ECE721 - ERKEN ÇOC. DÖN. DUYGUSAL ve DAVRANIŞSAL PROBLEMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERKEN ÇOC. DÖN. DUYGUSAL ve DAVRANIŞSAL PROBLEMLER ECE721 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Alan Gezisi
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı çocukluktaki atipik gelişimin temek özellikleridir. Derste, çocukluk dönemindeki sorunların genel özellikleri, olası nedenler, kuramsal özellikleri, araştırma kanıtları ve güncel müdahale ve önleme yaklaşımları ele alınacaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Cocuklardaki fiziksel ve psikolojik etkilerin klinik ve araştırma sonuclarını bilir
  2. Aile, arkadaş ve okul gibi geniş bir sistemde hemde normal gelişim süreci icerisinde çocuktaki sorunu inceler
  3. Cocuk ve ailesiyle ilgili tedavi sürecini değerlendirir
  4. Hem psikolojik (otizm, hiperaktivite ve dikkat eksikliği, depresyon) hem de fiziksel problemleri bilir
Dersin içeriğiRuh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen duygu,davranış ve uyum problemleri. 
KaynaklarMash, E.J.& Wolfe, D.A(2013). Abnormal child psychology. 5 th Edition. Belmont, CA. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı ve ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2. HaftaAnormal psikolojideki kuramlar
3. HaftaRuh sağlığında ve psikopatalojide risk faktörleri
4. HaftaAraştırma Yöntemleri
5. HaftaÇocuk ve Aile değerlendirmesi
6. HaftaDSM V Sınıflaması
7. HaftaUyku problemleri/ Kronik sağlık problemleri
8. HaftaAra sınav
9. HaftaDavranış problemleri ve anababalık yaklaşımları
10. HaftaAltını ıslatma
11. HaftaADHD
12. HaftaÇocuklarda ölüm kavramı ve yas tutma
13. HaftaKaygı bozuklukları ve depresyon
14. HaftaOtizm
15. HaftaTedavi yöntemleri
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1610
Laboratuar00
Uygulama110
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı070
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı030
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14040
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama15858
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü34176300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  X  
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.    X
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.  X  
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.    X 
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.  X  
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.    X 
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.  X  
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek