İLT618 - TELEVİZYON KÜLTÜRÜNÜ ANLAMAK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TELEVİZYON KÜLTÜRÜNÜ ANLAMAK İLT618 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Fakülte Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıBu derste, öğrenciler televizyon yayıncılığını kültürel bir üretim süreci olarak kavrayacaklardır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler: Televizyonu kültürel üretim, dağıtım ve tüketim olguları bağlamında açıklayabilecektir. Televizyonun kültürel kimliklerle ilişkisini açıklayabilecektir. Televizyonun kültür ve siyaset alanlarındaki işlevini açıklayabilecektir. Türkiye bağlamında televizyon alanındaki çalışmaları tanıyacaktır.
Dersin içeriğiBu derste televizyon çalışmaları alanı kültürel açıdan ele alınacak, program üretimi, tüketimi, izleme alışkanlıkları ile toplumsal yapı ve kimlikler arasındaki ilişki tartışılacaktır.  
KaynaklarAdler, Richard P., ed. Understanding Television. New York, NY: Praeger, 1981.
Allen, Robert, ed. Channels of Discourse. Chapel Hill, NC: University of North Carolina Press, 1987.
Brown, Les, ed. The New York Times Encyclopedia of Television. New York, NY: Times Books, 1977.
Feuer, Jane, Paul Kerr, and Tise Vahimagi, eds. MTM: "Quality Television." London, UK: BFI Pub., 1984.
Gurevitch, Michael, Tony Bennett, et al., eds. Culture, Society and the Media. London, UK: Methuen, 1982.
Kaplan, E. Ann, ed. Regarding Television. Frederick, MD: University Publications of America, 1983.
Lazere, Donald, ed. American Media and Mass Culture: Left Perspectives. Berkeley, CA: University of California Press, 1988.
McNeil, Alex. Total Television. New York, NY: Penguin Books, 1996.
Modleski, Tania, ed. Studies in Entertainment. Bloomington, IN: Indiana University Press, 1986.
Anderson, Christopher. Hollywood TV. PhD Thesis. Austin, TX: University of Texas at Austin, 1988.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKültürel form olarak televizyon
2. HaftaTelevizyon, bellek, gündelik hayat
3. HaftaEkranda ve ekranın başında aile
4. HaftaAkış, anlatı ve format
5. HaftaTalk show, kanaat ve kamusal alan
6. HaftaGerçeklik, şöhret ve reality televizyon
7. HaftaDiziler, soap opera, eğlencenin politikası
8. HaftaTelevizyon haberciliği, magazinleşme ve siyasetin gösterileşmesi
9. HaftaEğlence ve eğitim arasında televizyon ve infotainment
10. HaftaTelevizyon Üretiminin Kültürel Ekonomisi
11. HaftaGlobal televizyon kültürü ve ulusaşırı izleyici
12. HaftaÇanak anten, yerel kimlikler, anaakım televizyon yayıncılığına alternatifler
13. HaftaDijitalleşme ve Dijital Televizyon Kültürleri
14. HaftaTelevizyon Yayıncılığında Yeni Trendler
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler060
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam160
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16348
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi17070
Toplam İş Yükü3386180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.     X
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.     X
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.     X
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.     X
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.     X
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.    X
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.    X
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek