REH633 - FİZYOTERAPİDE HAREKETİN DUYUSAL TEMELİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİDE HAREKETİN DUYUSAL TEMELİ | REH633 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Tülin Düger, Prof. Dr. Songül ATASAVUN UYSAL | |||||
Dersin amacı | Egzersiz sırasında duyu rehberliğinde elde edilen motor hareketin açığa çıkması için gerekli olan girdiler ve işlenişlerine yönelik bilgiyi seçme, sentezleme ve kullanma bilgisini kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hareketle ilgili duyu sistemleri, bu sistemlerin anatomik ve fizyolojik organizasyonları, oluşan duyu problemlerinde değerlendirme ve tedavi prensipleri konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri tartışılacaktır. Egzersiz seçimleri ile duyunun artırılması ve harekete katkısı gözden geçirilecektir. | |||||
Kaynaklar | 1-Selzer M., Clarke S., Cohen L., Duncan P., Gage F.R. (Ed.)Textbook of Neural Repair and Rehabilitation, 2006. Cambridge. 2- Çerezci Ö., Ataker Y., Canbulat N., Güdemez E.(Ed.)El Rehabilitasyonu, 2013. Amerikan Hastanesi Yayınları. 3-Atasavun Uysal S, Yildiz Kabak V. Normal Eklem Hareketi, In: Köse N, editor. Terapatik Egzersiz: Temeller ve Teknikler, 7. Baskı, Ankara: Hipokrat Yayıncılık, 2021, 61-81. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hareketin oluşmasında ve sürdürülmesinde etkili olan duyu sistemleri |
2. Hafta | Hareketin oluşmasında ve sürdürülmesinde etkili olan duyu sistemlerinin birbirleriyle ilişkilerini |
3. Hafta | Duyunun nöroanatomik yolları, korteks ile olan bağlantıları |
4. Hafta | Kortekste cevaplanan duyu girdilerinin birbiri ile ilişkileri ve motor harekete etkisi |
5. Hafta | Hareket bozukluklarında derin ve miks duyuların değerlendirmesi |
6. Hafta | Hareket bozukluklarında yüzeyel duyuların değerlendirmesi |
7. Hafta | Hareket problemlerinde duyu bozukluklarının temel tedavi yaklaşımları-1 |
8. Hafta | Hareket problemlerinde duyu bozukluklarının temel tedavi yaklaşımları-2 |
9. Hafta | Fizyoterapide duyu etkileniminde egzersiz seçimleri nelerdir? |
10. Hafta | Egzersiz seçimleri ile duyunun artırılması ve harekete katkısı |
11. Hafta | Grup çalışmaları |
12. Hafta | Grup çalışmaları |
13. Hafta | Grup çalışması |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 5 |
Sunum | 0 | 5 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 4 | 15 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 45 | 66 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek