FİZ631 - FİZİKTE HESAPLAMALI AYRIK GRUPLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FİZİKTE HESAPLAMALI AYRIK GRUPLAR | FİZ631 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenen öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Grup teorisi ve simetrinin birçok alandaki uygulamalarına dair temel bilgi vermek. Katıhalde kristal yapıların sınıflandırılmasını ve faz geçişlerinin grup teori kapsamında incelenmesini öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Uzay grupları ? Wyckoff pozisyonları ? Normalizörler ? Kosetler ? Grup-altgrup ilişkileri ? Yapısal dönüşümler ? Faz dönüşümleri (2. derece) & Wyckoff bölünmeleri ? Karakteristik olmayan yörüngeler ? Bozunumlar ve simetri kipleri ? Simetrinin saptanması ve tanımlanması ? Yüksek ve düşük simetri fazları ? Yapıların ilişkilendirilmesi ? Malzeme veritabanı hasadı ve sistematik yaklaşımlar | |||||
Kaynaklar | ? T. Hahn (Ed), International Tables for Crystallography Volume A, IUCr, 2006. ? [ISBN: 978-0-7923-6590-7] ? T. Hahn, H. Wondratschek, Symmetry of Crystals, Heron, 1994. [ISBN: 954-580-007- 0] ? M.S. Dresselhaus, G. Dresselhaus, A. Jorio, Group Theory: Application to the Physics of Condensed Matter, Springer, 2008. [ISBN: 354-032-897-1] ? M. El-Batanouny, F. Wooten, Symmetry and Condensed Matter Physics: A Computational Approach, Cambridge, 2008. [ISBN: 113-946-951-7] ? Maureen M. Julian, Foundations of Crystallography With Computer Applications, CRC, 2008. [ISBN: 142-006-075-9] |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Simetri kavramı |
2. Hafta | Nokta grupları. |
3. Hafta | Grup ? alt grup ilişkileri |
4. Hafta | Uzay grupları, Wyckoff pozisyonları |
5. Hafta | Normalizörler, kosetler |
6. Hafta | Yapısal dönüşümler, 2. dereceden faz dönüşümleri |
7. Hafta | 2. dereceden faz dönüşümleri, Wyckoff pozisyon bölünmeleri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Wyckoff pozisyon bölünmeleri, karakteristik olmayan yörüngeler |
10. Hafta | Bozunumlar ve simetri kipleri |
11. Hafta | Simetrinin saptanması ve tanımlanması |
12. Hafta | Yüksek ve alçak simetri fazları |
13. Hafta | Yapıların kıyaslanması ve ilişkilendirilmesi |
14. Hafta | Malzeme veri tabanı hasadı ve sistematik yaklaşımlar |
15. Hafta | Vaka proje sunumları |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 14 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 13 | 26 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 33 | 59 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır. | X | ||||
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır. | X | ||||
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. | X | ||||
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | X | ||||
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular. | X | ||||
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir. | |||||
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek