GRA676 - ELEKTRONİK KİTAP RESİMLEMESİ ve TASARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ELEKTRONİK KİTAP RESİMLEMESİ ve TASARIMI | GRA676 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Araştırma, kuramsal analiz, örnek inceleme, tasarım analizi, resimleme (illüstrasyon), kitap tasarım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Nadire Şule Atılgan | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, elektronik yayımlardan birisi olan elektronik kitap tasarımı geliştirmek, çoklu ortam tasarım ilkeleri kapsamında nitelikli bir ürün tasarlamak ve resimlemektir. Resimlenmiş elektronik kitap tasarımı geliştirmek, özgün bir resimleme ve tasarım dili oluşturmak ve elektronik yayını görüntülenebilir hale getirmek dersin süreci içerisinde elde edilir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin içeriğinde, resimlenecek bir hikâye/konu belirlenir ve oluşturulur. Resimlenmiş elektronik kitap çalışmasında, hikâye geliştirilip sahne tasarımları gerçekleştirildikten sonra elektronik ortama aktarılması aşamasında, hazırlanan kurgusal hikâyenin metinleştirilmesi, sahnelerin planlanıp bölümlenmesi, sahnelerin resimlenmesi, sayfa tasarımlarının gerçekleştirilmesi, sahnelere etkileşim özelliklerinin işlenmesi ve yeni iletişim donanımları aracılığıyla uygun ortamlarda görüntülenebilir olması için uygun yazılımın geliştirilmesi söz konusu sürecin aşamalarını oluşturur. 14 haftalık ders süreci içerisinde elektronik kitap resimlemesi gerçekleştirilir ve bir çoklu ortam tasarım ürünü geliştirilir. | |||||
Kaynaklar | 1. Ambrose, G.& Harris, P. (2013a). Grafik Tasarımda İmge. (Mustafa Kemal İz, Çev.) İstanbul: Literatür Yayınları. (2005). 2. Ambrose, G.& Harris, P. (2013b). Yaratıcı Tasarımın Temelleri. (Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan, Çev.) İstanbul: Literatür Yayınları. (2011). 3. Doman, T. (2001). Electronic Books: An Overview of the First Two Generations. [Elektronik Sürüm]. East Tennessee State University Digital Commons @ East Tennessee State University. (http://dc.etsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1158&context=etd). 4. Iuppa, N.V. (2001). Interactive Design for New Media and the Web. Amerika: Focal Press 5. Diğer.. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İş akışının çıkarılması, elektronik kitap resimlemesi ve tasarımı için bir hikâye/konu belirlenmesi ve oluşturulması. |
2. Hafta | Senaryo ve hikâye geliştirilir. Örnek incelemelerinin yapılması. |
3. Hafta | Senaryonun sahnelere ayrılması, planlanıp bölümlendirilmesi ve eskiz çalışmalarına başlanması. |
4. Hafta | Sahnelerin resimlenmesi, sayfa tasarımlarının gerçekleştirilmesi, karakter, mekân, sahne eskizlerinin sonlandırılması, renklendirilmesi ve detaylandırılması. |
5. Hafta | Ara Sınav |
6. Hafta | Resimlemelerin sayısal ortama aktarılması ve yapılacak konsept tasarımı için uygun yazılımın ve tekniğin belirlenmesi. |
7. Hafta | Görsel ve yazı ögelerinin tasarımlarda birleştirilerek kompozisyonların oluşturulması. |
8. Hafta | Uygun kompozisyonların belirlenip eleştirilmesi. |
9. Hafta | Resimlemelere etkileşim özelliğinin eklenmesi, hareketli resimlemelerin planlanması. |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Resimlemelere detayların eklenmesi ve sahnelerin uygun yazılıma aktarılması. |
12. Hafta | Tamamlanmış sahne tasarımlarının elektronik kitaba dönüştürülmesi. Uygun ortamlarda görüntülenebilir olması için uygun yazılımın geliştirilmesi. |
13. Hafta | Sonlandırılan projelerin bir elektronik kitaba dönüştürülmesi. |
14. Hafta | Projenin sonuçlandırılması, sunumu. |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 30 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 11 | 4 | 44 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 1 | 5 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 5 | 2 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 41 | 25 | 145 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanıyla ilgili çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
2. Tasarım isteminde bulunan kişi ya da kurumları yönlendirebilecek uzgörüye (vizyona) sahiptir. | X | ||||
3. Grafik tasarım çoğaltma teknolojilerine hâkimdir. | X | ||||
4. Kendine özgü grafik tasarım biçemine sahiptir. | X | ||||
5. Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir. | X | ||||
6. Görsel iletişim tasarımı alanında yetkindir. | X | ||||
7. Grafik tasarım alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
8. Alanına özgü çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. | X | ||||
9. Grafik tasarım kapsamına giren bir veya daha fazla disiplinde uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
10. Grafik tasarım analizi yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek