SER641 - SERAMİK ve KARIŞIK MALZEME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SERAMİK ve KARIŞIK MALZEME | SER641 | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma Diğer: Slaytlı anlatım ve sanat tarihindeki örnekleri inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Mutlu Başkaya | |||||
Dersin amacı | Seramik ya da kil malzemelerle birlikte, farklı malzeme çeşitlerini kullanarak yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünü geliştirmek. Öğrencilerin, Sanatsal üretim sürecini tek bir malzeme ile sınırlamadan bir bütün olarak algılamalarını sağlamak ve bağımsız bir alan yaratmak. Sanatın, değerli ya da değersiz herhangi bir malzemeyle de yapılabileceğini gösterirken sanat tarihinde yer alan örnekleri araştırtmak ve öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Malzemelerin farklı tema ile birlikte nasıl kullanılabileceğini kavratmaya yönelik deneysel çalışmalar. 2. Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. 3. Seramik malzemelerle ifade gücünün geliştirilmesi. 4. Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. | |||||
Kaynaklar | - Mutlu Başkaya, ? Sanatsal Formlarda Seramik ve Karışık Malzeme Birlikteliği? Sanatta Yeterlilik Eseri Çalışması Rapor - Naef, Georges, 2002. Niki de Saint Phalle, Naef- Kister SA, Geneve. - (Author unknown). ?Niki de Saint Phalle? March 24, 2009 http://www.tate.org.uk/servlet/ViewWork?workid=13063 - Mutlu Başkaya, ?Kil ve Karışık Malzeme Birlikteliği? , XIII.Ulusal Kil 2007 Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Baskı Yılı: 2007, Sayfa: 583-601 - Maro Kerasioti, the serie of the sieve of thought, 2001, Kerameiki Techni, 2001. Sayı: 39, Sayfa 8-9 - Bosworth Joy, ?Ceramics and Mixed Media?. A& C Black Londan, Philadelphia, 2006 - Del Vechio, Mark. Postmodern Ceramics, Thames &Hudson, Hong Kong, China, 2001.- -Mutlu Başkaya, ? Combination of Ceramic and Mixed Media in Artistic Forms? The Paper Collection of Ceramic Art, Icaa yayını, Baskı yılı 2010, ISBN: 988-97358-3593-1, sayfa: 26-33 DİĞER... |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, ders hakkında bilgilendirme, kültürel faaliyet |
2. Hafta | Tasarım |
3. Hafta | Tasarım ve Maket çalışması |
4. Hafta | Maketlerin değerlendirilmesi ve Atölye çalışması |
5. Hafta | Teknik uygulama ve Atölye çalışması |
6. Hafta | Atölye Çalışması |
7. Hafta | I. Ara Sınav |
8. Hafta | Atölye Çalışması |
9. Hafta | Atölye Çalışması |
10. Hafta | Uygulamaların değerlendirilmesi |
11. Hafta | Atölye Çalışması |
12. Hafta | II. Ara Sınav |
13. Hafta | Kurutma ve Bisküvi pişirimi |
14. Hafta | Sırlama |
15. Hafta | . |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 16 | 80 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 10 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 63 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özgün kişisel sanat ve tasarım sürecini yöntemini oluşturur ve gerçekleştirir. | X | ||||
2. Araştırma yapma ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. Alana özgü tartışmalara katılarak görüşlerini sözlü ve yazılı ifade etme yetisine sahiptir. | X | ||||
4. Alanın bilgisini diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||
5. Sanat ve kültür ortamlarında etkin rol alır. | X | ||||
6. Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgiye sahiptir. | X | ||||
7. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | X | ||||
8. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak,alanında sahip olduğu bilgi,yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
9. Alanına ilişkin edinimleri topluma aktarır. | X | ||||
10. Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek