GRA676 - ELEKTRONİK KİTAP RESİMLEMESİ ve TASARIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ELEKTRONİK KİTAP RESİMLEMESİ ve TASARIMI GRA676 2. Yarıyıl 3 2 4 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Araştırma, kuramsal analiz, örnek inceleme, tasarım analizi, resimleme (illüstrasyon), kitap tasarım  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Nadire Şule Atılgan 
Dersin amacıBu dersin amacı, elektronik yayımlardan birisi olan elektronik kitap tasarımı geliştirmek, çoklu ortam tasarım ilkeleri kapsamında nitelikli bir ürün tasarlamak ve resimlemektir. Resimlenmiş elektronik kitap tasarımı geliştirmek, özgün bir resimleme ve tasarım dili oluşturmak ve elektronik yayını görüntülenebilir hale getirmek dersin süreci içerisinde elde edilir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bir hikâye oluşturur, senaryo geliştirebilir ve akış çizelgesi hazırlar. 2. Hikâye resimlemesi ve sahne tasarımı yapar. 3. Etkileşimli resimleme yapar. 4. Hareketli resimleme (illüstrasyon) yapar. 5. Mekân, karakter, çevre ve obje tasarımı yapar. 6. Çoklu ortam tasarım uygulaması gerçekleştirir. 7. Gördüğünü algılama, yorumlayabilme ve grafik ürüne dönüştürebilme gücüyle bir hikâyenin, metnin (kavramın) görsel aktarımını ve tasarımını yapar.
Dersin içeriğiDersin içeriğinde, resimlenecek bir hikâye/konu belirlenir ve oluşturulur. Resimlenmiş elektronik kitap çalışmasında, hikâye geliştirilip sahne tasarımları gerçekleştirildikten sonra elektronik ortama aktarılması aşamasında, hazırlanan kurgusal hikâyenin metinleştirilmesi, sahnelerin planlanıp bölümlenmesi, sahnelerin resimlenmesi, sayfa tasarımlarının gerçekleştirilmesi, sahnelere etkileşim özelliklerinin işlenmesi ve yeni iletişim donanımları aracılığıyla uygun ortamlarda görüntülenebilir olması için uygun yazılımın geliştirilmesi söz konusu sürecin aşamalarını oluşturur. 14 haftalık ders süreci içerisinde elektronik kitap resimlemesi gerçekleştirilir ve bir çoklu ortam tasarım ürünü geliştirilir.  
Kaynaklar1. Ambrose, G.& Harris, P. (2013a). Grafik Tasarımda İmge. (Mustafa Kemal İz, Çev.)
İstanbul: Literatür Yayınları. (2005).
2. Ambrose, G.& Harris, P. (2013b). Yaratıcı Tasarımın Temelleri. (Adnan Tepecik, Murat
Devrim Atılgan, Çev.) İstanbul: Literatür Yayınları. (2011).
3. Doman, T. (2001). Electronic Books: An Overview of the First Two Generations.
[Elektronik Sürüm]. East Tennessee State University Digital Commons @ East
Tennessee State University.
(http://dc.etsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1158&context=etd).
4. Iuppa, N.V. (2001). Interactive Design for New Media and the Web. Amerika: Focal Press
5. Diğer.. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİş akışının çıkarılması, elektronik kitap resimlemesi ve tasarımı için bir hikâye/konu belirlenmesi ve oluşturulması.
2. HaftaSenaryo ve hikâye geliştirilir. Örnek incelemelerinin yapılması.
3. HaftaSenaryonun sahnelere ayrılması, planlanıp bölümlendirilmesi ve eskiz çalışmalarına başlanması.
4. HaftaSahnelerin resimlenmesi, sayfa tasarımlarının gerçekleştirilmesi, karakter, mekân, sahne eskizlerinin sonlandırılması, renklendirilmesi ve detaylandırılması.
5. HaftaAra Sınav
6. HaftaResimlemelerin sayısal ortama aktarılması ve yapılacak konsept tasarımı için uygun yazılımın ve tekniğin belirlenmesi.
7. HaftaGörsel ve yazı ögelerinin tasarımlarda birleştirilerek kompozisyonların oluşturulması.
8. HaftaUygun kompozisyonların belirlenip eleştirilmesi.
9. HaftaResimlemelere etkileşim özelliğinin eklenmesi, hareketli resimlemelerin planlanması.
10. HaftaAra Sınav
11. HaftaResimlemelere detayların eklenmesi ve sahnelerin uygun yazılıma aktarılması.
12. HaftaTamamlanmış sahne tasarımlarının elektronik kitaba dönüştürülmesi. Uygun ortamlarda görüntülenebilir olması için uygun yazılımın geliştirilmesi.
13. HaftaSonlandırılan projelerin bir elektronik kitaba dönüştürülmesi.
14. HaftaProjenin sonuçlandırılması, sunumu.
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama010
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar030
Genel sınav050
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama11444
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)515
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler5420
Ara sınavlara hazırlanma süresi5210
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4125145

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanıyla ilgili çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.    X
2. Tasarım isteminde bulunan kişi ya da kurumları yönlendirebilecek uzgörüye (vizyona) sahiptir.    X
3. Grafik tasarım çoğaltma teknolojilerine hâkimdir.    X
4. Kendine özgü grafik tasarım biçemine sahiptir.    X
5. Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir.    X
6. Görsel iletişim tasarımı alanında yetkindir.    X
7. Grafik tasarım alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.    X
8. Alanına özgü çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.    X
9. Grafik tasarım kapsamına giren bir veya daha fazla disiplinde uzmanlığa sahiptir.    X
10. Grafik tasarım analizi yapabilir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek