BBS680 - YENİ NESİL SAVUNMA BİLİŞİM SİSTEMLERİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YENİ NESİL SAVUNMA BİLİŞİM SİSTEMLERİ I | BBS680 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Mehmet Önder Efe (Prof. Dr.) | |||||
Dersin amacı | Bu derste, savunma teknolojilerinde yeni nesil bilişim sistemi yaklaşımları öğretilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Siberfiziksel Sistemler ve Yazılım - Arttırılmış Gerçeklik - İnsansız Sistemler - Muharebe Alanında Robotlar - Modeller ve Simülatörler - Çoklu Sistem Yönetim Algoritmaları - Sistem Entegrasyonu - Siber Güvenlik ve Siber Harp | |||||
Kaynaklar | - S.C. Suh, U.J. Tanik, J.N. Carbone, A. Eroglu, Applied Cyber-Physical Systems, Springer, 2014. - A.B. Craig, Understanding Augmented Reality: Concepts and Applications, Morgan Kaufmann, 2013. - Unmanned Systems, ISSN: 2301-3850, World Scientific. - P. Scharre, Robotics on the Battlefield, Center for a New American Security, 2014. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Savunma Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri |
2. Hafta | Siberfiziksel Sistemler ve Yazılım |
3. Hafta | Arttırılmış Gerçeklik |
4. Hafta | Arttırılmış Gerçeklik |
5. Hafta | İnsansız Sistemler |
6. Hafta | İnsansız Sistemler |
7. Hafta | Muharebe Alanında Robotlar |
8. Hafta | Modeller ve Simülatörler |
9. Hafta | Çoklu Sistem Yönetim Algoritmaları |
10. Hafta | Çoklu Sistem Yönetim Algoritmaları |
11. Hafta | Sistem Entegrasyonu |
12. Hafta | Sistem Entegrasyonu |
13. Hafta | Siber Güvenlik ve Siber Harp |
14. Hafta | Proje Sunumları |
15. Hafta | Proje Sunumları |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 45 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 49 |
Toplam | 99 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 42 | 42 |
Proje | 1 | 42 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 31 | 115 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilişim Sistemleri hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar. | X | ||||
3. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. | X | ||||
7. Bilişim alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. Bilişim uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. | X | ||||
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. Bilişimin geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır. | X | ||||
11. Bilişimin farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir. | X | ||||
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek