YDT628 - ORTAK DİL ÖNERİLERİ AVRUPA ÇERÇEVESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ORTAK DİL ÖNERİLERİ AVRUPA ÇERÇEVESİ YDT628 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Arif SARIÇOBAN 
Dersin amacıBu ders, özellikle Avrupa'da ve ülkemizde uygulanmakta olan en son yabancı dil öğretim politikalarını irdelemeyi ve öğrencilere "Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçeve" metni (CEFR) ve "Avrupa Dil Portfolyosu" (ELP)'ye dayalı yabancı dil öğretim uygulamalarını aktarmayı ve yabancı diller öğretimi bölümlerinde okuyan öğrencilerin programlarındaki kazanımları irdelemeyi amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Farklı dil düzeyleri ve öğrenme biçemleri için CEFR' a dayalı dil yeterliklerini bilir.
  2. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin A1-C2 düzeyleri arasındaki CEFR göstergelerini bilir.
  3. Öğrenen özerkliği, kendini değerlendirme ve kültürel çeşitlilik kavramlarını dil öğretimine aktarır.
  4. Birden fazla yabancı dil konuşabilmenin önemini bilir ve dil öğretimi uygulamalarında bu önemi vurgular.
  5. Yancı dil öğretim programlarında CEFR ve ELP ilkelerinin nasıl yer alması gerektiğini bilir.
  6. Avrupa Dil Portfolyosu kullanabilir ve kullandırabilir.
  7. EPOSTL ve Europass uygulamalarını bilir.
Dersin içeriği- Avrupa Konseyine üye ülkelerdeki yabancı dil öğretimi politikaları.
- Türkiye'de yabancı dil öğretim politikaları.
- Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve programı (The Common European Framework of Reference for Languages-CEFR).
- Avrupa Dil Portfolyosu (The European Language Portfıolio- ELP).
- Hizmet Öncesi Dil Öğretmeni Adayları Avrupa Dil Portfolyosu-EPOSTAL, Europass (The European Portfolio for Student Teacher of Languages- EPOSTL, Europass). 
Kaynaklar-Council of Europe. 1998. "Learner autonomy in modern languages". Strasbourg: Editions of Council of Europe.
-Council of Europe. 2001. "Common European Framework of Reference for Languages". Cambridge UP: Cambridge.
-Council of Europe. 2003. Relating language examinations to the Common European Framework. DGIV/EDU/LANG(2003)11 Strasbourg, Council of Europe, Language Policy Division.
-Council of Europe. 2005. The European Language Portfolio: Introduction. Strasbourg, Council of Europe Modern Languages Division. http://www.coe.int/T/DG4/Portfolio/?L=E&M=/main_pages/introduction.html. Retrieved July 2007.
-Glover, Philip; İ. Hakkı Mirici, Mualla Bilgin Aksu. 2005. Preparing for the European Language Portfolio: Internet Connections. TOJDE, Volume 6, Number 1, Eskişehir: Anadolu University ISSN 1302-6488.
-Holec, H. 1994. "The Autonomous Learner: Some Conceptural Reference Points". Babylonia, 2 (5),1994. Strasbourg: Editions of Council of Europe. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaCEFR nedir?
3. HaftaÖz Değerlendirme çizelgeleri
4. HaftaCEFR'de Dil Becerileri ve yeterlikleri
5. HaftaAvrupa Dil Portfolyosu (ELP)
6. HaftaELP'ye dayalı öz değerlendirme
7. HaftaGenel CEFR teorileri ve ilkeleri
8. HaftaAra sınav
9. HaftaAlanlar
10. HaftaDeğerlendirme Türleri
11. Haftaİletişimsel dil etkinlikleri ve stratejileri
12. HaftaDil kullanımı ve kullanıcısı
13. HaftaEPOSTL ve Europass
14. HaftaEPOSTL ve Europass
15. HaftaGenel tekrar, tartışma ve bireysel kazanım raporu
16. HaftaGenel tekrar, tartışma ve bireysel kazanım raporu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama4416
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması4312
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6530
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler6530
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3895210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.  X  
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.    X
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir.    X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.   X  
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. X   
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır.    X
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.    X
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir.    X
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek