İLT618 - TELEVİZYON KÜLTÜRÜNÜ ANLAMAK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TELEVİZYON KÜLTÜRÜNÜ ANLAMAK | İLT618 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fakülte Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu derste, öğrenciler televizyon yayıncılığını kültürel bir üretim süreci olarak kavrayacaklardır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste televizyon çalışmaları alanı kültürel açıdan ele alınacak, program üretimi, tüketimi, izleme alışkanlıkları ile toplumsal yapı ve kimlikler arasındaki ilişki tartışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Adler, Richard P., ed. Understanding Television. New York, NY: Praeger, 1981. Allen, Robert, ed. Channels of Discourse. Chapel Hill, NC: University of North Carolina Press, 1987. Brown, Les, ed. The New York Times Encyclopedia of Television. New York, NY: Times Books, 1977. Feuer, Jane, Paul Kerr, and Tise Vahimagi, eds. MTM: "Quality Television." London, UK: BFI Pub., 1984. Gurevitch, Michael, Tony Bennett, et al., eds. Culture, Society and the Media. London, UK: Methuen, 1982. Kaplan, E. Ann, ed. Regarding Television. Frederick, MD: University Publications of America, 1983. Lazere, Donald, ed. American Media and Mass Culture: Left Perspectives. Berkeley, CA: University of California Press, 1988. McNeil, Alex. Total Television. New York, NY: Penguin Books, 1996. Modleski, Tania, ed. Studies in Entertainment. Bloomington, IN: Indiana University Press, 1986. Anderson, Christopher. Hollywood TV. PhD Thesis. Austin, TX: University of Texas at Austin, 1988. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kültürel form olarak televizyon |
2. Hafta | Televizyon, bellek, gündelik hayat |
3. Hafta | Ekranda ve ekranın başında aile |
4. Hafta | Akış, anlatı ve format |
5. Hafta | Talk show, kanaat ve kamusal alan |
6. Hafta | Gerçeklik, şöhret ve reality televizyon |
7. Hafta | Diziler, soap opera, eğlencenin politikası |
8. Hafta | Televizyon haberciliği, magazinleşme ve siyasetin gösterileşmesi |
9. Hafta | Eğlence ve eğitim arasında televizyon ve infotainment |
10. Hafta | Televizyon Üretiminin Kültürel Ekonomisi |
11. Hafta | Global televizyon kültürü ve ulusaşırı izleyici |
12. Hafta | Çanak anten, yerel kimlikler, anaakım televizyon yayıncılığına alternatifler |
13. Hafta | Dijitalleşme ve Dijital Televizyon Kültürleri |
14. Hafta | Televizyon Yayıncılığında Yeni Trendler |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 60 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 160 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 33 | 86 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | X | ||||
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | ||||
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. | X | ||||
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek