REH633 - FİZYOTERAPİDE HAREKETİN DUYUSAL TEMELİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİZYOTERAPİDE HAREKETİN DUYUSAL TEMELİ REH633 1. Yarıyıl 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Tülin Düger, Prof. Dr. Songül ATASAVUN UYSAL 
Dersin amacıEgzersiz sırasında duyu rehberliğinde elde edilen motor hareketin açığa çıkması için gerekli olan girdiler ve işlenişlerine yönelik bilgiyi seçme, sentezleme ve kullanma bilgisini kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi alan öğrenci; 1. Hareketin oluşmasında ve sürdürülmesinde etkili olan duyu sistemleri ve birbirleriyle ilişkilerini gözden geçirir.
  2. 2. Hareket bozukluklarında yüzeyel, derin ve mix duyuların değerlendirmesi ve temel tedavi yaklaşımlarını öğrenir.
  3. 3. Egzersiz seçimleri ile duyunun harekete katkısını öğrenir.
  4. 4. Duyu girdisinin korteks ile olan bağlantıları ve motor hareketin oluşturulması
Dersin içeriğiHareketle ilgili duyu sistemleri, bu sistemlerin anatomik ve fizyolojik organizasyonları, oluşan duyu problemlerinde değerlendirme ve tedavi prensipleri konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri tartışılacaktır. Egzersiz seçimleri ile duyunun artırılması ve harekete katkısı gözden geçirilecektir. 
Kaynaklar1-Selzer M., Clarke S., Cohen L., Duncan P., Gage F.R. (Ed.)Textbook of Neural Repair and Rehabilitation, 2006. Cambridge.
2- Çerezci Ö., Ataker Y., Canbulat N., Güdemez E.(Ed.)El Rehabilitasyonu, 2013. Amerikan Hastanesi Yayınları.
3-Atasavun Uysal S, Yildiz Kabak V. Normal Eklem Hareketi, In: Köse N, editor. Terapatik Egzersiz: Temeller ve Teknikler, 7. Baskı, Ankara: Hipokrat Yayıncılık, 2021, 61-81. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHareketin oluşmasında ve sürdürülmesinde etkili olan duyu sistemleri
2. HaftaHareketin oluşmasında ve sürdürülmesinde etkili olan duyu sistemlerinin birbirleriyle ilişkilerini
3. HaftaDuyunun nöroanatomik yolları, korteks ile olan bağlantıları
4. HaftaKortekste cevaplanan duyu girdilerinin birbiri ile ilişkileri ve motor harekete etkisi
5. HaftaHareket bozukluklarında derin ve miks duyuların değerlendirmesi
6. HaftaHareket bozukluklarında yüzeyel duyuların değerlendirmesi
7. HaftaHareket problemlerinde duyu bozukluklarının temel tedavi yaklaşımları-1
8. HaftaHareket problemlerinde duyu bozukluklarının temel tedavi yaklaşımları-2
9. HaftaFizyoterapide duyu etkileniminde egzersiz seçimleri nelerdir?
10. HaftaEgzersiz seçimleri ile duyunun artırılması ve harekete katkısı
11. HaftaGrup çalışmaları
12. HaftaGrup çalışmaları
13. HaftaGrup çalışması
14. HaftaProje sunumu
15. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama510
Alan Çalışması110
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler05
Sunum05
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması41040
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)41560
Sunum / Seminer Hazırlama5630
Proje11010
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4566240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.   X 
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.   X 
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.  X  
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. X    
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek