SFT765 - SPOR FİZYOTERAPİSTLİĞİNDE KANITA DAYALI UYGULAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SPOR FİZYOTERAPİSTLİĞİNDE KANITA DAYALI UYGULAMA SFT765 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Volga BAYRAKCI TUNAY, Prof. Dr. İrem DÜZGÜN, Prof. Dr. Tüzün Fırat, Prof. Dr. Hande Güney DENİZ, Prof. Dr. Elif TURGUT, Doç. Dr. Aynur DEMİREL 
Dersin amacıSpor yaralanmalarında uygulanan rehabilitasyon yaklaşımları ve modalitelerin kanıt düzeyini araştırmak ve kanıta dayalı uygulamaları değerlendirmektir. Bu sayede öğrencinin klinik ve akademik çalışmalarında doğru fizyoterapi yaklaşımını seçebilmesi amaçlanmıştır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çalışmaların kanıt düzeyini anlayabilmesi. Farklı spor yaralanmalarında kanıta dayalı manual terapi tekniklerini belirlemesi. Farklı spor yaralanmalarında kanıta dayalı modaliteleri kavrayabilmesi. Farklı spor yaralanmalarında kanıta dayalı egzersiz yaklaşımlarını öğrenebilmesi.
Dersin içeriğiLiteratür araştırılarak farklı spor yaralanmaları ve farklı uygulamalar için bulunan makaleler incelenecek ve her bir yaralanma için kanıta dayalı uygulamalar belirlenecektir. 
KaynaklarLiteratür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği anlatılacak
2. HaftaKanıta dayalı çalışma ve kanıt düzeyleri anlatılacak
3. HaftaLiteratür tarama gösterilecek
4. HaftaSporcularda vertebral kolon yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek
5. HaftaSporcularda dirsek yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek
6. HaftaSporcularda el-elbileği yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek
7. HaftaSporcularda kalça ve pelvis yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek
8. HaftaSporcularda omuz yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek
9. HaftaSporcularda omuz yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek (Devam)
10. HaftaSporcularda diz yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek
11. HaftaSporcularda diz yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek (Devam)
12. HaftaSporcularda ayak-ayak bileği yaralanmalarında kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarında kanıt düzeyi olan çalışmalar incelenecek
13. HaftaSpor yaralanmalarında farklı patolojilerde bantlama uygulamasının kanıta dayalı çalışmalarının incelenmesi
14. HaftaSpor yaralanmalarında farklı patolojilerde manual terapi uygulamasının kanıta dayalı çalışmalarının incelenmesi
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1510
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1020
Sunum510
Projeler620
Seminer510
Ara Sınavlar00
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı4170
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15690
Sunum / Seminer Hazırlama10550
Proje6848
Ödevler10660
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi177
Toplam İş Yükü5735300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Spor fizyoterapistliği alanında kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.  X  
4. Toplum sağlığına, sporcu sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.     
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.     
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir.  X  
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurarX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek