SER641 - SERAMİK ve KARIŞIK MALZEME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SERAMİK ve KARIŞIK MALZEME SER641 Güz 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Slaytlı anlatım ve sanat tarihindeki örnekleri inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Mutlu Başkaya 
Dersin amacıSeramik ya da kil malzemelerle birlikte, farklı malzeme çeşitlerini kullanarak yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünü geliştirmek. Öğrencilerin, Sanatsal üretim sürecini tek bir malzeme ile sınırlamadan bir bütün olarak algılamalarını sağlamak ve bağımsız bir alan yaratmak. Sanatın, değerli ya da değersiz herhangi bir malzemeyle de yapılabileceğini gösterirken sanat tarihinde yer alan örnekleri araştırtmak ve öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. 2. Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. 3. Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. 4. Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. 5. Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar.
Dersin içeriği1. Malzemelerin farklı tema ile birlikte nasıl kullanılabileceğini kavratmaya yönelik deneysel çalışmalar.
2. Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi.
3. Seramik malzemelerle ifade gücünün geliştirilmesi.
4. Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. 
Kaynaklar- Mutlu Başkaya, ? Sanatsal Formlarda Seramik ve Karışık Malzeme Birlikteliği? Sanatta Yeterlilik Eseri Çalışması Rapor
- Naef, Georges, 2002. Niki de Saint Phalle, Naef- Kister SA, Geneve.
- (Author unknown). ?Niki de Saint Phalle? March 24, 2009 http://www.tate.org.uk/servlet/ViewWork?workid=13063
- Mutlu Başkaya, ?Kil ve Karışık Malzeme Birlikteliği? , XIII.Ulusal Kil 2007 Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Baskı Yılı: 2007, Sayfa: 583-601
- Maro Kerasioti, the serie of the sieve of thought, 2001, Kerameiki Techni, 2001. Sayı: 39, Sayfa 8-9
- Bosworth Joy, ?Ceramics and Mixed Media?. A& C Black Londan, Philadelphia, 2006
- Del Vechio, Mark. Postmodern Ceramics, Thames &Hudson, Hong Kong, China, 2001.- -Mutlu Başkaya, ? Combination of Ceramic and Mixed Media in Artistic Forms? The Paper Collection of Ceramic Art, Icaa yayını, Baskı yılı 2010, ISBN: 988-97358-3593-1, sayfa: 26-33
DİĞER... 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma, ders hakkında bilgilendirme, kültürel faaliyet
2. HaftaTasarım
3. HaftaTasarım ve Maket çalışması
4. HaftaMaketlerin değerlendirilmesi ve Atölye çalışması
5. HaftaTeknik uygulama ve Atölye çalışması
6. HaftaAtölye Çalışması
7. HaftaI. Ara Sınav
8. HaftaAtölye Çalışması
9. HaftaAtölye Çalışması
10. HaftaUygulamaların değerlendirilmesi
11. HaftaAtölye Çalışması
12. HaftaII. Ara Sınav
13. HaftaKurutma ve Bisküvi pişirimi
14. HaftaSırlama
15. Hafta.
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama510
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama51680
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)71070
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21428
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü2963240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özgün kişisel sanat ve tasarım sürecini yöntemini oluşturur ve gerçekleştirir.    X
2. Araştırma yapma ve yorumlama bilgisine sahiptir.    X
3. Alana özgü tartışmalara katılarak görüşlerini sözlü ve yazılı ifade etme yetisine sahiptir.    X
4. Alanın bilgisini diğer disiplinlerle ilişkilendirir.    X
5. Sanat ve kültür ortamlarında etkin rol alır.    X
6. Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgiye sahiptir.    X
7. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.    X
8. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak,alanında sahip olduğu bilgi,yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.    X
9. Alanına ilişkin edinimleri topluma aktarır.    X
10. Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek