FİZ729 - YÜKSEK ENERJİ FİZİĞİNDE MONTE CARLO SİMÜLASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YÜKSEK ENERJİ FİZİĞİNDE MONTE CARLO SİMÜLASYONU | FİZ729 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Sercan Şen | |||||
Dersin amacı | Yüksek Enerji Fiziği?nde Monte Carlo simülasyonunun önemi, simülasyon programlarının çalışma ilkelerinin öğrenilmesi ve simülasyon uygulamaları. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Monte Carlo Yöntemleri ? Yüksek enerji fiziğindeki Monte Carlo olay üreteç programları ? PYTHIA6 ve PYTHIA8 olay üreteçleri ? EPOS olay üreteci ? Rivet ile uygulamalar ? Simülasyon verilerinin analizi ve yorumlanması | |||||
Kaynaklar | ? U. D. Goswami, Ultra high energy cosmic rays and Monte Carlo simulation, ISBN-13: 978-3847342083 ? Torbjörn Sjöstrand et al, PYTHIA6.4 physics and manual, JHEP05(2006)026 doi:10.1088/1126-6708/2006/05/026 ? S. Porteboeuf, Producing Hard Processes Regarding the Complete Event: The EPOS Event Generator, arXiv:1006.2967. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Monte Carlo simülasyonu yöntemleri |
2. Hafta | Monte Carlo olay üreteç programları |
3. Hafta | PYTHIA6 olay üreteci |
4. Hafta | PYTHIA8 olay üreteci |
5. Hafta | EPOS olay üreteci |
6. Hafta | HepMC |
7. Hafta | Rivet |
8. Hafta | Rivet II |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Jet Algoritmaları |
11. Hafta | Çoklu Parton Etkileşmeleri |
12. Hafta | Simülasyon uygulamaları: PYTHIA6 ve PYTHIA8 |
13. Hafta | Simülasyon uygulamaları: EPOS |
14. Hafta | Genel tekrar |
15. Hafta | Final sınavı |
16. Hafta | Sunum |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 46 | 93 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır. | X | ||||
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır. | X | ||||
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. | |||||
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | X | ||||
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular. | |||||
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir. | |||||
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek