FİZ631 - FİZİKTE HESAPLAMALI AYRIK GRUPLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİZİKTE HESAPLAMALI AYRIK GRUPLAR FİZ631 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm tarafından belirlenen öğretim üyeleri 
Dersin amacıGrup teorisi ve simetrinin birçok alandaki uygulamalarına dair temel bilgi vermek. Katıhalde kristal yapıların sınıflandırılmasını ve faz geçişlerinin grup teori kapsamında incelenmesini öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
    Dersin içeriği? Uzay grupları
    ? Wyckoff pozisyonları
    ? Normalizörler
    ? Kosetler
    ? Grup-altgrup ilişkileri
    ? Yapısal dönüşümler
    ? Faz dönüşümleri (2. derece) & Wyckoff bölünmeleri
    ? Karakteristik olmayan yörüngeler
    ? Bozunumlar ve simetri kipleri
    ? Simetrinin saptanması ve tanımlanması
    ? Yüksek ve düşük simetri fazları
    ? Yapıların ilişkilendirilmesi
    ? Malzeme veritabanı hasadı ve sistematik yaklaşımlar
     
    Kaynaklar? T. Hahn (Ed), International Tables for Crystallography Volume A, IUCr, 2006.
    ? [ISBN: 978-0-7923-6590-7]
    ? T. Hahn, H. Wondratschek, Symmetry of Crystals, Heron, 1994. [ISBN: 954-580-007- 0]
    ? M.S. Dresselhaus, G. Dresselhaus, A. Jorio, Group Theory: Application to the Physics of Condensed Matter, Springer, 2008. [ISBN: 354-032-897-1]
    ? M. El-Batanouny, F. Wooten, Symmetry and Condensed Matter Physics: A Computational Approach, Cambridge, 2008. [ISBN: 113-946-951-7]
    ? Maureen M. Julian, Foundations of Crystallography With Computer Applications, CRC, 2008. [ISBN: 142-006-075-9]
     

    Haftalara Göre İşlenecek Konular

    HaftalarKonular
    1. HaftaSimetri kavramı
    2. HaftaNokta grupları.
    3. HaftaGrup ? alt grup ilişkileri
    4. HaftaUzay grupları, Wyckoff pozisyonları
    5. HaftaNormalizörler, kosetler
    6. HaftaYapısal dönüşümler, 2. dereceden faz dönüşümleri
    7. Hafta2. dereceden faz dönüşümleri, Wyckoff pozisyon bölünmeleri
    8. HaftaAra sınav
    9. HaftaWyckoff pozisyon bölünmeleri, karakteristik olmayan yörüngeler
    10. HaftaBozunumlar ve simetri kipleri
    11. HaftaSimetrinin saptanması ve tanımlanması
    12. HaftaYüksek ve alçak simetri fazları
    13. HaftaYapıların kıyaslanması ve ilişkilendirilmesi
    14. HaftaMalzeme veri tabanı hasadı ve sistematik yaklaşımlar
    15. HaftaVaka proje sunumları
    16. HaftaGenel Sınav

    Değerlendirme Sistemi

    Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
    Devam (a)00
    Laboratuar1410
    Uygulama00
    Alan Çalışması00
    Derse Özgü Staj (Varsa) 00
    Ödevler210
    Sunum115
    Projeler115
    Seminer00
    Ara Sınavlar120
    Genel sınav130
    Toplam100
    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı070
    Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı030
    Toplam100

    AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

    Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
    Ders Süresi 14 3 42
    Laboratuvar 0 0 0
    Uygulama000
    Derse özgü staj (varsa)000
    Alan Çalışması000
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
    Sunum / Seminer Hazırlama000
    Proje000
    Ödevler21326
    Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
    Genel sınava hazırlanma süresi11010
    Toplam İş Yükü3359180

    Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

    D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
    12345
    1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır.    X
    2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.    X
    3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır.    X
    4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.    X
    5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.    X
    6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular.     X
    7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.   X 
    8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir.     
    9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır.   X 
    10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.      

    *1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek