İKA621 - SÖMÜRGECİLİK DÖNEMİ SONRASI İNGİLİZ KÜLTÜRÜ ve EDB
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SÖMÜRGECİLİK DÖNEMİ SONRASI İNGİLİZ KÜLTÜRÜ ve EDB | İKA621 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Beyin Fırtınası Diğer: Sözlü sunum,Araştırma Ödevi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin, sömürgecilik dönemi sonrası İngiliz kültüründe meydana gelen değişimleri açıklayabilecek, eski sömürgelerin kültürlerini tanımlayabilecek, kültür emperyalizmini ve sosyal sorunları yorumlayabilecek, edebi eserlerde İngiliz emperyalizminin yansımalarını değerlendirebilecek ve kültürel kuramları açıklayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri geliştirmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste, sömürgecilik sonrası kültürünün önemli kuramcıları, oryantalizm ve sosyal etkileri, sömürgecilik dönemi sonrası politik ve sosyal yapılar, emperyalizm ve eski sömürge kültürleri üzerindeki etkileri, kültür emperyalizmi ve ideolojik boyutları, sömürgecilik sonrası dönem kültür ve edebiyatında dil, sınıf, cinsiyet, birey sorunları ve göç sorunu ile çok kültürlülük konuları anlatım ve sözlü sunumlarla tanıtılır, tartışılır, edebi ve kültürel eserler üzerindeki yansımaları değerlendirilir. | |||||
Kaynaklar | Bill Ashcroft ve diğerleri. Key Concepts in Post-Colonial Studies. Bill Ashcroft ve diğerleri, ed. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-Colonial Literatures. Peter Childs ve Patrick Williams. An Introduction to Post-Colonial Theory. P. Mongia, ed. Contemporary Postcolonial Theory. Bart Moore-Gilbert, ed. Postcolonial Criticism. Chris Tiffin ve Alan Lawson. De-scribing Empire: Post-colonialism and Textuality. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sömürgecilik sonrası döneme genel giriş, sömürgecilik dönemi ve sömürgecilik sonrası dönem, sömürgecilik sonrası döneme ait temel tanımlar ve ana konular |
2. Hafta | Afrikalı bir yazar tarafından, örneğin Chinua Achebe, Okot p?Bitek veya Wole Soyinka, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin ya da oyunun incelenmesi ve sözlü sunumlar |
3. Hafta | Afrikalı kadın bir yazar tarafından, örneğin Buchi Emecheta, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve ve sözlü sunumlar |
4. Hafta | İngiltere?de yaşayan Karayipli bir yazar tarafından, örneğin Jean Rhys veya Caryl Phillips, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin ya da oyunun incelenmesi ve sözlü sunumlar |
5. Hafta | Karayipli bir yazar tarafından, örneğin V. S. Naipaul veya Derek Walcott, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin ya da oyunun incelenmesi ve ve sözlü sunumlar |
6. Hafta | Karayipli kadın bir yazar tarafından, örneğin Jamaica Kincaid, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Hindistanlı bir yazar tarafından, örneğin Anita Desai veya R. K. Narayan, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
9. Hafta | İngiliz Hint bir yazar tarafından, örneğin Salman Rushdie, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
10. Hafta | Güney Afrikalı bir yazar tarafından, örneğin as J. M. Coetzee, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
11. Hafta | Avustralyalı bir yazar tarafından, örneğin Doris Pilkington veya David Malouf, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
12. Hafta | Kanadalı bir yazar tarafından, örneğin Margaret Atwood veya Philip Michael Ondatjee, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
13. Hafta | Ara Sınav |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır. | X | ||||
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek