kare testlerinin yapılması, 2xk tabloları için genelleştirilmiş odds değerlerinin SPSS paket programında elde edilmesi ve çıktıların yorumlanması |
9. Hafta | Lojistik regresyon analizini SPSS paket programını kullanılarak regresyon modelinin elde edilmesi, karıştırıcı faktörler (confounding), etkileşim (interaction) etki değiştiricilerin (effect modifiers) yorumlanması. |
10. Hafta | Duyarlılık, seçicilik, pozitif tahmin değeri ve negatif tahmin değerlerinin SPSS?te elde edilmesi ve ROC analizinin yapılması sonuçlarının yorumlanması |
11. Hafta | Duyarlılık, seçicilik, pozitif tahmin değeri ve negatif tahmin değerlerinin SPSS?te elde edilmesi ve ROC analizinin yapılması sonuçlarının yorumlanması |
12. Hafta | Lojistik modelin geçerliliğinin ve performansının değerlendirilmesi |
13. Hafta | Uygulama II |
14. Hafta | Ödev II |
15. Hafta | Genel Tartışma |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 3 | 6 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 18 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 36 | 72 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek