SFT765 - SPOR FİZYOTERAPİSTLİĞİNDE KANITA DAYALI UYGULAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPOR FİZYOTERAPİSTLİĞİNDE KANITA DAYALI UYGULAMA | SFT765 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Volga BAYRAKCI TUNAY, Prof. Dr. İrem DÜZGÜN, Prof. Dr. Tüzün Fırat, Prof. Dr. Hande Güney DENİZ, Prof. Dr. Elif TURGUT, Doç. Dr. Aynur DEMİREL | |||||
Dersin amacı | Spor yaralanmalarında uygulanan rehabilitasyon yaklaşımları ve modalitelerin kanıt düzeyini araştırmak ve kanıta dayalı uygulamaları değerlendirmektir. Bu sayede öğrencinin klinik ve akademik çalışmalarında doğru fizyoterapi yaklaşımını seçebilmesi amaçlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Literatür araştırılarak farklı spor yaralanmaları ve farklı uygulamalar için bulunan makaleler incelenecek ve her bir yaralanma için kanıta dayalı uygulamalar belirlenecektir. | |||||
Kaynaklar | Literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği anlatılacak |
2. Hafta | Kanıta dayalı çalışma ve kanıt düzeyleri anlatılacak |
3. Hafta | Literatür tarama gösterilecek |
4. Hafta | Sporcularda vertebral kolon yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek |
5. Hafta | Sporcularda dirsek yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek |
6. Hafta | Sporcularda el-elbileği yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek |
7. Hafta | Sporcularda kalça ve pelvis yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek |
8. Hafta | Sporcularda omuz yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek |
9. Hafta | Sporcularda omuz yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek (Devam) |
10. Hafta | Sporcularda diz yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek |
11. Hafta | Sporcularda diz yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek (Devam) |
12. Hafta | Sporcularda ayak-ayak bileği yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek |
13. Hafta | Spor yaralanmalarında farklı patolojilerde bantlama uygulamasının kanıta dayalı çalışmalarının incelenmesi |
14. Hafta | Spor yaralanmalarında farklı patolojilerde manual terapi uygulamasının kanıta dayalı çalışmalarının incelenmesi |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 5 | 10 |
Projeler | 6 | 20 |
Seminer | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 41 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Proje | 6 | 8 | 48 |
Ödevler | 10 | 6 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 57 | 35 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Spor fizyoterapistliği alanında kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Toplum sağlığına, sporcu sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | |||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | |||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek